Weinig PK

#AthenA#

MHR MH RX Beuner
Hey,

het klinkt misschien raar(?) maar ik heb een motorhispania RX met 80cc MHR replica (geen team want ik heb geen vlinderpoort of is het nu juist wel een team?)

iig daar gaat het niet om. ik rijdt nu met:

80cc MHR replica
Originele ontsteking
20mm carb
ander membraan en ander spruitstuk
sproeier 115
yasuni r3 carrera

Motorisch heb ik hem zo gekocht (op uitlaat na) dus ik weet niet prcies welk membraan / spruitstuk het is.

het volgende probleem:
gister op de testbank bij EPC. 14pk. hij zei dat ik een grotere sproeier moest ong 15 maten groter (ik dus 115 erin gedaan). Daarna op de testbank. 13,2pk? medewerker zei: Je hebt nu een grotere sproeier maar minder vermogen dat is de bedoeling???

Ik ben zelf aan t denken aan een grotere carb. aangezien iemand bij mij in de straat rijdt met 70 athena met 24mm carb. en ik met 80mhr met 20mm carb op een schakelbrommer. Zit ik goed te denken ofniet?

Help me?

Chris
 
Advertisement - register to remove this

Zorg nou eerst dat dat ding weer stationair loopt.. Volgensmij trekt hij gewoon ergens valse lucht, en is dat het probleem dat je eerst moet oplossen voordat ie beter kan gaan lopen..
 
een grotere carbu zal normaal wel meer pk op leveren , een 28 mm zeker , maar zal ook wel merkbaar meer drinken dan:p
als je een grotere sproeier hebt en minder pk dat betekent dan toch gewoon dat je mengeling gwn te veel benzine bevat ?...
 
De Team heeft ook een Ovale poort met fluiters. Kijk even welk nummer op de zijkant van je cilinder staat?

Verder dan 24mm moet je niet gaan Tenzij je rotor neemt. Deze setup moet zeker 15pk kunnen neerzetten.
 
Er is 100% een Team heb der gister nog mee gereden haha:p
Team heeft een losse verbrandingskamer. Als je even het nummer op de zijkant chekt dan kan je zo zien welke versie je hebt.

De Replica, MHR en de Team hebben allemaal ovaal met fluiters;)
 
waar kan ik dat nummer dan intikken? op de malossi website ofzo? of zal ik t even aan jou geven ofwat?

Het is t m juist. als ik de uitlaat dichthoud valt iej meteen uit dus vanaf de cilinder totaan de demper trekt hij nergens valse lucht. maar hoe kan ik controleren of hij geen valse lucht trekt bij t spruitstuk / carb / memraan?

En de bougie is nog steeds wat licht, maar gister was hij donker, en vanmorgen na een stukje rijden was hij koffiebruin??!?!? kheb t ff niet meer :p

Chris
 
dat snap ik zelf ook wel, ben geen noob... maar dat het zo snel verspringt is me wat vreemd? van de ene op de andere dag iets anders?
 
ik vind 14 pk met zo'n setup zeer goed , een replica is niet hoog getimed , en met std onsteking?

dan is dit helemaal niet verkeerd hoor.

je carburateur is groot zat , een 20mm is wel raar btw , wat zit erop dan?

zal dan waarschijnlijk een imitatie ding zijn , ook omdat er zo'n mega grote sproeier in zit. ik zou gewoon een 21mm Dell'orto PHBG kopen , met een std spruitstuk geheel uit rubber (ipv de std) , en dan std filterbak zonder pijpjes.

imitatie carburateurs zitten vaak slechte onderdelen in en zijn daarom meestal minder goed af te stellen.
 
heb je foto van je cilinder/cilinderkop? Dan kan je zo zien wat voor cilinder het is. Als het wél een echte team is moet er wel een stuk meer uitkomen maar anders is het eigenlijk best wel een nette score.
 
volgens mij is mijn serienumer 12226 of 12228. Ik denk die met de 8. het is wat onduidelijk te lezen en ik vind op de site van malossi alleen de 12228. Dat wilt dus zeggen dat het een replica is.

@Melf het is toch echt een 20mm PHBC staat erop maar ik weet niet welk merk.
 
Jups tis een spaco, ben erachter. dus wat raad je me aan melf?

een 21mm van dellorto of iets in die buurt van keihin/mikuni? valstroom of d slide of wat anders?

en wel spruitstuk? (merk)

Chris
 
ik gebuik gewoon de std spruitstukken van Derbi die geheel uit rubber bestaan , ik weet niet welke het is maar Tiben Motorsport verkoopt ze iig , dat werkt zeer goed en je kunt de std filterbox mooi gebruiken :)

een cup spruitstuk noemen ze m daar geloof ik.
 
Back
Top