Wel stroom geen vonk

luukcobussen

Well-Known Member
Hallo,

Ik zit met een probleem, ik heb mijn yamaha axis helemaal opgeknapt. Maar nu heb ik de kabelboom + alle kastjes enzo er weer opgezet maar ik krijg nou geen vonk. Als ik een elektro schroevendraaier in me bougie dop steek en deze tegen de cilinder hou dan komt er wel een beetje licht uit. Ik heb dat ook geprobeerd bij de derbi van een vriend van mij maar daar doet die eigenlijk hetzelfde maar daat zie je ook vonken in de schroevendraaier. Maar dat wijst er dus wel op dat er stroom op me bougiekabel komt als ik kick. Wat zou nou de reden kunnen dat hij niet vonkt. Ik heb al van alles geprobeerd maar hij wil niet. Zou de bobine niet kapot kunnen zijn. Cdi is nieuw (oude ook geprobeerd) en de kabelboom is er gewoon werkend van af gehaald. Heeft misschien iemand een schema zodat ik nog kan kijken of ik het ontstekings circuit goed heb aangesloten.

Groeten Luuk
 
Advertisement - register to remove this

Ok het lag dus aan de aarde. Maar nu wil de scooter nog niet starten hij heeft een vonk en hij heeft benzine maar hij wil niet aan de gang. Waar zou dat aan kunnen liggen. Bijna alles is nieuw lagers, keeringen, krukas, cilinder, membraamkleppen en bougie. Behalve de carb dat is een gebruikte 21 dellorto.
 
Nee het is een 70cc stage 6 racing maar ik had eerst 120 erin zitten en daarna nog 106. Maar nu vonkt die ook niet meer maar hij heeft dit keer wel goede aarde.
 
Waarom is een 21mm groot op een S6R? Veel kleiner moet je IMO niet hebben, verder kan een 50cc ook gewoon lopen met een 21mm, het is alleen wat lastiger af te stellen.
 
uhm probeer eens alle contactjes op de schuren en goed aan te sluiten loop alles nog 1 keer na en kijk of je onsteking goed zit , recht en alles
verder kijk of je bobine goed geaard is , en of je bougie kabel goed erin zit
 
Makkelijker is juist om eerst een andere cdi/bobine te proberen. Verse bougie en -kabel en -dop wil ook wel eens helpen. Goede massa maken met je blok en ook een keer op een kaal stuk frame proberen. Contactslot aansluiten en sleutel op ON zetten. Geen ontsteking met loszittende spoeldraadjes gebruiken. Multimeter op je ontsteking loslaten om te zien of er uberhaubt een goede stroom wordt opgewekt, en dan vanaf daar door meten/testen tot aan je bougie
 
Back
Top