Weer en miss de laatste thread over men aerox met optrekprobleem...

Yellow Aerox

Well-Known Member
Hellow mense.. Na jullie raad gevolgd te hebben heb ik dus nu 4,3 loodjes en malossi geel gestoke te hebbe(zonder ook maar enig verschil te merken) Ben ik het echt bijna eent opgeven.. moet ik nu echt men mooie aeroxie opgeve en een andere kope omdat hij zo slecht acceleert? Men 'setup'= Aerox2002,12000km,tecnigas next chromé(trechter eruit),variorondel er nog in, 4.3 loodjes , malossi geel drukveer.....

2 Vrienden van me allebei speedfights winnen zo een 200 meter aan acceleratie als we tegelijk vertrekke!! Dit KAN toch echt niet normaal zijn? Ik ben echt ten einde raad.. IK wil gewoon fantsoenlijk optrekken en een 66 ofzo gaan.. ik weet ook wel van de theorie:Sneller rije,sneller optrekke.. Maar geloof me zoals hij nu trekt kan NIET normaal zijn..Alle standaard aeroxen trekken allemaal een stuk harder.. en ik rij al 65 en toch nog altijd trekt hij een STUK slechter op!!!
Vandaag naar scootershop geweest daar zeide ze dat hem inderdaad niet optrok.. ze zeide dat het miss de schoentjes van de koppeling op waren ofzo? kan da ook? en kan da ZO een effect geven?Ik heb de scooter gekocht op 7000-8000 km,hij trok nooit eve goed als een andere aerox op...


Kweet echt nie meer wa te doen!!

Alles wat me kan helpen plz zeg het!!!!!Maar nie over variorondel want die laat ik er voorlopig toch inzitten voor politie(ik woon in belgie!!)

PLZ MENSE HELP ME!!!!! Tis gewoon een schande zo rond te rijden.. en zelfs gevaarlijk bij het oversteken....

Maarja...


Greetz yellow aerox
 
Advertisement - register to remove this

Ja kweet dat ga ik ook eens proberen, maar ik zie niet in dat dat ZO een verandering kan geve?Ofwel? allesinds ik hoop het!Maar zou het kunnen dat het de 'schoentjes' zijn waardoor hij zo abnormaal slecht optrekt?Of rade jullie me een nieuwe vario aan ofzo?kdacht zelf miss aan een hebo verstelbaar koppeling te hale.. En een andere vertanding is dat geen mogelijkheid???Want puur technisch zelfs gezien moet ik dan kunnen hard optrekken maar top toch nog bescheiden houden.. Maar dit kost waarsch heel erg veel?? Maar als iemand de prijs er van weet laat maar wete..


ALLE HULP EN SUGGESTIES ZIJN WELKOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


bedankt al allemaal!!


Greetz yellow aerox
 
Ok mense.. ik zal dit zo snel mogelijk proberen en dit dan zo snel mogelijk laten wete.. Ik zelf heb niet veel hoop dat dit zo ineens verschil kan maken maar ik hoop het enorm hard!!! Maar welke trekveertjes moet ik nemen dan?Kheb hier niet echt veel verstand van?moete ze een bepaald% versterkt zijn ofzo?

Thnx allemaal...
 
trekt 'ie na 20 km/u wel goed dan?

Probeer een x een andere vario van iemand, dat was bij mij 't probleem: vario was gewoon kapot. Ding was niet vooruit te branden.
 
Ligt togg niet aan de trekveren :|
dat bepaalt ut aangrijpingspunt grotendeels... maar ut zou best kunnen jah dat je koppelingschoentjes verrot zijn of iets anders in de koppeling.. probeer gewoon es een vario en koppeling van een ander.. kijken of ie dan wel trekt.. en dan kun je conclusies trekken of ut aan de koppeling/vario ligt of niet
 
Bij mij zijn mn schoentjes behoorlijk verslete, en niet helemaal evengroot meer als elkaar (een meer oppervlak as ander). Als ie koud is trekt ie heel goed, dan pakt ie m ook pas bij veel toeren, maar wanneer ie beetje warm wordt trekt ie heel slecht en met heel weinig toeren.
Dit ligt wel aan schoentjes, neem ik aan!!!
Dus die schoentjes zijn behoorlijk belangrijk, ff sjecken dus.
als je t niet cker weet, stop dan gewoon hele strakke trekveren in je koppeling, en kijk of ie genoeg toeren maakt bij het wegtrekken. Als dit niet het geval is, zijn je schoentjes het probleem.
 
Bedankt voor de reacties... ik ben er echt wel wat mee!!
En ja idd... Men aerox trekt pas vanaf 20-25!!!En tot die snelheid maak ik ook bijna geen toeren!
Maar kan ik vb een andere vario steken met toch nog een varioring erin zetten?Maar kga eerst eens proberen trekveertjes te vervangen, maar als het dan nog is en dus aan de schoentjes ligt... moet ik die dan vervange of beter direct een koppeling van hebo,polini ofzo kope?

