De nieuwe Hebo alu is tam getimed, de oude versie is heftiger getimed maar heeft een ovaal poortje (en is dus smaller).
Ik denk ook dat de MHR-r in standaard vorm sneller is, maar het is net wat Arne zegt: die cilinder heeft alles wat een beukende race-cilinder nodig heeft. De spoelers lijken niet op Manston, maar ZIJN gewoon van een Manston.
Zo'n cilinder kan gewoon verbouwd worden naar een Manston, alleen heb je geen gecoate zuiger en geen flat top.
De cilinder moet dan wel Stage 3 getuned worden, dus inclusief ophogen. Verder zou ik de squish rand ook uitdraaien, deze is vrij breed met zo'n 7.5 mm. Als dat goed is kan de squish ook wat krapper, op 0.6mm ofzo. (Standaard raadt Hebo 0.8 - 1.0mm aan geloof ik)
Ik moet er eentje gaan tunen voor Remco Kuling (Piaggio LC) dus we zullen zien hoe het gaat lopen.
By the way: de Minarelli Gilardoni heeft geen fluitpoortjes, maar gewoon een ovale poort.
En van de Piaggio versie met fluitpoorten is echt een zeeer leuke vorm te maken, check de poortmappies maar eens....
JS-Tuning
pellie@lycos.com