Welk type zenith heb ik ??

fasemc

Well-Known Member
Hallo allemaal,

ben net nieuw hier en ik heb een vraagje.

Ik heb via marktplaats een loop of sloop zenith ( blauw kenteken ) gekocht. Inmiddels loopt ie, rijd zo ongeveer 45 km. Ik wilde een andere uitlaat zoeken, kocht een gianelli terugloop uitlaat voor een verticaal Peugeot blok die van een speedfight af kwam, maar helaas paste deze niet, mijn koelfilter zat in de weg. de ocht was te krap.

Ik heb een zenith met nog een stalen tank en schijfremmen. Ik wil dus nu voor een uitlaat en ook voor nieuwe trekveertjes gaan. Kan iemand mij vertellen wat voor type ( jaartal ) deze zenith kan zijn, om te voorkomen dat ik weer een paar miskopen aanschaf. Ik lees verhalen over lange blokken of korte blokken...

Via easy parts kom ik er niet helemaal uit, op mijn polis van de verzekering staat bouwjaar 99 en toegelaten in 2005, maar volgens mij kan een stalen tank niet uit 99 komen....
 
Advertisement - register to remove this

Betreft het een standaard Zenith en ben je in het bezit van het originele kentekenbewijs ?
Dan moet het voor een scooterdealer een koud kunstje zijn om via het kenteken de juiste onderdelen te bestellen/leveren.
Je kan het kenteken bij de rdw checken voor de juiste (handels)gegevens.
Kijk via onderstaande link:
https://ovi.rdw.nl/
Misschien wordt je hier wijzer van.
Succes.............
 
Bedankt voor je antwoord!

Op ovi is de handelsbenaming gewoon zenith en datum eerste toelating 31-08-2005.

Vervolgens staat dit bij bijzonderheden :

Deze bromfiets is eerder in gebruik genomen dan onder datum eerste toelating vermeld.

Lastig want bepaalde onderdelen zijn al lastig te vinden en dan is het nog maar de vraag of je precies het goede hebt
 
Je hebt de allereerste type zenith, de hoek hiervan is anders (ophangpunten kom je niet mee uit) Dus een uitlaat van zenith 1994 tot 1996 toen gingen ze over naar een nieuwe carter helft (van de peugeot squab past ook niet) heeft 3 ophangingen, 2 normale en nog iets bij de bocht.

Wil geen reclame maken, maar deze staat op een bekende verkoopplek te koop voor 175 euro bij een winkel.
 
Je hebt de allereerste type zenith, de hoek hiervan is anders (ophangpunten kom je niet mee uit) Dus een uitlaat van zenith 1994 tot 1996 toen gingen ze over naar een nieuwe carter helft (van de peugeot squab past ook niet) heeft 3 ophangingen, 2 normale en nog iets bij de bocht.

Wil geen reclame maken, maar deze staat op een bekende verkoopplek te koop voor 175 euro bij een winkel.
Volgens mij heeft ie idd een eerste type zenith, maar met een 2e type voorvork. Aangezien eerste zeniths met trommelrem voor werden geleverd.
99 model heeft iig een kunstof brandstof tank
 
Plaats anders ff een fotootje. Als ie nog origineel is zou je et evt aande kappen kunnen zien.
De nieuwere types hebben volledig andere kleuren dan de 1e typ es
De 1e types zijn meestal 1 kleur, zoals bv groen, terwijl de nieuwere types meerder kleuren hebben, bv geel met blauw.
Ook kun je in je velgen kijken wel jaar van productie er in staat.
 
Back
Top