Welke 70cc op Gianelli Shot?

Bart-n

Well-Known Member
Hey,
Ik heb nu een Gianelli Shot op std. cilinder, maar nu vraag ik me af wat voor een 70cc er ook lekker op werkt?

BVC 8)
Bart
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by SBK 2001
wat is eigenlijk sneller, die hebo alu of de mhr replica??

MHR-replica denk ik. Heb niet geprobeerd, dus weet niet 100%

Bartus Botanius: het scheen dat die Hebo nt untuned niet zo vet ging. Heeft gewoon veel potentie om getuned te worden vanwege vlinderpoort.
Maar MHR-replica is denk ik wel sneller.

Greetz.
 
Originally posted by Prozhen
Als het geen manston is, dan is et bagger.
Hebo blijft bagger.

Argumenten please! Spoelpoorten zijn bijna hetzelfde, ook de inlaatkanalen zijn zeg maar "evo-size" Losse binnenkop, alleen de uitlaatpoort ligt te laag en is te klein....

Nu jij weer.
 
De nieuwe Hebo alu is tam getimed, de oude versie is heftiger getimed maar heeft een ovaal poortje (en is dus smaller).

Ik denk ook dat de MHR-r in standaard vorm sneller is, maar het is net wat Arne zegt: die cilinder heeft alles wat een beukende race-cilinder nodig heeft. De spoelers lijken niet op Manston, maar ZIJN gewoon van een Manston.

Zo'n cilinder kan gewoon verbouwd worden naar een Manston, alleen heb je geen gecoate zuiger en geen flat top.
De cilinder moet dan wel Stage 3 getuned worden, dus inclusief ophogen. Verder zou ik de squish rand ook uitdraaien, deze is vrij breed met zo'n 7.5 mm. Als dat goed is kan de squish ook wat krapper, op 0.6mm ofzo. (Standaard raadt Hebo 0.8 - 1.0mm aan geloof ik)
Ik moet er eentje gaan tunen voor Remco Kuling (Piaggio LC) dus we zullen zien hoe het gaat lopen.

By the way: de Minarelli Gilardoni heeft geen fluitpoortjes, maar gewoon een ovale poort.
En van de Piaggio versie met fluitpoorten is echt een zeeer leuke vorm te maken, check de poortmappies maar eens....

JS-Tuning
pellie@lycos.com
 
Ff een vraagje, ik word een beetje moe van dat Stages verhaal. Wat houden die Stages nou precies in? Ik gok:

Stage 1 is uitlaatpoortje omhoog en breder, en wat afwerken (polijsten)
Stage 2 is zelfde als 1, alleen wat uitgebreider polijsten en spoelpoorten bijwerken?
Stage 3 is ook afdraaien erbij?
 
Hebo 47.6: Was voor een ZipSP waar ik ook het blokje voor klaar heb gemaakt met Doppler krukas en carters getuned.
Er komt een 19mm DO en Jolly uitlaatje op...

Arne:
Stage 1 : Afwerken cilinder,zuiger en kop. Timing origineel.

Stage 2 : 1 + uitlaattiming

Stage 3 : 2 + spoelpoorttiming, squish correctie en verbrandingskamer modificatie.

Stage 3+ : 3, maar dan met afgedraaide zuiger ipv extra voetpakkingen om de cilinder omhoog te brengen. Uiteraard in dezelfde bollingsradius als de verbrandingskamer. (Geen vermeerdering cartervolume en lengte spoelgangen)
 
Back
Top