Enorm bedankt voor de reacties... Want ik zag het al ff nie meer zitte om nog ooit GOED te kunne accelere!!!

Greetz yellow aerox
 
kans bestaat dat het je uitlaat is, heb ik ook gehad na 7500 km al, gewoon uitlaat die verstropt begint te raken. probeer gewoon eens met een uitlaat van een vriend ofzo
is nu niet veel werk om het eens te proberen he, je weet nooit.

grtz, timo
 
Maar hij zegt dus dat zn probleem is dat ie geen toeren maakt tot de 20 zeg maar. Dit kan meerdere dingen betekenen.
Trekveren veels te slap, met als gevolg het niet op toeren kunnen komen van je scoot
koppeling versleten
vario kaduuk
snaar versleten

kijk alles dus ff na, en als je denkt dat alles goed is, probeer dan wat ik al zei: hele strakke trekveren. Weet niet of je noob bent, maar zoja, laat ze er ff inzetten door iemand die dat goed kan, want je kan je kracht van je trekveren behoorlijk vern..ken door ontzettend te gaan kloten
 
Nog eens enorm bedankt voor de reacties.. ik weet wat me te doen staat!!Nog een vraagje zijn de groene trekveertjes van hebo goed om uit te proberen?

Als iemand nog een idee heeft wat het kan zijn laat maar weten dan!!! THNX PEOPLE!!!!! Greetz yellow aerox
 
gewoon te slappe trekveren.

je moet ff aan de dealer vragen wat nou precies strakkere zijn.
je heb hiero bruin , zilver , zwart.

bruin is het minst zware maar wel zwaarder als standaart trekveren.
zwart is het strakst.

ik zou dan de bruine nemen.
het merk van deze trekveren is onbekend.
 
Hellow...Kheb ondertussen men trekveertjes verandert..Dit hielp wel maar zeeeeker niet genoeg!Hij trok nog altijd enorm slecht!Toen er een hebo verstelbaar koppeling (n2dehands en nog goed voor een 1500km,maar hierna ga ik mij zelf zo eentje halen),ingestoke...en wa afgesteld was dit al heel wat beter...Ik al blij...Zag terug wat leven in brouwerij..Hij maakt nu ook heel wat toere extra!Miss zelfs iets te veel maar niet veel dan!klinkt veel beter ook:) Maar de trekkracht is echt nog niet om wow van te zeggen!!!VERRE VAN!! Maar wat kan er nu nog schelen??Een std aerox trekt nu nog sneller!!

Hij maakt heel wat toeren nu,maar doet vrij weinig ermee.. kan dat de loodjes TE licht zijn?(4.3 gram) Of wat kan dit zijn???

Hoe kan ik nu men brommer eindelijk eens laten trekken zoals het hoort??Kan het dat de sproeier te klein is waardoor hij zo slechjt trekt?(deze is std)en welke zou er dan inmoete??
NU is men dip wel weg van 0-20 maar nog trekt hij slecht!!Een andere uitlaat zou dat helpen??Of wat zou het zijn dat men aerox zo slecht optrekt???


Ik hoop op goede antwoorde ook al weet ik dat het miss niet makkelijk is om me te helpe maar zo rijde is NIET fijn..

PLZ PEOPLE!! HELP ME!!

Thnx allemaal al vopor de reacties.. khoop dat jullie me zo kunne blijven helpen!!


Greetz yellow aerox
 
Originally posted by foxrider
Bij mij zijn mn schoentjes behoorlijk verslete, en niet helemaal evengroot meer als elkaar (een meer oppervlak as ander). Als ie koud is trekt ie heel goed, dan pakt ie m ook pas bij veel toeren, maar wanneer ie beetje warm wordt trekt ie heel slecht en met heel weinig toeren.
Dit ligt wel aan schoentjes, neem ik aan!!!
Dus die schoentjes zijn behoorlijk belangrijk, ff sjecken dus.
als je t niet cker weet, stop dan gewoon hele strakke trekveren in je koppeling, en kijk of ie genoeg toeren maakt bij het wegtrekken. Als dit niet het geval is, zijn je schoentjes het probleem.

*off*
kerel, je had bij mij moeten reageren met mijn optrek probs... wat jij verteld is psies waar ik last van heb!

thnx m8 :)
*off*

zoals jij zegt, je sproeier nog std, ff je bougie checken wat voor kleur hij heeft. maar mag zowiezo wel groter denk ik.
rollen geen verstand van. rij peugeot:)
 
welke drukveer heb je nu?

als ik het goed begrijp maakt ie wel toeren, en doet hij ook snel veel toeren maar alleen krijg je niet echt veel snelheid / trekkracht?

als ik dit juist heb begrepen, dan moet ge uw drukveer eens checken, waarschijnlijk hebt je een te sterke drukveer, dus dan moet je eens een lichtere drukveer proberen denk ik. kan ook andersom zijn dat je te lichte drukveer hebt en dat je zwaardere moet hebbe 8P vergis mij altijd met drukveren. maar volgens mij heeft het in ieder geval nog iets met je drukveer te maken.

succes
 
Back
Top