Welk spruitstuk halen?

maxo

Well-Known Member
Hai,

Het spruitstuk van mijn aerox is na een tijdje toch wel flink uitgedroogd, is nu bijna een jaartje oud denk k zo.
Ik had toen ik de scooter kocht er een nieuw std spruitstukje op gezet want daar zaten scheuren in, nu heb ik tegenwoordig een redelijk snelle setup met een roze top en 21mm carb etc. Is het wijsheid om een ander spruitstuk te halen voor betere flow of iets dergelijks?

als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik t graag.
 
Advertisement - register to remove this

Je kan een rechte nemen, je brandstofmengsel hoeft een minder lange weg af te leggen wat een iets betere gasreactie op kan leveren.

Zelf vind ik ze nogal prijzig, ik heb een polini verdraaibare standaard model, deze is van Viton rubber wat niet zo snel uitdroogd.
 
Je kan een rechte nemen, je brandstofmengsel hoeft een minder lange weg af te leggen wat een iets betere gasreactie op kan leveren.

Zelf vind ik ze nogal prijzig, ik heb een polini verdraaibare standaard model, deze is van Viton rubber wat niet zo snel uitdroogd.
Ik ben me al een poos moe aan t zoeken wat ik nou moet kiezen, ik heb namelijk een std spruitstuk momenteel icm met een dellorto PHBG 21 en een std luchtfilter.

ik heb een TP spruitstuk gezien voor iets van 40 eur, ook draaibaar. Alleen weet ik niet of dat gaat passen ivm de pasvorm van het spruitstuk aan de carb en of ik dan wel goed uitkom met het filter? Omdat ik het idee het dat de bocht van dat spruitstuk iets anders is
 
Ik heb ook een PHBG21mm maar rijd met power filter van Malossi.

Heb je een link van dat spruitstuk van TP, deze had ik ook eerst gekocht maar bleek dus voor 24mm carburateurs te wezen en niet aansluitmaat 24mm te hebben. De hoek leek iets schuiner te staan bij Piaggio met dit spruitstuk maar of je het std luchtfilter er nog op aan kan sluiten durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Heb nu dus de verdraaibare van Polini.
 
Back
Top