Welk bouwjaar zip 2000

LPR

New Member
Goedenavond,

Ik wil graag binnenkort een zip 2000 50cc 2 takt kopen om wheelies te gaan oefenen. Alleen vraag ik mij nu af of er verschillen zitten in de bouwjaren.

Zo heb ik zelf al een yamaha dt 50 r uit 2005. Mijn broertje heeft een beta uit 2024. We hebben allebei een am6 alleen merk ik dat die van mij standaard een stuk sneller is.

Is dit ook zo bij de zip 2000 dat de oudere bouwjaren als ze standaard 50 cc zijn ook meer vermogen hebben en dus sneller zijn?

Of zou ik beter een type 3 kunnen kopen? Ik vind deze zelf iets minder mooi en zip 2000 2 takt is het toch ook wel makkelijk om op te leren?

Advertisement - register to remove this

Of zou ik beter een type 3 kunnen kopen? Ik vind deze zelf iets minder mooi en zip 2000 2 takt is het toch ook wel makkelijk om op te leren?
Op een oude fiets moet je het leren.
Niet op 1 met 2 lekke banden en een kapot zadel overigens haha

Maar om wheelies te oefenen kun je beter een zip2000 pakken want die kappensetjes kosten nieuw geen ene donder. Dus als je een paar keer achterover flikkerd kun je als je alles onder de knie hebt nieuw setje kappen erop en rijden maar weer.

Type3 kappen worden zijn niet perse duurder maar langzaamaan lastiger te krijgen in nette staat en dus langzaamaan ook duurder

Op een oude fiets moet je het leren.
Niet op 1 met 2 lekke banden en een kapot zadel overigens haha

Maar om wheelies te oefenen kun je beter een zip2000 pakken want die kappensetjes kosten nieuw geen ene donder. Dus als je een paar keer achterover flikkerd kun je als je alles onder de knie hebt nieuw setje kappen erop en rijden maar weer.

Type3 kappen worden zijn niet perse duurder maar langzaamaan lastiger te krijgen in nette staat en dus langzaamaan ook duurder
Oké dan lijkt mij een zip 2000 inderdaad ook beter.

Weet je ook nog iets over of er verschil zit in bouwjaar met bijvoorbeeld hoeveel trekkracht die al standaard heeft. En of bijvoorbeeld een geïmporteerde uit bijv Duitsland nog voor of nadelen heeft of dat dat helemaal niks uitmaakt.

Maakt geen reet uit. Als je er een wheeliehok van wil maken dan doe je er een DR70 onder met een Sito+ 17.5mm carb en dan kjn je er tegen aan

En als ik heb 50 cc wil houden? Ik wil eigenlijk niet zo’n hoge top hebben niet veel hoger dan 70 maar wel snelle optrek het liefst met 50 cc. Enig idee hoe ik dat dan zou moeten doen?

Is een zip uit 2004 bijv standaard niet al sneller dan eentje uit 2015?

Standaard gaan ze allebei 45
En die uit 2004 zal een 2 takt zijn en die 2015 en 4takt waarschijnlijk.
Maar om te wheelien zou ik een 2takt zoeken, ontgrenzen en dan ben je al esn redelijk stuk opweg

Vlgsm zijn al die ZIP Frame`s hetzelfde , alleen de Kapdelen zijn verschillint van bepaalde Type`s
Bijna hetzelfde inderdaad, wat ik ervan begreep is de type 3 een cm of 2 korter waardoor de treeplank niet 100% aansluit op de bougiekap en de sp heeft natuurlijk radiateur ophanging. Tankjes zijn anders dacht ik, zo uit mn hoofd heeft een 2000 tank iets meer inhoud.

Oh en de 4t 2000 heeft 3 gaatjes extra voor het 4t subframe, maar die zijn prima zelf te boren.

Voor wheelies voldoet elke zip eigenlijk wel maar een 2t die een beetje fel is zou naar mijn mening iets makkelijker zijn, het moet ook niet te gek zijn.

Laagtoerige 70cc 2t op een zip met sito uitlaat is wat de meeste hier in de buurt rijden voor wheelies zonder al te opvallend te zijn

Bijna hetzelfde inderdaad, wat ik ervan begreep is de type 3 een cm of 2 korter waardoor de treeplank niet 100% aansluit op de bougiekap en de sp heeft natuurlijk radiateur ophanging. Tankjes zijn anders dacht ik, zo uit mn hoofd heeft een 2000 tank iets meer inhoud.

Oh en de 4t 2000 heeft 3 gaatjes extra voor het 4t subframe, maar die zijn prima zelf te boren.

Voor wheelies voldoet elke zip eigenlijk wel maar een 2t die een beetje fel is zou naar mijn mening iets makkelijker zijn, het moet ook niet te gek zijn.

Laagtoerige 70cc 2t op een zip met sito uitlaat is wat de meeste hier in de buurt rijden voor wheelies zonder al te opvallend te zijn
Frames zit wel meer verschil in

Write your reply...
Back