Welk type Hebo 70cc is dit?

scarfac3

Well-Known Member
Hallo,

ik kan een bijna nieuwe HEBO cilinder kopen van iemand. Alleen hij weet niet wat voor type HEBO het is, hij verkoopt hem voor 50 euro.

Hier zijn die foto's:

sghkyh.jpg


1445m55.jpg


2hdb0k8.jpg


Mijn vraag is eigelijk; welk type hebo cilinder zou dit kunnen zijn? De manston replica???

Het gaat trouwes om een minarelli horizontaal cilinder LC

alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

gewoon een gietijzer 70cc ..

mja , ik zou niet zomaar een gebruikte cilinder kopen , tenzij je m ook echt laat opmeten..

Hmm oke, dus deze cilinder heeft geen naam? Want dan zou ik namelijk kunnen opzoeken of het een beetje leuke cilinder is..

maar waarom zou je geen gebruikte kopen? Wat kan er precies mis aan zijn, als die er verderest goed uitziet? dus geen krassen in de wand ect?
 
idd , en je kunt niet zien aan een cilinder of ie versleten is ook al ziet ie er glad uit.

dit moet je meten om het zeker te weten , daarom is het ook altijd een risico om een gebruikte cilinder te kopen.

bovendien is een gebruikte cilinder nooit perfect meer , het mooi is er altijd al af , en koop je een nieuwe voor maar een paar tientjes meer weet je altijd zeker dat het goed zit , en de onderdelen die je erbij hoort te krijgen er ook daadwerkelijk bij krijgt..

de naam? gewoon een gietijzeren hebo 70cc , wat boeit de naam..
 
haha, dus gewoon niet doen? heb er ook eentje gevonden waar staat dat die er 5km mee heeft gerede en daarna ze scooter weg heeft gezet en nu verkoopt.
maarja zijn allemaal mooie praatjes denk ik.

maar vraag me af in hoe verre het kwaad kan om een wat versleterder cilinder te kopen. ik hoef er geen jaren mee te rijden. het is of 50 euro, of 120 voor een nieuwe. normaal had ik gedacht van voor dat geld gewoon een nieuwe maar heb een beetje weinig geld :P haha
 
Je kan het twee keer proberen en dan heb je nog 20 euro over voor je een nieuwe hebt dus ja gokje wagen kan altijd. Als het van een vriend is nou ja ik hoop voor je dat je eigen vrienden je niet voorliegen ;) Duurt ook wel ff voor een cilinder echt op is hoor
 
En hoe zou je dat moeten meten dan? Lijkt mij dat als je een 2e hands cilinder koopt dat je hem niet eerst even laat meten, en vervolgens kan terug brengen. Dus dat laten meten kan dan ook niet echt?
 
Dus eigenlijk geen 2e hands cilinder kopen. ;)

Vind hem er nog wel vrij nieuw uitzien aan de binnenkant, als hij veel gelopen had was de kop zwart van de roet en de pakking niet meer zo mooi heel.
 
Dus eigenlijk geen 2e hands cilinder kopen. ;)

Vind hem er nog wel vrij nieuw uitzien aan de binnenkant, als hij veel gelopen had was de kop zwart van de roet en de pakking niet meer zo mooi heel.

Mja ik kan een cilinder van 30k oud ook wel effe lichtjes opschuren in de kop zodat hij er nieuw uitziet en een nieuwe pakking erin leggen, als dat al niet nog recent gebeurd was.
 
Mja ik kan een cilinder van 30k oud ook wel effe lichtjes opschuren in de kop zodat hij er nieuw uitziet en een nieuwe pakking erin leggen, als dat al niet nog recent gebeurd was.

precies , ik heb hier wel cilinders liggen die ik zo aan iemand kan verkopen als nieuw , zo zien ze eruit , en toch is ie 2 tiende versleten..

en zo krijg ik tientallen cilinders in mijn handen die zogenaamd goed moeten zijn , terwijl ze vaak al een tiende mm speling hebben , wat dus gewoon versleten is eigenlijk...

en nogmaals , een cilinder kan er nog zo mooi uit zien , maar kan alsnog verrot zijn gewoon!!

daarom alleen al koop ik eigenlijk altijd een nieuwe cilinder..

verder , ja , je kunt toch een cilinder laten meten voor je m koopt? het is IMO al verdacht als iemand dat niet wil doen..
 
En als de verkoper er zo zeker van is dat de cilinder goed is heeft hij toch niets te vrezen ? IMO moet je ook niet gaan besparen op een cilinder omdat die gewoon goed moet zijn. Vriend van me verklaard me ook al voor gek dat ik over een tijd een nieuwe cilinder wil kopen omdat gebruikte volgens hem ook goed zijn... Ik zelf zou dat nooit doen, maarja het blijft je eigen keuze.
 
Back
Top