Weet de volgorde olie veer en filter Turbho rl50 niet meer

Nossie

New Member
Ik wilde olie verversen en toen viel me een veer en een filter eruit en ik weet de volgorde niet meer. Kan iemand me helpen.
 

Attachments

  • olie.jpg
    olie.jpg
    13.8 KB · Views: 3
Advertisement - register to remove this

Naar mijn idee:

- Eerst het gaas filter met het rubber omhoog.. Deze steek je met de bolle kant in de smalle opening in de veer..

Het rubber van het gaas filter komt tegen de binnenkant van het blok.

De grotere opening van de veer wijst dan naar beneden en die moet dan in het dekseltje vallen die je in het carter draait.

Alleen voorzichting vast zetten en niet te strak aan draaien anders scheurt het carter.. Vast is vast en niet er overheen proberen te draaien.filter.png
 
Naar mijn idee:

- Eerst het gaas filter met het rubber omhoog.. Deze steek je met de bolle kant in de smalle opening in de veer..

Het rubber van het gaas filter komt tegen de binnenkant van het blok.

De grotere opening van de veer wijst dan naar beneden en die moet dan in het dekseltje vallen die je in het carter draait.

Alleen voorzichting vast zetten en niet te strak aan draaien anders scheurt het carter.. Vast is vast en niet er overheen proberen te draaien.View attachment 50057
Dan had ik het toch goed. Maar wist het niet zeker, en dat geeft een rot gevoel. Wilde het ff zeker weten. Bij deze hartelijk bedankt.
 
Back
Top