Goeiedag allemaal,
Ben een beetje nieuw met het variogebeuren dus het kan zijn dat niet alles klopt wat ik zeg.
Beetje achtergrondinformatie;
Ik heb een zip 4t 2015 gekocht als blauw kenteken, liep 40.
Heb alleen sproeier 78, malossi multivar 7.2G en een doorgezaagde cdi. Ducati geel.
Liep 78, nu 60 met barre optrek.
Als ik m'n scooter op de bok heb staan en ik speel met het gas, reageert ie heel aggressief en komt mooi op toeren.
Het ene moment heeft ie zeer veel moeite met de 60 behalen/behouden en het andere moment loopt ie 67 rechte stuk en soms 73 bergafwaarts.
Het probleem;
Als ik gas geef, voel ik dat ie op toeren komt, maar iets hakt erin. Het voelt alsof m'n koppeling tegen een stilstaand koppelingshuis aan slaat. Daarna loopt ie langzaam en heel geleidelijk op alsof er een varioring in zit met tegenwerkende kracht. Als ik dan een beetje kloot met het gas voel ik dat ie iets vrijer gaat lopen en dan krijg ik 'm wel naar de 60 toe. Het gekke is dat ie voor m'n gevoel niet volledig op toeren komt EN met hetzelfde aantal toeren van 45 tot 60 varieert.
Laatst reed ik bergafwaarts op 75% gas, voor het eerst in tijden voelde ik bij de 70 bergafwaarts alsnog het gevoel van acceleratie, hij liep weer wat soepeler.
Eergisteren op het rechte stuk, ik reed 67 met wind mee en veel moeite, na de hobbel wilde ik terug op het gas en hij liep idiooot zwaar, duurde echt 10 secondes voordat ie weer ging mee werken ipv tegenwerken. Was niet vooruit te branden, het leek ook bijna alsof ie remde op het gas en als ik dan op het gas ging wilde ie niet.
Rolletjes heb ik net vervangen, v snaar is niet zo oud, piept wel een beetje maar geen enkel scheurtje of missende tandjes.
Drukveer laatst mee vervangen met de multivar.
Koppelingsschoentjes nog mooi, alles mooi.
Behalve de trekveertjes. Ik heb 1 rode en twee zwarte.
(Nieuwe gekocht maar m'n grote baco is kapot)
Oja, least but not least. Het voelt bijna alsof m'n v-snaar tegen m'n carter aan schuurt. Op een bepaald aantal toeren komt er een hoge toon vanuit de carter dat heel satisfying toeneemt en afneemt, je hoort het opbouwen en een monotoom geluid worden. Vergelijkbaar met een velg, bij een bepaalde snelheid lijkt het erop dat ie van draairichting veranderd. Dat gevoel.
Ik hoop dat een van jullie me kan helpen, sorry als ik teveel gelult heb. Beter te veel informatie dan te weinig.
Groet,
Noah.
NVO
Ben een beetje nieuw met het variogebeuren dus het kan zijn dat niet alles klopt wat ik zeg.
Beetje achtergrondinformatie;
Ik heb een zip 4t 2015 gekocht als blauw kenteken, liep 40.
Heb alleen sproeier 78, malossi multivar 7.2G en een doorgezaagde cdi. Ducati geel.
Liep 78, nu 60 met barre optrek.
Als ik m'n scooter op de bok heb staan en ik speel met het gas, reageert ie heel aggressief en komt mooi op toeren.
Het ene moment heeft ie zeer veel moeite met de 60 behalen/behouden en het andere moment loopt ie 67 rechte stuk en soms 73 bergafwaarts.
Het probleem;
Als ik gas geef, voel ik dat ie op toeren komt, maar iets hakt erin. Het voelt alsof m'n koppeling tegen een stilstaand koppelingshuis aan slaat. Daarna loopt ie langzaam en heel geleidelijk op alsof er een varioring in zit met tegenwerkende kracht. Als ik dan een beetje kloot met het gas voel ik dat ie iets vrijer gaat lopen en dan krijg ik 'm wel naar de 60 toe. Het gekke is dat ie voor m'n gevoel niet volledig op toeren komt EN met hetzelfde aantal toeren van 45 tot 60 varieert.
Laatst reed ik bergafwaarts op 75% gas, voor het eerst in tijden voelde ik bij de 70 bergafwaarts alsnog het gevoel van acceleratie, hij liep weer wat soepeler.
Eergisteren op het rechte stuk, ik reed 67 met wind mee en veel moeite, na de hobbel wilde ik terug op het gas en hij liep idiooot zwaar, duurde echt 10 secondes voordat ie weer ging mee werken ipv tegenwerken. Was niet vooruit te branden, het leek ook bijna alsof ie remde op het gas en als ik dan op het gas ging wilde ie niet.
Rolletjes heb ik net vervangen, v snaar is niet zo oud, piept wel een beetje maar geen enkel scheurtje of missende tandjes.
Drukveer laatst mee vervangen met de multivar.
Koppelingsschoentjes nog mooi, alles mooi.
Behalve de trekveertjes. Ik heb 1 rode en twee zwarte.
(Nieuwe gekocht maar m'n grote baco is kapot)
Oja, least but not least. Het voelt bijna alsof m'n v-snaar tegen m'n carter aan schuurt. Op een bepaald aantal toeren komt er een hoge toon vanuit de carter dat heel satisfying toeneemt en afneemt, je hoort het opbouwen en een monotoom geluid worden. Vergelijkbaar met een velg, bij een bepaalde snelheid lijkt het erop dat ie van draairichting veranderd. Dat gevoel.
Ik hoop dat een van jullie me kan helpen, sorry als ik teveel gelult heb. Beter te veel informatie dan te weinig.
Groet,
Noah.
NVO