Wel niet gaatje in zuiger MHR team?

Bas

Administrator
Staff member
Ok.

Ik heb dus een mhr team cilinder. Nu heb ik me poortbrug netjes afgewerkt enzo maar ik heb gene extra gaatje(s) gemaakt in me zuiger waar de zuiger dus over het spijltje gaat.

Scheelt het echt zoveel of valt het wel mee of gewoon helemaal niet?

Wnat ik heb eigenlijk geen zin om me zuiger te verneuken.
 
Advertisement - register to remove this

Ja, maar ik vraag me af of het wel z'n groot voordeel is. Stel het zou werken, dus er zou olie komen, zou hij ook geen valse lucht doorlaten? Want ik neem aan dat de olie tijdens de arbeidslag erdoor gaat. Maar dan moet er toch een bepaalde luchtstoming oid zijn. En dan denk ik dus dat het misschien lekt ofzo en dat je druk weglekt meteen de uitlaat in.

Het is een ideetje.
 
Originally posted by Freezerator
Ja, maar ik vraag me af of het wel z'n groot voordeel is. Stel het zou werken, dus er zou olie komen, zou hij ook geen valse lucht doorlaten? Want ik neem aan dat de olie tijdens de arbeidslag erdoor gaat. Maar dan moet er toch een bepaalde luchtstoming oid zijn. En dan denk ik dus dat het misschien lekt ofzo en dat je druk weglekt meteen de uitlaat in.

Het is een ideetje.

als het gaatje goed is niet :)
 
Ik heb echt al tig x gepost hoe dat het makkelijkst ging.

En jah natuurlijk heeft dat nut, en als er olie komt hoeft het niet meteen te betekenen dat er ook lucht lekt.....

Het is heel simpel, je neemt een scherp potlood waarmee je goed in je uitlaatpoort kan pielen.
Als je cilinder op je blok zit steek je je potlood in de uitlaatpoort en houd em tegen de brug aan (beste is op het smalste punt) paar x draaien aan de krukas, dan aan de andere kant van de poort dan haal je alles eraf en heb je 2 mooie streepjes op je zuiger. Daar zoek je precies het midden van, dan sla je een centerpuntje (of 2 als je 2 gaatjes wil hebben) en dan boor je met 1-2mm (1,5 is ene mooi gaatje) ff de randjes mooi afwerken en dan in je cilinder stoppen en kijken met licht offie lekt.

Nou isse simpel, dus suc6 :)
 
ja, de methode wist ik wel, want die had ik al aardig tig keer gelezen.

Maar als de zuiger dus van boven naar beneden gaat, dat dan de opgebouwde carterdruk niet deels onsnapt?
 
schilpedinges had dit ook al een hele tijd geleden tegen mij gezegd, toen wist ik nog niks van die methode. maar mn pa en ik dachten ook dat dat niet goed zo gaan om de zelfde reden als Freez, maar er zit wel logica in ja.
 
langs het spijltje je uitlaat poort in? dus je uitlaat in. Drukgolf uitlaat is net weg, en hij zuigt daardoor langs het spijltje je uitlaat in? Want de druk in je uitlaat zal op het moment dat je zuiger naar beneden gaat lager zijn als de druk in je carter lijkt mij
 
Neeehee

Miereneuker, weet je hoe groot dat spleetje is? Nee? ik ook niet, maar iig heel weinig :)

Ik heb ooit es gezegd dat er niet zoveel in theorie gedacht moet worden, in praktijk valt het vaak reuze mee/tegen.

Het verlies wat je hier hebt is echt 1% hooguit, en als daardoor je cil langer meegaat moet je daarmee genoegen nemen.

Bovendien worden er cilinders kant en klaar afgeleverd met gaatjes in de zuiger (vooral veel bij crossmotoren) voor scooters heb je morini cilinders met 3 gaatjes van 3mm in de zuiger. (te zien bij JPS)

Mijne lekte dus niet, getest met licht en benzine. Bovendien is ie maar heel kort op je spijltje, en de grootste druk is pas onderin.

En die onderdruk in je uitlaat is helemaal nix, die golf is ook allang voorbij...

zoo...
 
Originally posted by Stalkaarz
Het verlies wat je hier hebt is echt 1% hooguit, en als daardoor je cil langer meegaat moet je daarmee genoegen nemen.

Ben ik het wel mee eens, het lekoppervlak is echt heel klein in verhouding tot de zuigersnelheid... Ik denk dat het nogal meevalt allemaal, in theorie is het inderdaad een probleem...

Greetz.
 
Back
Top