welk spruitstuk voor Stage 6 wig 19 mm carbu

ic7ice

Well-Known Member
Hoi ,

ik ben bezig aan een race blokje voor 1.5u endurance races .

heb momenteel een 19mm delorto-malossi team carbu , met top performance Vforce3 membraam en top performance spruitstuk .

Dit komt op dezelfde manier op het blok als het orgineele .

Graag had ik dus een omgelast subframe geplaatst , met een stage 6 wig naar achter.

De buiten diameter van de team carbu is 30 of 33 mm , de doorgang weet ik niet , nog niet gemeten (19 mm?) .

Ik kan nergens , ook niet op de website van stage6 info vinden over andere rubbers voor de aansluiting te maken .
deze rubbers lijken mij verdacht veel op honda - derbi - minarelli spruitstukken van de schakkelbrommers .

Kan iemand me in de juiste richting wijzen ?
liefst wel een spruitstuk om de venturi van het vforce membraam te kunnen behouden ...

Mvg ,

Ice.

Advertisement - register to remove this

melf #50

Well-Known Member
ik heb zelf voor een TM24 (omgebust naar 19) een Polini spruitstuk , deze is 19mm maar met een grotere aansluiting , dus daar past de Team carburateur ook in!

Ik gebruik deze icm een Kiesler wig op een Minareli blok. Piaggio spruitstuk toruwens!

ic7ice

Well-Known Member
ik heb zelf voor een TM24 (omgebust naar 19) een Polini spruitstuk , deze is 19mm maar met een grotere aansluiting , dus daar past de Team carburateur ook in!

Ik gebruik deze icm een Kiesler wig op een Minareli blok. Piaggio spruitstuk toruwens!

Zijn de kiesler wigjes beter dan de stage 6 wigjes icm met vforce 3 ?
Heb nog geen enkel wigje in handen gehad en kunnen bekijken ....

Heb je de carb zelf langs voor of achter geplaatst ?

Onlangs getest met recht stuk langs voor en met een 25 phbl bs team , maar geen succes ...
had problemen met de vlotter in de carb , deze klapte toe bij het minste dat de neus omhoog kwam , dus geen benzine meer en whooooooop :| .

Denk dat de helling van de carb wat te plat was ...

Hoe zit het met de helling van kiesler vs stage 6 ?
Liefst de carb zo recht mogelijk natuurlijk ...
Ik kan dit veranderen door een ophoogstukje onder de vering te plaatsen , maar dit gaat dan de hoek van de vork vooraan ook veranderen .

Omhoog achteraan = frame in totaal word korter en balhoofd hoek word scherper , dus stuurt nerveuzer en minder stabiel op rechte stukken .
Ik heb geen idee in hoeverre dit effectief ook voelbaar zal zijn , zowel in possitieve als negatieve zin .

En euh als laatste : pia spruitjes hebben toch meer 2 schroeven ?
Tegenover de spruitjes van stage 6 hebben 4 schroeven ... look a like am6 / derbi schakels .
Gewoon zelf nieuwe draad in het stukje tappen ???

Thx , greets .

melf #50

Well-Known Member
ik gebruik het , verder maakt het niet uit , de Stage6 wig is verder ook prima , alleen weet ik niet of daar dat spruitstuk wel op past ;)

de carburateur heb ik naar achter , anders was ik geen wig nodig :p

Voor Dell'otho 19 en 21mm zijn er zwaardere vlotters te koop , dan heb je niet dat hij geen brandstof meer krijgt maar of dat er voor de 25mm ook is weet ik niet.

Advertisement - register to remove this