This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Welk cilinder voor aerox?

Davey192

New Member
Hoi, ik had een italkit 70cc en die is helaas gesneuveld. Ik ben nu opzoek naar een nieuw 70cc cilinder. Welke zouden jullie mij aanraden die ik er eigenlijk zo op kan zetten zonder nog andere onderdelen te vervangen? Ik zat zelf te denken aan een airsal t6 of dr. Alvast bedankt

als je geen zin hebt in afstellen, neem dan exact dezelfde cilinder die je nu hebt.

Helemaal met hoogtoerige cilinders is het belangrijk dat je opnieuw afsteld. Met laagtoerige cilinders haal je met een slechte afstelling ook wel een goed vermogen eruit. Maar hoogtoerige cilinders zijn veel meer precies.

En je moet met een ander merk cilinder SWS een andere sproeier want elk merk heeft weer net andere poorten etc waardoor het gebruik kan verschillen.

Ja, ik ben nu toch van plan om een 50cc cilinder te halen en die gewoon snel te maken. Welk 50cc cilinder is goed en welke sproeier zou je me dan aanraden ? Evt welke rolletjes etc. Bedankt

Ja, ik ben nu toch van plan om een 50cc cilinder te halen en die gewoon snel te maken. Welk 50cc cilinder is goed en welke sproeier zou je me dan aanraden ? Evt welke rolletjes etc. Bedankt
Wil je een hoog of laagtoerige cilinder? Er ziin veel goede 50cc cilinders, je hebt de grootte namen zoals malossi en polini etc, en de goedkopere merken. Met een standaard vervangings cilinder zal ik me niet zo druk maken om het merk en een goedkopere nemen. Nakaru bijvoorbeeld. Maar goed dat is mijn mening, het is wat jij graag wilt. Over het algemeen kun je zeggen dat hoe duurder de cilinder is, hoe beter deze is afgewerkt. En meestal ook hoe zuiniger hij is.

En de sproeier ligt aan je carbarateur en cilinder. ga je met 12mm of 17.5mm rijden? En met een hoog of laag toerige cilinder? Ook de uitlaat heeft invloed heb je een standaard uitlaat?

in mijn jog r (zelfde blok als aerox) met 12mm gurtner carb. Had ik ontgrenst sproeier 76, dit was met een sito plus uitlaat. Met een Yasuni R had ik een sproeier 82 nodig. Nu ga ik een 70cc laag toerig monteren en beginnen met sproeier 92, om zeker te zijn dat ik hem niet te arm start. Dan ga ik telkens een maat sproeier naar beneden tot hij goed rijdt.

Top performance Black Trophy 70cc. Kan nog wel met die 17,5 en standaard uitlaat.. Alleen de uitlaat zal wel de limiterende factor zijn.

Anders iets van een stage 6 street als ze die nog leveren (is een soort getunede DR 70.)

Hoog toerig heeft geen enkel zijn met een standaard uitlaat.

met hoogtoerige cilinders heb ik alleen ervaring met een 50cc hebo manston en een 70cc mhr replica. Beide vette cilinders, maar ik kan jou geen cilinder aanraden omdat ik alleen maar met een hoogtoerige 50cc heb gewerkt.

kijk een beetje rond op het forum, hebo malossi, polini, athena doen het sws goed! Met deze merken heb je echt wat moois in huis. Alleen je hebt niet echt zin in afstellen en dat moet echt met een hoogtoerige cilinder!! Met alleen een sproeier kom je er niet. En ik weet ook niet welke je nodig hebt zo 1,2,3.

De afstelling die ik heb gebruikt bij de hebo 50cc hoogtoerig weet ik ook niet meer. Er zat wel een 19mm carb op en uit mijn hoofd een gele drukveer van malossi. Maar 17.5 mm moet ook goed gaan.

Maar als je geen zin hebt in afstellen zoek gewoon een topic met een hoogtoerige 50cc en neem precies dezelfde afstelling en merk cilinder, waar diegene op is uitgekomen. Dan zal het waarschijnlijk wel lekker gaan rijden.

Voor hoog toerig heb je een bij passende uitlaat voor nodig.. Zal nooit goed gaan lopen met een standaard uitlaat.
Denk ook niet dat je met hoge toeren cilinder op de weg wilt rijden, sta je zo aan de kant met die herrie.

Thanks man ik zal hierop kijken !

Voor hoog toerig heb je een bij passende uitlaat voor nodig.. Zal nooit goed gaan lopen met een standaard uitlaat.
Denk ook niet dat je met hoge toeren cilinder op de weg wilt rijden, sta je zo aan de kant met die herrie.
Met afstelling bedoel ik ook uitlaat, maar als ik de topicstarter was zal ik of dezelfde cilinder nemen als die hij had. Of gewoon een laagtoerige 70.
Post automatically merged:

Dr 70 is ook een goeie
Klopt maar dan heb je t wel over laagtoerig.