Welke 70cc cillinder voor mijn Vivacity sportline

Sjaaki

New Member
Goeiedag beste mensen,

Ik heb eergisteren een Vivacity sportline gekocht en heb m gister helemaal ontgrensd.

Nu rust mij de vraag welke 70cc cillinder het beste rijd op deze laagtoerige scooter.
Ik wil de uitlaat standaard houden (er zit momenteel een Std sito op) of een betere Std uitziende uitlaat.

Wat ik zoek is dus een 70cc cillinder die daar het best mee samen gaat en het liefst een die relatief slijtvast is met een prijs/kwaliteit verhouding.

Ik kijk uit naar jullie antwoorden en sta open voor jullie tips!


Groetjes Sjaaki
 
Advertisement - register to remove this

Malossi Sport , ideaal voor dagelijks gebruik.

Ik heb die zelf op mijn Speedfight 3 Lc zitten , geen Toerenbeuker , maar wel lekker vlot.
 
Dankjewel brute-force,

Welke afstelling heb jij op je speedfight? Rollen, sproeier, dan weet ik een beetje welke richting ik op moet met mijn afstellingen op deze cillinder.
 
Als er meer suggesties zijn hoor ik het graag, en ook waarom ik voor die cillinder moet kiezen. Wil dit weekend en uiterlijk volgend weekend ermee aan de slag.
 
Mijn Set Up Speedfight 3 - 2-takt Lc
Cilinder : Malossi Sport
Krukas : Doppler
Vario : Standaard ( Varioplaat verwijderd)
Rollen : Malossi 8,5 gram/stuk.
Drukveer : Malossi Wit .
Trekveren : Omega zilver
Carburateur : Standaard
Sproeier : 74
Uitlaat : Yasuni R ( ontgrenst )
Ontsteking en CDI : Standaard.
Wielen : 13 inch
Benzine ... BP Ultimate ... RON 98
Meng Olie ... Castrol RS.
Waarom deze Set Up ?? geen idee.... deze er op gezet , en bevalt prima voor dagelijks gebruik , rustig rijden als je rijden wil ... En Flink blazen als je Blazen wil ... ( indien tijd / dag /verkeer / situatie) het toelaat.).
 
Ik zou zelf zeggen geen enkele 70cc.. Ik heb er zelf niet zo`n goede ervaring mee met een 70cc op peugeot vertikaal..

-Je krijgt het slecht afgesteld (komt door het standaard k*t luchtfilter wat erop zit)
- Daarnaast zuipt het zoveel dat het niet meer leuk is om scooter te rijden..

Vind dat elke 50cc cilinder veel efficienter loopt op dat blok
De originele peugeot cilinder is naar mijn mening het beste...

TNT , DMP dat allemaal vermijden.. Want de boring is hetzelfde als met de originele cilinder.. Alleen de originele cilinder gebruikt een kleinere sproeier, de slechte aftermarkets gebruiken juist een sproeier van 4 maten meer.. Je merkt ook dat hij met de aftermarkt cilinder veel hogere verbruik heeft..

Enigste wat het positiefste werkt op dat blok was de 50cc black trophy cilinder van top performances 50cc met de blauwe cilinderkop.. Dat cilindertje loopt erg puik op dat blok.
70cc is echter een drama...
 
Malossi Sport , ideaal voor dagelijks gebruik.

Ik heb die zelf op mijn Speedfight 3 Lc zitten , geen Toerenbeuker , maar wel lekker vlot.

Dat is wel een ander blok.. Dat is peugeot horizontaal... Peugeot vertikaal dat is een ramp met 70cc.
Misschien ook wel door die k*t inlaat op dat blok.. Dat je een soort verstorende werking van de spoeling krijgt of zo.. Ga je er zelfs nog een grotere carburateur erop schroeven dan is het niet af te stellen zo slecht dat het loopt..



Ik heb hier nog wel een nieuwe 70cc in doos liggen voor peugeot vertikaal.. Voor 40 euro (vrienden prijs) mag je die van mij overkopen...

Het is uiteraard een giet cilinder..
 
Volgens heeft de Vivacity van af 2008 / 2009 een horizontaal blok .
Dus laat de Topicstarter eens aangeven welk bouwjaar zijn Scooter is .
 
Hij zegt een sportline... Ik weet dat er van de oudere modellen van voor 2008 er meer van verkocht zijn dan erna van de new vivacity sportline..

Overigens is de new vivacity sportline niet zo heel lang op de markt geweest..

Daarom denk ik dat het hier een oudere model betreft.
 
Is een Vivacity uit 2004, sorry voor mijn late reactie. Nu ben ik wel gaan twijfelen of ik dat geld erin wil stoppen als het niet zeker is of hij er goed op loopt.
 
En om wat voor soort merk cillinder gaat het voor 40 euro? Ik kom zelf uit de buurt van Alkmaar dus moet niet al te ver weg zitten.
 
En om wat voor soort merk cillinder gaat het voor 40 euro? Ik kom zelf uit de buurt van Alkmaar dus moet niet al te ver weg zitten.

Style pro staat op de doos.. Had de cilinder gekocht in duitsland.. Zuigerveren heb ik al eerder gemonteerd.. Het is instaleren en sproeier aan passen en gaan.

Cilinder heeft ongeveer 80 euro gekost destijds..

Ik gebruik hem niet meer omdat ik binnekort de scooter weg doe aangezien ik paar weken geleden een nieuwe 4takt hebt gekocht.. Cilinder is hagelnieuw..

Verzending is mogelijk uiteraard voor 6,50 euro (moet ik een label online maken)

Het is uiteraard een ongebruikte nieuw cilinder.. (dus niet even 4 km ermee gereden of zo) gewoon nooit op de scooter gezeten.
 
Goeiedag, ben uiteindelijk naar de bromboer gegaan die het mij afgeraden heeft. Week daarop heb ik bij dezelfde bromboer een 2e Hands gianelli gekocht voor 2 tientjes die onder zijn speedfight heeft gezeten.

Denk dat ik voor het mooie alleen nog de trek veertjes aan moet passen of aan ga laten passen.

In iedergeval bedankt voor het meedenken en mochten jullie nog andere opvoer mogelijkheden hebben op een 50cc Vivacity hoor ik dat graag.
 
Back
Top