Welk merk ??

Voor mij blijft de area 51 koning onder de scooters, met zo'n ding zweef je als het ware over de weg en de vering is ook heerlijk. Maar als je een stunter bent, kun je er weer niks mee. En qua merk zijn ze allemaal wel goed. Maar bij scooters is het kwaliteits/luxe verschil niet zo groot net als bij auto's, bijvoorbeeld Daihatsu-Bentley
 
Dimer said:
en dat is natuurlijk minarelli, lmfd!

Ik dacht al, waar blijven de opmerkingen als;

"Mina schopt pia konten
darkside.gif
"

of

"Pia 0wned :W"





:rolleyes:
 
Mja ik heb een Runner [ Pia offcourse :* ]

En vind dat echt relaxt , rijdt lekker stabiel en je kan hard door de bocht als je wilt :)
Blok is gewoon goed , ook std...
 
Dragster rijd echt lekker, door monoarm, niet ala Peu :)L) of Area :)X) rijd echt zwaar relaxt en je kent em mooi in de bochten gooien :+

mja, ik heb nu een Rox, rijd ook leuk maar minder....
 
Marcel-NRG said:
Dragster rijd echt lekker, door monoarm, niet ala Peu :)L) of Area :)X) rijd echt zwaar relaxt en je kent em mooi in de bochten gooien :+

mja, ik heb nu een Rox, rijd ook leuk maar minder....
ja gek he met zo'n kromme voorvork:X

rij zelf aerox, vind het echt super relaxt rijden kwa bochten etc
 
Hahah al die 2takt bagger slijt als de t*ring, dus de hoofdprijs gaat wat mij betreft naar de Honda C50... wel niet echt een scooter, maar rijdt 6x om de wereld.
 
Zippies sturen lekker rijden lekker zitten lekker:p
Ik vind het gewoon de beste.

Ook pizzabrommers rulen8)
Peugot fox:p
Alles gaat eraan verrot:X
Maar wegligging is superflex:D

Voor een vervoerscootertje zoui ik voor een zippie tomos en peugot fox gaan8)
 
Op zich kunnen we het ook wel over de slechste scooter hebben.

Ik zou zeggen uit ervaring : Peugot zenith.

En nog ff over de fox: Achter had stugger gemoeten.
 
honda natuurlijk :p, vooral de x8r.. heefd goede wegligging,is betrouwbaar, zit heerlijk, maar is alleen beetje moelijk op te voeren..
 
franky said:
ik heb veel scoots geprobeert maar de RUNNER vind ik toch het lekkerst rijden

hij heeft gewicht wat er voor zorgt dat hij als een huis op de weg ligt
en heeft lekker stugge vering (icm gasveer datwel) zit lekker stevig

als ik op een aerox SR neos benelli oid stap vind ik hem zo wegzakken
sompige vering ed.


wat me ook opvalt is dat als een runner valt je nagenoeg geen schade hebt aan kappen

dat komt door dat de kappen vrij flexibel zijn

val je met een aerox benelli oid kun je een hele kappenset aanschaffen


dit is niet puur omdat ik een runner heb maar wat ik zie uit mijn omgeving

die kymco super(9?) die ziet er ook degelijk uit

maar echte toppers zijn nog altijd de

PUCH MAXI / VS50 / MV50
ZUNDAPP
KREIDLER
TOMOS rally / quadro /enz

dit zijn gewoon oerdegelijke dingen die op normale slijtage na niet kapot te krijgen zijn




(hier ga ik comentaar op krijgen :p )

Whaha, runner beste wegligging !? Ik heb een jaar een runner gehad en het was een goed scootje daar hoor je mij niet over, reed ook als een trein, maar qua wegligging gaat mijn aerox toch ver aan kop hoor, die reed zo fucking goed! Met een runner kun je goed lange afstanden rijden, als je alleen maar rechtdoor moet, aerox laat zich beter in bochten leggen ..
 
Weleens met een rennert over een lange witte doorgetrokken lijn gereden :X
hij bleef maar stuiteren, met mn rox voelde ik niks.....
 
Heb een paar keer in dit topic gelezen dat een aerox niet zo lekker stuurt en de remmen niet zo goed zijn... BOOLSHIT!
Ik vind een yamaha aerox echt een perfecte scooter vooral kwa bochten. In de bochten heb je echt veel gevoel en de remmen zijn gewoon prima. Heb ook vaak op een runner gereden deze stuitert wat minder over hobbels maar kwa sturen en bochten is die veel minder als een Aerox... vinden veel anderen en ik...

Daarnaast vind ik minarelli LC en Piaggio LC het beste blok hebben
 
Tsja ik heb nu ook een Yamaha nep-aerox (Jog RR) en dat is precies zo'n keihard geveerde stuiterbal als de Aerox. Als je met je aars opzij wipt gaat hij enthousiast de bocht in, dat is op zich wel leuk, maar die zitpositie is wel erg bedroevend slecht. Door dat fake-monoseat zadel word je bijna in je stuur geduwd.
Geef mij mijn oude Runner maar (met stalen remleidingen, xxl remschijf en andere vering ;) ) Dat reed echt ideaal.
 
Ik heb zelf een: Zip, runner, aerox, sr en speedfight gehad. Moet zeggen dat ik de sr kwa rij gedrag op 1 zet. Maar dit is i.v.m. de wegligging. Wil nu niets anders meer als piaggio lc... HET blok!!!

Maar het ligt denk ik ook aan je persoonlijke voorkeur over hoe iets rijdt

-:-
 
Aidix said:
Hahah al die 2takt bagger slijt als de t*ring,
idd.! Koop je een nieuwe scooter, rijdt je 15.000 km per jaar, mag je blij zijn dat je er 2 jaar mee kunt rijden (std. onbegrensd) :X Zijn toch geen kilometers.... :| Eigenlijk vindt ik elke scooter gewoon bagger spul, als een scooter op/gaar is is een auto net ingereden...

Rijdt zelf nu Phantom, vond de overstap van SR-viper naar Phantom verschrikkelijk kwa rijgedrag. Heeft echt lang geduurd voordat ik m'n draai op 't ding kon vinden en lekker strak door de bochten kon. Verders blokje is gewoon goed (mina LC dd), alleen die vario's van mina zijn geen drol waard.
 
De earox vind ik gewoon k-l-o-t-e . Je hebt juist helemaal geen controle als je een bocht induikt, echt het gevoel dat je elk moment om kan vallen. Als je remt bij een rox happen de remmen vaak ook meteen, en lijkt het of de hele voorvoork onder je kuip verdwijnt 8P

De runner... een vriend van me heeft een tijdje een runner gehad. Dit was egt een superding kwa wegligging en power (st onbegrensd). Ik vind echt een van de fijnste scooters waar ik tot nu toe op gereden heb!
 
Back
Top