Wil je een hoog of laagtoerige cilinder? Er ziin veel goede 50cc cilinders, je hebt de grootte namen zoals malossi en polini etc, en de goedkopere merken. Met een standaard vervangings cilinder zal ik me niet zo druk maken om het merk en een goedkopere nemen. Nakaru bijvoorbeeld. Maar goed dat is mijn mening, het is wat jij graag wilt. Over het algemeen kun je zeggen dat hoe duurder de cilinder is, hoe beter deze is afgewerkt. En meestal ook hoe zuiniger hij is.
En de sproeier ligt aan je carbarateur en cilinder. ga je met 12mm of 17.5mm rijden? En met een hoog of laag toerige cilinder? Ook de uitlaat heeft invloed heb je een standaard uitlaat?
in mijn jog r (zelfde blok als aerox) met 12mm gurtner carb. Had ik ontgrenst sproeier 76, dit was met een sito plus uitlaat. Met een Yasuni R had ik een sproeier 82 nodig. Nu ga ik een 70cc laag toerig monteren en beginnen met sproeier 92, om zeker te zijn dat ik hem niet te arm start. Dan ga ik telkens een maat sproeier naar beneden tot hij goed rijdt
Wil je een hoog of laagtoerige cilinder? Er ziin veel goede 50cc cilinders, je hebt de grootte namen zoals malossi en polini etc, en de goedkopere merken. Met een standaard vervangings cilinder zal ik me niet zo druk maken om het merk en een goedkopere nemen. Nakaru bijvoorbeeld. Maar goed dat is mijn mening, het is wat jij graag wilt. Over het algemeen kun je zeggen dat hoe duurder de cilinder is, hoe beter deze is afgewerkt. En meestal ook hoe zuiniger hij is.
En de sproeier ligt aan je carbarateur en cilinder. ga je met 12mm of 17.5mm rijden? En met een hoog of laag toerige cilinder? Ook de uitlaat heeft invloed heb je een standaard uitlaat?
in mijn jog r (zelfde blok als aerox) met 12mm gurtner carb. Had ik ontgrenst sproeier 76, dit was met een sito plus uitlaat. Met een Yasuni R had ik een sproeier 82 nodig. Nu ga ik een 70cc laag toerig monteren en beginnen met sproeier 92, om zeker te zijn dat ik hem niet te arm start. Dan ga ik telkens een maat sproeier naar beneden tot hij goed rijdt.
het liefst ga ik voor n hoogtoerig cilinder van 50cc. Ik heb een Dellorto 17.5mm carb en heb een standaard uitlaat. Welke sproeier er nu in zit zou ik echt niet weten want heb hem zo gekocht. Welk cilinder zou je aanraden en waarom? En bij t cilinder wat je aanraad heb je dan ook een idee welke sproeier? Groetjes