Weks runnertje

Status
Not open for further replies.

paulbouman

Well-Known Member
Hoi, Ik ben paul.

Eerst effe een verhaaltje vooraf, hoe ben begonnen.
Toen ik 15 was hadde al me vrienden een scooter. Peter een aerox, en sander en kasper een runner.
Ik vond een runner wel mooi, en daar ging ik dus naar op zoek. Naar even gezocht te hebben had ik een mooie runner gevonden in Someren. Hij was rood met grijs, wat ik wel mooi vond.



Na 1 gekeken te hebben, heb ik toen op me verjaardag me scooter gehaald. Ik was nog een no0b. en wist nog nix van scooter. Ik heb vroeger ook nooit een puchje of iets dergelijks gehad. Als iemand zei cilinder of carburateur, wist ik niet welke kant ik op moest kijken. Ik wist net wat een uitlaatje was. ;)

HOewel er wel wat schade op me scooter zat, van enkele schuivers van de vorige eigenaar was is dolblij met me runner. :) Naar enkele weken gereden te hebben vond ik toch dat hij niet echt lekker liep. Me vriende waren ook veel sneller. Dus toen heb ik maar direct een vario en koppeling besteld. Maar daar bleek ik dus nix aan te hebben want de runner was toen nog helemaal orgineel, alleern de begrenzers der uit.

Dus na enkele weken toen het geen ruk hielp heb ik maar een andere uitlaat besteld. Dit werd een yasuni z die toch lkkr liep. Met de spulle die er toen onder zate, kon ik me vrienden goed bijhouden, en was ik heel tevreden.:= Maar toch zat het me niet lkkr dat er zoveel schade op zat, ik had zelf ook al 3 schuivers gemaakt en hij zag er nu echt klote uit.:(



Bovendien waren me lagers er ook al een x uitgevlogen en dat was een grapje wat ook 300 euries koste. :eek: (zonde van het geld, want voor 65 kun je het zelf als je een beetje handig bent)

Dus ik besloot me scooter te laten spuiten.

Ik wilde dus me scooter gaan spuiten. Ik had in die tijd een runner erbij gekocht, met groene en oranje kappe (helaas geen foto). Dus ik kon die kappen mooi gebruiken, en dan me eigen kappen schuren, voor het spuiten. Het zou de kleur parelmoer worden. Dus ik op internet maar een blikkie van dat spul besteld. Maar het schoot allemaal niet op.

Eerst zou een vriend het doen, die spuiter is, maar dat kwam er allemaal niet van. Toen zou me oom het doen, maar die vroeg 800 euries. Dus ik d8 Toen snel me kappe weer opgehaald daar, en nu liggen ze thuis, ben wel begonnen met schuren. Maar al dat gezeik, had nu al meer dan een half jaar geduurt. Ze worden parelmoer deze kleur.


Maar me scooter was dus al die tijd groen en oranje, en met rode velgen . Dat komt omdat ik nog een 2e kappenset had en die erop heb gezet



Dus ik d8 weet je wat, ik spuit die kappe effe lkkr zelf en maak ze mooi black en white. Dus me kappe in de boom gehange en begonnen met spuiten. Ziet er nog aardig uit vind ik.





Vandaag gek plan in me hoofd gekregen.

Heb al een x een radio in me scoot gebouwd. Dat was een plankje met een autoradio en boxe, en die was gestoffeerd. Maar daar kwam bijna geen geluid uit als ik reed , dus die heb ik ltr weer verkocht aan een jonge uit Utrecht. Maar ik wilde toch weer radio
Ik ffe gedacht van hoe ik het dit keer zou doen. Ik had een ideetje, om het in de kappen te bouwen vooraan, vlak bij je benen. Waar normaal die roostertjes in zitten. Even zitte proberen, en het was mogelijk, maar dan moest er wel een plaatje op komen te zitten, omdat ik anders niet uit kwam met de breedte van de boxe. Dat komt door de magneet.

Dus ik eerst naar me oom gegaan, om effe een auto radio te halen. Na even gekeken te hebben, wel een leuk radiotje gevonden. Pioneer cd speler, en eventuele aansluiting voor mp3 .
Voor 40 werdt die meegenomen (Bedankt Wout Bouman!). Ik was daarna maar even gelijk door gereden naar Ad Van Wijk inbouwcentrum, en daar 2 boxen gehaald. Jammer genoeg, kon ik niet al te veel watt pakken, omdat de magneten van boxen dikker worden, als je meer watt wilt. Ik had er 1 setje gevonden van 100 watt. En die heb ik dan maar genomen, omdat er geen andere set wat met meer watt.

