welk spruitstuk voor Stage 6 wig 19 mm carbu

ic7ice

Well-Known Member
Hoi ,

ik ben bezig aan een race blokje voor 1.5u endurance races .

heb momenteel een 19mm delorto-malossi team carbu , met top performance Vforce3 membraam en top performance spruitstuk .

Dit komt op dezelfde manier op het blok als het orgineele .

Graag had ik dus een omgelast subframe geplaatst , met een stage 6 wig naar achter.

De buiten diameter van de team carbu is 30 of 33 mm , de doorgang weet ik niet , nog niet gemeten (19 mm?) .

Ik kan nergens , ook niet op de website van stage6 info vinden over andere rubbers voor de aansluiting te maken .
deze rubbers lijken mij verdacht veel op honda - derbi - minarelli spruitstukken van de schakkelbrommers .


Kan iemand me in de juiste richting wijzen ?
liefst wel een spruitstuk om de venturi van het vforce membraam te kunnen behouden ...


Mvg ,

Ice.
 
Advertisement - register to remove this

ik heb zelf voor een TM24 (omgebust naar 19) een Polini spruitstuk , deze is 19mm maar met een grotere aansluiting , dus daar past de Team carburateur ook in!

Ik gebruik deze icm een Kiesler wig op een Minareli blok. Piaggio spruitstuk toruwens!
 
ik heb zelf voor een TM24 (omgebust naar 19) een Polini spruitstuk , deze is 19mm maar met een grotere aansluiting , dus daar past de Team carburateur ook in!

Ik gebruik deze icm een Kiesler wig op een Minareli blok. Piaggio spruitstuk toruwens!


Zijn de kiesler wigjes beter dan de stage 6 wigjes icm met vforce 3 ?
Heb nog geen enkel wigje in handen gehad en kunnen bekijken ....

Heb je de carb zelf langs voor of achter geplaatst ?

Onlangs getest met recht stuk langs voor en met een 25 phbl bs team , maar geen succes ...
had problemen met de vlotter in de carb , deze klapte toe bij het minste dat de neus omhoog kwam , dus geen benzine meer en whooooooop :| .

Denk dat de helling van de carb wat te plat was ...

Hoe zit het met de helling van kiesler vs stage 6 ?
Liefst de carb zo recht mogelijk natuurlijk ...
Ik kan dit veranderen door een ophoogstukje onder de vering te plaatsen , maar dit gaat dan de hoek van de vork vooraan ook veranderen .

Omhoog achteraan = frame in totaal word korter en balhoofd hoek word scherper , dus stuurt nerveuzer en minder stabiel op rechte stukken .
Ik heb geen idee in hoeverre dit effectief ook voelbaar zal zijn , zowel in possitieve als negatieve zin .

En euh als laatste : pia spruitjes hebben toch meer 2 schroeven ?
Tegenover de spruitjes van stage 6 hebben 4 schroeven ... look a like am6 / derbi schakels .
Gewoon zelf nieuwe draad in het stukje tappen ???


Thx , greets .
 
ik gebruik het , verder maakt het niet uit , de Stage6 wig is verder ook prima , alleen weet ik niet of daar dat spruitstuk wel op past ;)

de carburateur heb ik naar achter , anders was ik geen wig nodig :p

Voor Dell'otho 19 en 21mm zijn er zwaardere vlotters te koop , dan heb je niet dat hij geen brandstof meer krijgt maar of dat er voor de 25mm ook is weet ik niet.
 
Back
Top