Welk membraam?

SpeedyJ

RRH! MothaFucka
Heyz ik zoek een nieuw membraam nu wilde ik Malossi vl12 nemen, maar nu zei iemand tegen me dat ik beter een V force kan nemen...

Mijn setup:

TP Dueplus 70cc met losse binnekop
Yasuni R
Dopler as
Polini vario
Flyclutch
17,5 carb

Wat is jullie mening hierover?

En nog een vraagje.. beetjuh noob misschien maar wat is/doet een diffuser?

en dan heb ik nog 2 vraagjes wat betreft m'n setup...
Als eerste: Zal ik groter in carb gaan (brandstofverbruik boeit niet) wil gewoon alles uit het straat cilindertje halen...
en de laatste vraag is zal ik een Seletra rotor gebruiken... (eventueel later cilinder laten tunen)

MvG,
 
Advertisement - register to remove this

NickL

New Member
njaa een 24mm en een shot erbij zou wel mooi lopen,
binnenrotor hoeft niet, mag wel;)

EDIT:// membraan zou ik gewoon std + carbonne plaatjes
 

Tom.#86

TKTuning? PM!
1: V-force membraan vinden is een dagtaak :p.
2: Bedoel je een stuffer?
3: een 21mm zal de prestaties wel ten goede komen.
4: Een rotor is zeker leuk om mee te rijden.
 

SpeedyJ

RRH! MothaFucka
@nick
Is een Yasuni R niet gelijk aan een Shot?
op scootparts adviseren ze 21-24mm is een 24 niet te hoog gegrepen? zo niet dan een mikuni 24 FS?

@C4rn
1:Wat bedoel je met V-force vinden is een dagtaak?
2:eek:p scootparts hebben ze het erover dat membrama wordt geleverd met diffuser...
3: in hoeverre helpt een Binnenrotor op een Due plus losse binnekop
 

Shane

A.k.a. Podolski
1: v-force wordt niet meer geleverd (naja weinig) en is veel waard, en niemand verkoopt ze.

2: Het heet een stuffer

3: Binnenrotor zorgt voor een betere gas reactie, en een mooier toeren verloop.

en als laatste moet je niet alles geloven wat op scoot parts staat, ze blaten wel meer onzin..
 

SpeedyJ

RRH! MothaFucka
dat dacht ik al... dus 21mm is beetje max voor op due plus ?

welke rotor raden jullie me aan? hoeft geen rekening met licht te houden dat doe ik via me accu...
 

Shane

A.k.a. Podolski
21 rijdt lekker.. 24 zou ik pas aan denken als het getuned is.. en kwa rotor.. ik zeg HPI.. MHR kan ook, maar is duurder..
 

Shane

A.k.a. Podolski
Stuffer is een soort opvulling in je membraaN (met een N niet een M), deze zorgt er geloof ik voor dat hij mooier overloopt op een kleinere carb. (correct me if i'm wrong)

En verder zou ik gewoon een Vl 14 nemen, dan weet je zeker dat je goed zit...
 

unkie

New Member
HPI rotor is goed, en niet zo duur t.o een MHR.
Een 21 mm is voldoende,
Beter koop je een Shot i.p.v die R, dat loopt al gelijk een stuk beter.
Standaart membraam met carbon kleppen is goed genoeg. Membraam zal vrij weinig verschil maken, vooral op straat niet. De carbonne kleppen is meer voor de veiligheid, dat je zootje niet in elkaar loopt als er eentje afbreekt :)
 

unkie

New Member
Als je die R nou verkoopt, geen nieuw membraam koopt.

En van dat geld een Shot koopt, ben je gelijk veel beter af :)

Niet dat een R niet goed is, maar op een Due+ is een Shot gewoon veel beter..

* Of je koopt de Top performances Nardo, zelfde als een Shot, maar dan sterker en mooier :) *
 

SpeedyJ

RRH! MothaFucka
het geld maakt me opzich niet uit... ik wil gewoon uiterste eruit halen na tunen... dan heeft membraan tog wel invloed... ik haal dus een shot, en wat voor een uitlaat zal er na tuning goed op lopen ? C20? aangezien shot dan te laagtoerig is denk ik...

wil mn setup zo hebben ongeveer:

Due plus XSH pro race special
power1 as
polini vario of MHR2000
24 mikuni FS
vl14..
 

melf #50

Well-Known Member
zou btw complete overrange aanschaffen...

persoonlijk zou ik vl14 gebruiken omdat deze A bewezen goed is en B het v-force membraan wel spectaculair lijkt maar of het meer brengt is een tweede , en als het membraan anders reageert kan het zijn dat je meerdere dingen moet veranderen..

mja, alleen door op dezelfde setup beide of zelfs meerdere te testen kom je erachter wat het beste is op jouw setup.

ik heb een v-force gehad en gestest @ sobw 50cc ac -14mm etc. setup , ten opzichte van de VL14 deed ie het exact net zo , helemaal niks anders , nu heb ik m niet op een testbank getest maar er was 0,0 verschil.

maar ga je het nu op jouw setup testen kan het best zijn dat er bij jou wel winst is , en mischien bij iemand anders juist weer verlies , het is absoluut niet alleen het membraan wat verschil geeft..
 

SpeedyJ

RRH! MothaFucka
jup maar ik ben ook van plan om een overrange aan te schaffen... dat is alleen weer beetjuh nieuw voor me, maarja dan leren we weer wat bij :)... en ik heb maar rond 800 euro te besteden en wil t liefst alles nieuw, dus waarschijnlijk kan ik dat niet meteen kopen... enige suggestie kwa uitlaat na tuning?
 

melf #50

Well-Known Member
dat zul je aan Marco (xsh) moeten vragen , die weet dat het beste ,die heeft jouw cilinder getuned immers
 

SpeedyJ

RRH! MothaFucka
moet nog getuned worden ben alleen beetjuh informatie aan opdoen en beetjuh uitrekenen, iig bedankt voor jullie reacties
 
Advertisement - register to remove this
Top