Wegtrekken

Status
Not open for further replies.

Rody

Well-Known Member
Ik heb sinds kort een nieuwe cilinder, polini 50, en een nieuwe carbu, 19 mm.
Na dit alles gemonteerd te hebben is er een klein probleem ontstaan bij het wegtrekken.

Bij koude motor komt mijn scoot aardig hoog in de toeren en trekt goed weg.
maar wanneer ik 3 straten verder ben en voor het stoplicht sta te w88 en ik weer wil weg rijden, komt mijn scooter niet goed in de toeren en trekt dus heel beroerd weg.

Zijn dit mijn koppeling segmenten die door de warmte uitzetten????
of ligt dit aan de afstelling in de carbu?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

M@ssol

RoRo
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by stephan06
Als je bougie de goeie kleur heeft, ligt het natuurlijk niet aan de afstelling, monteer anders een sterkere trekveertjes :)

nee man, die veertjes zijn goed, dit ligt ws aan je drukveer die of aan het verslappen is of je hebt een sterkere nodig
GreeTz
 
het ligt wel aan de koppeling die wordt gewoon warmer. In het begin is je koppeling nog koud waardoor de trekveertjes nog strak gespannen zijn. Zodra je even gereden hebt is je koppeling warm (te warm) waardoor de trekveertjes uitzetten nu zijn ze niet meer zo strak gespannen waardoor je dus minder hard wegtrekt.
Oplossing: Koop strakkere veertjes of misschien betere. maar beter is een andere koppeling (hebo)
 
Originally posted by roel
het ligt wel aan de koppeling die wordt gewoon warmer. In het begin is je koppeling nog koud waardoor de trekveertjes nog strak gespannen zijn. Zodra je even gereden hebt is je koppeling warm (te warm) waardoor de trekveertjes uitzetten nu zijn ze niet meer zo strak gespannen waardoor je dus minder hard wegtrekt.
Oplossing: Koop strakkere veertjes of misschien betere. maar beter is een andere koppeling (hebo)

dit is echt de allerbeste oplossing die er is:| :| :| :|
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top