Welk blok zit er onder een sym crox

Advertisement - register to remove this

Nee, uiterlijk komt het e.e.a. overeen, maar daar is alles mee gezegd!
Heb een nieuw blok nodig, vandaag zonder olie gevallen. De dealer zegt dat een nieuw blok een 800€ zou kosten, dus ben even op het net prijzen aan het opzoeken. Het rare is dat ik 2 weken geleden bijna 850ml olie heb ingekapt. Nu zat er geen druppel op m'n peilstok
 
Bijna zeker dat de crox 4t hetzelfde blok heeft als alle andere 4t sym scooters gebouwd na ~2013. Dus sym allo, fiddle, symphony, cello, orbit.
Voor ~2013 zit het oude blok van sym eronder. Die zou ik vermijden.
 
Sym crox heeft een eigen sym motorblok dat ook onder diverse duurdere peugeots zit.. Met die 6 deukjes carterdeksel.

Betreft het olie probleem. Denk dat je iets verkeerd doet. Misschien niet de juiste olie erin gedaan.
Als hij echt gigantisch olie verbruik hebt moet je na gaan waarom dit zo is.. Kan ook teveel olie erin hebben gedaan.
Maar er kan ook iets mechanische versleten zijn waardoor de olie weg lekt onder het rijden.
 
Jouw Crox heeft sowieso een nieuw type motorblok van Sym zelf!
De Crox is ook relatief nieuw v.w.b. het type/model.

Enige verschil wat er toe doet is het E-type.
Heeft men een E-3, betreft het een carburateur en normale CDI. (bouwjaar 2014 t/m 2015)
Betreft het een E-4 , heeft men een ECS systeem met een elektrische (gestuurde) carburateur. (bouwjaar 2018 t/m 2019)

In beide gevallen is het motorblok identiek...
Bekabeling e.d. wijkt af wat logisch is.

Dus welk type heb jij?
Dealers roepen wel vaker dat het goed mis is, maar ik kan me niet voorstellen dat er een blokwissel noodzakelijk is!
 
Back
Top