Welk merk, versie etc.

Status
Not open for further replies.

Scooty16

AeroXtreme
Heey,

ik heb is even wat hulp nodig van de prof's hier.
Ik ga in september ergens een scooter kopen. Nou ging mijn voorkeur uit naar een Yamaha Aerox maar die zijn niet goed te vinden op marktplaats ofzo. Mij opa kwam wel later ineens met zijn idee om sowieso een nieuwe te kopen.

Binnekort ga ik langs een paar winkels hier in de buurt voor info enz.
Maar jullie kunnen me natuurlijk ook al een beetje helpen.
Laatst zag ik een CPI Formula R staan, en de eigenaar kwam net aanlopen -> even gepraat. Hij vertelde dat die motorisch ongeveer gelijk is aan Yamaha maar dat de onderdelen iets slechter zijn maar dan ook goedkoper. Ik vond 't zelf ook wel een leuke scooter, maar hij is wel luchtgekoeld.

Dus;
1. Welk merk, type, takt, enz. raad je mij aan?
2. Waar moet ik heel goed op letten bij het kopen van een scooter?
3. Hoe veel slechter is luchtgekoeld dan watergekoeld?

Heel erg bedankt! :winner:
 
Advertisement - register to remove this

Mocht ik nu een scooter kopen,
zou ik dus echt een nieuwe piaggio nrg kopen.

Die dingen zijn gewoon zo verschrikkelijk robuust en met het beste blok eronder wat je kan krijgen zowat. + motorisch vind je gewoon alles ervoor tot de kleinste schroef.

Met zo'n scooter kan je overal tegenop rijden, alles gaat kapot, behalve de scooter. :p

Erg vette dingen vind ik, in super vette kleuren 8)
22849_0_1_2_nrg%20power%20dt_Image%20credits%20-%20Piaggio.jpg

alleen nog wel een supergare voorvork....
 
Dit is allemaal gelul wat ze hier zeggen. Ze zeggen dat er problemen zijn met CPI Formula R. Ik rijd al heel lang op een CPI Formula R en ik heb er 0 problemen mee gehad. De enige dingen die ik had waren dat de brandstofmeter niet goed afgesteld was en dat er een dingetje onder de knop van de toeter zat waardoor hij wel is bleef hangen. Hiervoor heb ik hem gewoon weggebracht en dit is beide gewoon gratis verholpen.

Voorderest rijd hij perfect met begrenzing zal hij 50km/u lopen en zonder 55/60 km/u.

Als je opa het toch betaalt zou ik inderdaad gaan voor een beter merk Zoals Yamaha Aprillia omdat dit kwalitatief gewoon veel beter is.
Maar daarvoor betaal je dan ook 1000 euro meer.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top