Welke 17,5 dellorto carburateur voor DR70 Speedfight

5erveD

Active Member
Hi.

Ik wil graag een 17.5 teur op de speedfight.
Zit nu een 12mm op.
Het rijdt allemaal prima hoor maar het mag een stukje groter.
Welke neem ik dan en hoe sluit ik die aan ?
Er zijn dacht ik een soort van adapters voor het originele spruitstuk om op de flens aan te sluiten.

Setup is:

DR70 LC.
12mm-78 sproeier
Standaard vario met 6.5 gram rollers.
Sito plus.

Rijdt nu om en nabij de 85 op de teller en had nog over.
Trekt ook zeer goed op maar mag nog wat beter naar mij mening
 
Advertisement - register to remove this

PHBG kan met een malossi verloop adapter. Alleen dat is niet echt ideaal met het originele spruitstuk.

Beter is een insteek carburateur nemen met een bgm spruitstuk


BGM5503-Ansaugstutzen-BGM-PRO-V2-Peugeot-50-ccm-vertikal-SPEEDFIGHT1-50-cc-LC-SPEEDFIGHT2-50-cc-LC-XFIGHT-50-SPEEDFIGHT1-50-cc-AC-SPEEDFIGHT2-50-cc-AC-TKR50-TREKKER50-VIVACITY50-ELYSEO50-SQU-510x383.jpg


Of een Big valve kit

3217500.jpeg



Of je zou een spruitstuk kunnen gebruik voor een peugeot TSDI *waar normaal de throttle body in gaat:

s-l1600.jpg


En dan samen te gebruiken met het luchtfilter van TSDI (heeft een ander aansluit rubber aan de kant van de carburateur.

Of check even dit oude topic waar ik veel genoemd hebt.

 
Hartelijk dank voor de uitgebreide informatie.

Eens kijken wat ik hier van kan maken.
Een stage 6 inlaat kit leek mij ook al een goede oplossing
 
Zover ik weet kan je alleen met het TSDI spul het luchtfilter passend krijgen.
Of met een Peugeot 100CC spruitstuk en het bijbehorende filter.

Bij die andere spruitstukken is het niet zeker of je de originele filter box erop krijgt.
Bij de big valve zoiezo niet.
 
Zover ik weet kan je alleen met het TSDI spul het luchtfilter passend krijgen.
Of met een Peugeot 100CC spruitstuk en het bijbehorende filter.

Bij die andere spruitstukken is het niet zeker of je de originele filter box erop krijgt.
Bij de big valve zoiezo niet.

Nu ik er even voor zit en enkele producten bekijk valt mij het volgende op.

De TSDI luchtfilterbox is qua afmetingen identiek als de box die er standaard op zit.
Weet jij of de diameter van de aansluiting op de throttlebody/carb groter is ?
Ik kan niet zo snel een maat vinden op de technische tekeningen van Easyparts.nl
luchtfilter elystar

De Polini en de Stage 6 kits zullen vrijwel zeker een sportfilter nodig hebben.
Maar leveren vermoedelijk ook de meeste prestatie winst.

De BGM ziet er aardig uit. Eigenlijk een no brainer om gewoon eens te testen.
Ik vermoed dat dit een (soort van kopie van) een standaard inlaatspruitstuk is met dito maatvoering.
Hier kan best makkelijk een Dellorto ofzo in. Lucht filter is dan nog uitzoeken.

Het idee voor een SF 100cc luchtfilter is goed maar ik kan hem nergens meer vinden.
Uitverkocht, helaas. Of er moet een keer een 100cc speedfight sloper op MP voorbij komen.

Nu zit ik nog in dubio welke carb.
Auto choke of manueel ?
 
De TSDI luchtfilterbox is qua afmetingen identiek als de box die er standaard op zit.

Ja klopt is gewoon het zelfde model.. Maar het aansluitrubber is anders. Zou moeten passen op de lucht inlaat wat ook de dell ortos hebben.
Die rubbers zijn niet los te koop. Vandaar compleet nieuw filter nemen.

Weet jij of de diameter van de aansluiting op de throttlebody/carb groter is ?

Ik heb niks opgemeten.. Maar als ik de afbeelding zie van de throttlebody, lijkt mij de insteek stuk en de inlaat lucht dat op het luchtfilter moet gewoon dezelfde afmetingen als een normale carb (waarom zouden iets maken wat geheel anders is.)
Om de Throttlebody te maken zullen ze vast naar de maten van een carburateur kijken en daar op gebaseerd een trottle body op ontwerpen.

Is het zelfde idee waarom je niet op elke peugeot scooter een ander balhoofd stel maakt.. Het is onnodig en zaait alleen maar verwarring.
Dus daarom is een new vivacity / kisbee / speedfight 3 bijvoorbeeld het zelfde.


