welk gewicht rollen ?Peugeot Kisbee euro 2. 4 takt 50cc standaard

Groosbert

New Member
Hey allemaal,

Heb net een nieuwe scooter en ben bezig met het technisch onderhoud. v snaar vervangen olie gedaan. het is een euro 2. 4 takt 50cc standaard. standaard uitlaat orginele carburateur. heb de sproeier 78 naar 80 verandert hij loopt nu beter. Inmiddels 70 met deze aanpassingen. Volgens mij zit er een snelle CDI in want toen ik hem kocht reed hij al 65. Maar dit weet ik niet zeker volgens mij mis ik de variateur 'plaat' die ze gebruiken bij Peugeot normaal gesproken Nu ben ik begonnen met de variateurrollen.
Op internet staat dat de orginele maat 6,5 is hier ben ik vanuit gegaan ik heb rolletjes gekocht van 5 gr 5,5 en 6. Kan iemand me een advies geven wat aan te raden is heb nu 5 en 5,5 gemengd is dit verstandig weet iemand dit uit ervaring wat het beste rijd ? is bijv 5 en 6 mengen een verstandig idee ? graag jullie mening. Alvast bedankt
 

Attachments

  • IMG-20230816-WA0013.jpeg
    IMG-20230816-WA0013.jpeg
    213.6 KB · Views: 1
  • IMG-20230816-WA0015.jpeg
    IMG-20230816-WA0015.jpeg
    300.7 KB · Views: 1
Advertisement - register to remove this

Standaard hoort daar 5,6 grams erin te zitten.. En dat raad ik je ook aan als je die 49cc cilinder eronder hebt zitten.

Alleen bij een 63cc ga je naar 6,5 grams rolletjes.

Doe je zwaardere rollen bij die 49cc setup dan hou je geen vermogen meer over, want dan zakt die gewoon weg omdat die geen toeren kan maken.

Onder de 5,6 grams is eigenlijk te licht, dan gaat die meer overtoeren maken en rijd die niet meer zo lekker.. En top is waarschijnlijk ook een stuk lager. Beste is om in deze NIET te gaan mixen.
 
Er zit geen plaat in de Kisbee, ik heb in het begin ook getwijfeld omdat ik dit overal las, maar in het werkboek zie je duidelijk dat deze er niet in zit.

Op de top zonder begrenzing haal ik nu 59, maar dan moet ik geen wind tegen hebben en de banden goed hard opgepompt. Dit is met 5.6 rollen, nieuwe snaar en een kleine verbetering van het spruitstuk pakking.

Het enige wat ik mis is trekkracht en dat gaat alleen verbeteren met een 63cc of hoger als men wil. Op de 63cc gooi ik mijn rollen een grammetje zwaarder. Verder is het dan even kijken of er een prop in de uitlaat zit, dit weet ik nog niet en zou verschil kunnen maken op de top.
 
Last edited:
Back
Top