Wel of niet sport nokkenas op 72cc?

Alexander Kurz

New Member
Hoi,

Rijd met een Kymco New Dink 2010 (26.000 km)
Ik heb sindskort de volgende set-up
Naraku 72cc V.2
Malossi multivar met 7,5 grams rollen
Witte Malossi drukveer.
Standaart cdi, koppeling en trekveertjes.
Ik zit te twijfelen om een sport nokkenas te monteren om nog iets meer trekkracht te krijgen.
Ik zou dan willen gaan voor de NCY sport T2.
Heeft dit nut op een 72cc?
En gaat mijn mijn blok dan heel onrustig lopen of valt dat reuze mee?

M.v.g.
Alexander
 
Advertisement - register to remove this

Sport nokkenas geeft alleen in het boven gedeelte (tegen topsnelheid) meer power en dan loopt hij ook meer door in de top.. (althans daar merk je het meeste vermogen dat je ermee wint)

Als je niet harder wilt gaan dan 60km/u dan raad ik het af om hem te monteren. De kans is dan wel aanwezig dat hij harder gaat lopen dan dat je zelf wilt en dus kans op een WOK alleen maar meer vergroot.

Ja het heeft zeker nut op een 72cc, je haalt dan gewoon nog meer uit die cilinder. Een sport nokkenas zorgt er voor dat de duratie van het te openen van de kleppen ietsie langere duurt, dus kan er een betere brandstof vulling erin..
Een originele nokkenas heeft een kortere opening van de de kleppen


Dus bij een originele as zal die in het begin aardig optrekken dan wat sneller tot de 50 en dan weer wat langzamer tot 70 (alsof hij het moeilijker krijgt om naar die 70 te komen)

Bij de sport as zal die over het algemeen iets beter reageren maar van 50 tot 70 gaat veel sneller plus dat je misschien 5 / 10 meer eindsnelheid kan halen. Het blokje loopt dan wat rapper en niet meer zo rustig.
 
Back
Top