Ik zie dat je elystar hebt gekozen, maar peugeot looxer is ook in TSDI uitvoering te krijgen.
Post automatically merged:

et idee voor een SF 100cc luchtfilter is goed maar ik kan hem nergens meer vinden.
Uitverkocht, helaas. Of er moet een keer een 100cc speedfight sloper op MP voorbij komen

Ik heb dat filter wel nog liggen.. Geen idee waar het moment zich bevind. Mocht ik de set verkopen zal ik hem zeker hier op dit forum te koop zetten. Gebruik het ding zelf niet meer. I.v.m overstap naar peugeot horizontaal kloon blok.



s-l1600.jpg


s-l1600.jpg



s-l1600.jpg


Lijkt gewoon op een carburateur.. Insteekt en luchtfilter kant lijkt gewoon op die van een carburateur.

s-l1600.jpg


s-l1600.jpg


s-l1600.jpg


TSDI luchtfilter.
 
Last edited:
Ja klopt is gewoon het zelfde model.. Maar het aansluitrubber is anders. Zou moeten passen op de lucht inlaat wat ook de dell ortos hebben.
Die rubbers zijn niet los te koop. Vandaar compleet nieuw filter nemen.
Op die fiets!
Ik snap ook de opmerking vwb het balhoofd.
Het is heel vaak dat onderdelen universeel gebruikt worden in de automotive industrie.
Waarom het wiel elke keer weer uitvinden als je gewoon een bestaand product uit je eigen lijn kan gebruiken.
Veel goedkoper ook.

Zat ook nog even op Maxiscoot te kijken en die hebben de Dellorto 17,5mm voor Peugeot.
Wel op backorder maar een alert aanmaken is geen probleem natuurlijk.

Heb de BGM besteld om te kijken wat ik daarmee kan.
Carburateur nog niet, hier ga ik nog wat meer onderzoek naar doen.
Het luchtfilter is de grootste uitdaging in dit geheel.
Ik heb 3 filterhuizen en nog wat spul liggen om mee te experimenteren.
Mocht je die box van de SF100cc weg doen houdt ik mij zeker aan bevolen.
Beetje boren en tappen draai ik mijn hand niet voor om.
Zat zelfs nog te denken om bv, het inlaat spruitstuk uit te dremelen/freezen en te polijsten om te zien of ik daar wat mee kon winnen.
Heb er ook zat over en anders gaan ze op de oud ijzer hoop :p

Ook maar even een achterwiel zoeken welke geschikt is voor de schijfrem.
Had de schijfrem en naaf en dergelijke van een slopertje afgehaald.
Mis alleen het wiel.
Hard rijden betekent ook dat je hard moet kunnen stoppen.
 
orgineel spruitstuk bewerken is de moeite niet waard.
Inmiddels is het BGM spruitstuk binnen en ziet er goed uit.
De doorlaat is groter dan het originele spruitstuk. Toch wel een stukkie groter.
Ziet er voor de prijs gewoon netjes uit en is gegoten ipv plastic.
Wat ik persoonlijk toch wel fijn vindt.

Tevens een tweedehands 19mm (ja, toch een 19mm) Dellorto PHBG DS van MP afgehaald.
Moet hem nog even schoonmaken en wat verschillende onderdelen vervangen dan kan die ook gebruikt worden.

Het luchtfilter verhaal is hier echt de grootste uitdaging.
De luchtinlaatkant is 32mm (32x1,25 - M32).
Als ik een originele box opmeet waar het inwendige tuutje uit is gehaald kan ik hier wellicht nog wel wat mee.
Ik ga nog even brainstormen vwb het aansluitrubber welke ik dan in de originele box zou moeten lijmen.
Daarna is het zien of de box en het collector vermogen genoeg is. Je gaf eerder aan dat dit onderbemeten is voor hoger dan een 50cc
Hier duik ik nog even in om te kijken wat ik er voor kan verzinnen en/of maken.

De foto's hierboven met de TDSI luchtfilter box lijken mij een goed oplossing.
Kom hier later weer even op terug.


1625338285342.jpg
 
Kijken of dat de luchtfilter kant door het gat van het filterbox gaat (ben alleen bang dat het filterbox wel wat gaat begrenzen op de luchtinlaat.

Als dat er door gaat dan een plastic adapter ring erop draaien vanuit binnen in het luchtfilter en zo dan de box vast klemmen.. Eventueel wat kit de kleine gaatjes dicht maken.

5bc948c17c256512155f7a84-large.jpg


Dat zwarte ding achterop zit erop geschroefd. Zoiets heb je nodig voor jou carburateur. Zou moeten passen. volgens mij is dit PHBG.
 
Back
Top