Dus weer thuis ben ik maar begonnen met klussen. Als eerst even de achterkant van de kappen overgenomen zodat ik daar de maten van had. Ik had ze nu precies op maat.
Eerst even van papier gemaakt en toen uitgeknipt.



Paste goed, dus ik kon met het hout werk beginnen. Ik pakte mdf, omdat dat het makkelijkst bewerkbaar is. Dus me pa ook effe aan het klussen met dat hout. Resultaat 2 stukken houdt die best netje paste .



Daarna een kantje aan gefreest, omdat anders het stof daar gaat scheuren. Daarna verder gegaan met de gaten, waar de boxen in komen te hangen. Dat was na effe klussen dus ook klaar. Het begon al ergens op te lijken .

Toen effe stof gepakt en het erop gelijmt en achter vast geniet. Nadat ik dat had gedaan effe de gaten weer vrij gemaakt, en de boxen konnen er toen dus in. Ik was al bijna klaar. Nu moest ik nog effe het plaatje met de boxen in de kappen monteren. Beetje boren en schroeven, toen wat dat ook geregeld.

Nu moet ik alleen nog een console maken, voor in de buggy, want daar komt de radio in te hangen. In de radio zit ook een outputt aansluiting, dus daar sluit ik een mp3 speler op aan en die monteer ik dan naar de stuurkap.

Maar dat ga ik volgende week denk doen. Ik ben nu ook bezig geweest met een leuke setup te zoeken.

Nu zit eronder.

Alles orgineel behalve:

Yasuni Z uitlaat
Malossi vario sport
Hebo verstelbaar koppeling

De setup die het wordt:

Carters getuned met power one krukas en c4 lagers
Polini evo 70cc (Van der Pol kartracing getuned)
Yasuni c20 uitlaat
Polini membraan
Carb ( heb nu 22 maar wordt groter )
Twin air filter
Malossi eprom, bobine en cdi
Malossi sport vario
Hebo verstelbaar koppeling
Hebo v snaar
Orginele poelies en spruitstuk


//***UPDATE***\\


Ik heb alle onderdelen binnen, behalve een andere carburateur. Binnenkort ga ik proberen een andere te kopen. Dus heb je nog een 24 mm carb. laat je horen!

Ik heb helaas nog geen foto`s van de onderdelen.

Ik heb alleen van de polini evo 70cc cilinder foto`s. Hij moet nog wel getuned worden, maar dat gaat denk volgende week gebeuren.

Ik heb de komende tijd niet veel tijd om wat aan me scoot te doen. Ik ga op vakantie, en daarna moet ik nog een week overhuizen. Dus over 2 a 3 weken komt de volgende update, ik zal dan ook foto`s maken van alle onderdelen.

Hier nog enkele foto`s van de cilinder



Ik ben net terug van een lkkre vakantie, en ben weer gelijk begonnen met hobbyen.

Ik vond de bekleden boxen van de radio toch niet zo mooi, en ik ben nu begonnen met polyesteren.
Eerst even bij de fixet in de buurt wat plamuur en een polyestersetje gehaald, en daarmee aan de slag gegaan. Na de eerste laag, begon het er al aardig uit te zien. Maar na even bezig te zijn geweest, was het alweer op, dus nog een x naar de fixet en weer wat gehaald. Nu had ik wel genoeg. Nadat het polyester al een beetje gedroogd was ben ik begonnen met plamuur. Er gaat best veel in want dat blikje is nu al weer leeg, maar het begint al ergens op te lijken.

Ook heb ik me onderkap gelijk, maar even gepoleysterd omdat daar nog gaten in zaten. Dit zag er nu ook al wel redelijk uit, maar ik ben bang dat ik te weinig verharder heb gebruikt want het is nu na 1 dag nog niet droog dus....



Maar goed te veel verharder is ook niet goed, want dat had ik gedaan, toen ik de 2e keer mengde. Ik dacht dan droogt het lekker snel, maar dat viel tegen. Na het mengen volgde er een chemische reactie, het mengsel werd rood en begon te roken. Ook smelte het al door het bijgeleverde bekertje heen. Dus snel die spullen maar weggegooid, en overnieuw begonnen.



Pix van me nieuwe carb. die nu mijn kant op komt





ben nog bezig met de volgende foto`s
 
Advertisement - register to remove this

jongen jongen weten jullie nou nog steeds niet hoe je een project moet aan maken lees de regels is.en dan zie je duidelijk dat imageshack niet meer doet
 
Zo er zijn weer veel mensen die voor mod willen spelen:)
Maarja ik speel het nu echt, lees even de regels door, in projecten en nieuwsforum:!

Fijne feestdagen nog,
Ronnie
 
Status
Not open for further replies.

Similar threads

Back
Top