Wel of geen chipkey onsteking? (speedfight)

Status
Not open for further replies.

jfrY-

Well-Known Member
na aanleiding van wat problemen met me scooter. ben ik bij me startonderbreker uitgekomen die niet goed functioneerd.
dus ben ik verder gegaan met het strippen om hem voor te bereiden op een ombouw naar non-chipkey.

dus ik de cdi eraf:
p2009091843.jpg


p2009091844.jpg


toen ben ik naar mijn onsteking gaan kijken:

p200909184401.jpg


dit is een onsteking voor non-chipkey dacht ik???

dus ik me kapje bij me contactslot los getrokken om te kijken hoeveel draden daar uit kwamen:

p200909184502.jpg



dit is ook het type voor zonder chip-key volgens mij toch?


deze scooter hebben mijn ouders destijds nieuw gekocht.
dus er is nooit aan geklooit.
dit zat zo dus orrigineel erop bij mij.

wat kan de reden zijn dat ik een gewone onsteking heb en contactslot aansluiting en toch een cdi heb van een chipkey, en die chipkey werkt dus ook gewoon echt en goed (nu dan niet meer maar wel altijd zo gedaan)

kan iemand mij wat opheldering verschaffen?

bvd,
jeffrey
 
Advertisement - register to remove this

chipkey zit ook niet aan de achterkant van het contactslot maar er omheen als het goed is.

verder ,er zitten een hoop kabels in de kabelboom , je zult hoe dan ook de kabelboom los moeten halen om deze kabels te vinden.

dit is geen normale Peugeot CDI , dus dit zal een Imolizer zijn (heb ze al lang niet meer gezien btw) , om de scooter om te bouwen maakt het overigens niks uit wat voor contactslot je hebt , maar je moet wel de kabels zo maken dat er een CDI unit op kan van een normale Peugeot.

verder kan het zijn dat je er een andere onsteking op moet zetten.

maar er is ook zat te vinden met de search hierover ,dus gebruik deze dan ook even.
 
heb al veel search gebruikt hoor maar dan kwam ik elke keer andere ontstekings systemen tegen.

peugeot heeft schijnbaar 3 of 4 verschillende.

waarvan 2 met immobilizor, de AEC 400 die ik heb en de ACI 100.

voor de ACI 100 moet je een andere onsteking nemen maar de mijne heeft al een 6spoelen onsteking waarvan 1 onstekingspoel.

cdi en immobilizor zit trouwens ook apart bij mij en niet in 1.(foutje van mij sorry)

Me pa kwam net thuis en vertelde me dat we de moeder sleutel ook nog hadden mischien kan ik daar wat mee gaan doen dat ga ik nu ff proberen iig.

jeffrey
 
ik heb een speedfight van chipkey systeem omgebouwt naar non-chipkey.
het enigste wat ik gedaan heb is de complete kabelboom omgebouwt.
verder gewoon contactslot en ontsteking behouden.
en hij loopt nog steeds op de dag van vandaag.
dus andere kabelboom en je bent klaar.
 
en daar ben je dus een andere CDI bij nodig ;)

die heb je ook overgezet namelijk.

maar het wil ook met deze kabelboom.
 
ik heb een speedfight van chipkey systeem omgebouwt naar non-chipkey.
het enigste wat ik gedaan heb is de complete kabelboom omgebouwt.
verder gewoon contactslot en ontsteking behouden.
en hij loopt nog steeds op de dag van vandaag.
dus andere kabelboom en je bent klaar.

Had jij ook de AEC 400 type dan?

en daar ben je dus een andere CDI bij nodig ;)

die heb je ook overgezet namelijk.

maar het wil ook met deze kabelboom.

ik heb de elecktrische schemas naast elkaar gehad en dit leek mij het laatste om te doen.
zitten een stuk of 15 a 20 draden meer in mijn kabelboom.
i(k ben dan ook niet zon elektra techneut ofzo dus daarom zal het eerder zijn)

of is er ergens een uitleg daarvan?, anders ga ik gewoon opzoek naar een non-chipkey kabelboom+cdi dan ben ik ook klaar(alleen staan die niet zo veel te koop helaas.
 
heb net iemand aan de telefoon gehad die een speedfight 2 kabelboom heeft liggen met cdi/bobine spanningsregelaar eraan enz.

dit kan neem ik aan gewoon he?
dan heb ik niks meer nodig volgens mij dan.
 
ben net die kabelboom weeste halen en al gedeeltelijk aangepast en verbouwt (omdat die kwaliteit niet meer zo goed was zitten er hier en daar wat kromme stekkertjes en draadje dat door gesleten is enzo.

maar het zit nu in elkaar alleen had ik geen isolatie tape meer en wil het liefst in 1 keer goed weg werken.

maar hij loopt al enzo en aantal elektrische dingen die ik kon testen doen het ook dus ik ben tevreden tot nu toe.
 
ok, hij doet het helemaal en staat weer in elkaar.

kan morgen weer lekker op me scootertje naar het werk.

bedankt voor de uitleg\hulp.

deze kan close
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top