Weet iemand waar ik een motorblok ga vinden voor een peugeot speedfight 3 2takt?

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Heeft iemand misschien een adresje waar ik aan een gebruikt motorblok kan komen voor mijn peugeot speedfight 3 2takt frame?
Zat ook al te denken om een wat goedkopere scooter in de buurt te kopen voor wat minder ( rond de 400 euro) en dan eraf halen wat ik nodig heb en de rest in onderdelen weg doen.

Het mag goedkoop zijn en iets mis zijn met het blok (dan haal ik de overige parts er van af voor hergebruik)

Of iets duurder dat er niks mis mee is. (en dan eventueel schoon moet maken en een kleine revisie op uitvoeren) zodat het een bruikbaar blok word.


Ik heb overigens wel de keuze om een nieuwe Double disk carterset te kopen, deze kost 254 euro wat ik op zich best niet duur vind (beetje de prijs wat je vroeger voor een minarelli Horizontaal blok betaalde. Een nieuwe single disk blok aanschaffen zie ik niet zo zitten, want alleen de carters zijn al boven de 500 euro, en dan heb ik echter nog niks.
 
Advertisement - register to remove this

Nee heb ik niks aan, want dat is een peugeot vertikaal blok

Heb dit keer een peugeot HORIZONTAAL blok nodig.. Maakt mij vrij weinig uit of het een Single disk blok word of een Double disk.

Ik weet alleen niet het precies verschil tussen het blok van een ludix en die van een speedfight 3 2takt zelf.
Enigste wat ik weet is dat tot de jetforce peugeots eigen blok eronder heeft gezeten, en daarna bij de speedfight 3 er een kloon blok eronder is gekomen.. Technische verschillen geen idee.

Dus dat blok / carters voor speedfight 3.. Word tijdelijk AC vanwege dit goedkoper te realiseren, maar wellicht in de dichtbije toekomst toch naar LC wil gaan.
Maar als ik nieuwe carters moet kopen is de Double disk goedkoper.

Ik weet niet of jij toevallig via je bedrijf zou kunnen kijken wat een cartersetje kost voor beide opties.

Zowel single disk, als double disk. Geld heb ik er wel er voor.. Maar 500 euro betalen voor alleen een leeg single disk carter setje vind ik wel iets te absurd.


Een gebruikt motorblok zou wel fijner zijn i.v.m dat de meeste dingen er waarschijnlijk nog eraan zetten. Bij niet al te veel kilometer kan ik de krukas lekker laten zitten, maak ik het blok alleen even schoon en steek ik er een nieuw setje keerringen erin. (wetende dat krukas lagers vaker toch nog wel iets langer mee gaan als 40.000km) dus hoef ik daar ook geen kosten noch moeite voor te doen. Een nieuwe cilinder komt er zoiezo op als het een snor blok betreft. (dacht dat de snor cilinders trager zijn gemaakt)
 
Last edited:
Als je me straks een reminder stuurt dan zal ik er even naar kijken voor je, kan me niet voorstellen dat ik ze niet zal kunnen vinden voor je. Maar het makkelijkst lijkt me toch wel zo'n blok te vinden via demontagebedrijven zoals Boonstra, of via Marktplaats etc.
 
Nee heb ik niks aan, want dat is een peugeot vertikaal blok

Heb dit keer een peugeot HORIZONTAAL blok nodig.. Maakt mij vrij weinig uit of het een Single disk blok word of een Double disk.

Ik weet alleen niet het precies verschil tussen het blok van een ludix en die van een speedfight 3 2takt zelf.
Enigste wat ik weet is dat tot de jetforce peugeots eigen blok eronder heeft gezeten, en daarna bij de speedfight 3 er een kloon blok eronder is gekomen.. Technische verschillen geen idee.

Dus dat blok / carters voor speedfight 3.. Word tijdelijk AC vanwege dit goedkoper te realiseren, maar wellicht in de dichtbije toekomst toch naar LC wil gaan.
Maar als ik nieuwe carters moet kopen is de Double disk goedkoper.

Ik weet niet of jij toevallig via je bedrijf zou kunnen kijken wat een cartersetje kost voor beide opties.

Zowel single disk, als double disk. Geld heb ik er wel er voor.. Maar 500 euro betalen voor alleen een leeg single disk carter setje vind ik wel iets te absurd.


Een gebruikt motorblok zou wel fijner zijn i.v.m dat de meeste dingen er waarschijnlijk nog eraan zetten. Bij niet al te veel kilometer kan ik de krukas lekker laten zitten, maak ik het blok alleen even schoon en steek ik er een nieuw setje keerringen erin. (wetende dat krukas lagers vaker toch nog wel iets langer mee gaan als 40.000km) dus hoef ik daar ook geen kosten noch moeite voor te doen. Een nieuwe cilinder komt er zoiezo op als het een snor blok betreft. (dacht dat de snor cilinders trager zijn gemaakt)
Ludix blok heeft verschil dat achter alleen in trommelrem versies zijn uitgekomen verder motorisch zelfde
Let wel op dat ludix uit is gekomen in 12/10 inch wielen dus daar moet je dan op gaan letten of dat allemaal wel past .
 
Wielen maat voor speedfight III zijn 13 inch.. Maar denk dat het prima gaat op een 12 inch blok.

De 10 inch blokken zijn ook alleen voor de goedkopere ludix scooters die 10 inch wielen hebben.


Ik vraag me eigenlijk wel af wat precies het verschil is tussen het echte blok en het kloon blok. Maar misschien is er geen verschil te bekennen en wellicht iets goedkoper uit de mal gekomen van de metaal gieterij.

Originele blokken gemaakt in?? En de kloons in vietnam / china / taiwan?
 
Back
Top