weer die kut hpi

Advertisement - register to remove this

Ik rij met volgende setup

28mm dellorto (sproeier 152)
snelgas (dus schuif gaat helemaal open)
evo membraam
mhr speed cylinder
carters tuned
12 pen powerone

en dan dus een hpi

maar nu stottert hij waarschijnlijk op de ontsteking (bougies al 10x gewisseld met andere het is dus niet de bougie)

Ik heb op de onderstaande foto (niet mijn eigen hpi) aangegeven waar de hpi zou moeten ontsteken mijn vraag is kloppen deze merktekens zoals ik ze heb aangegeven en is dat dus het punt waar hij ontsteekt. want als ik zeker weet dat me ontsteking goed staat kan ik weer verder zoeken!!!!!!!

Al vast bedankt

hpi.jpg


En heeft iemand een richtlijn voor de sproeier maat die ik zou kunnen proberen want het lijkt enigzins op 4takten
 
dat is het moment waarop hij een vonk zou moeten geven. Als je tenminste op de stator het inkeepinkje rood gemaakt hebt.
 
hier zijn al honderde topics over geweest maar ja. Bij een gecontroleerde moet je hem op 4mm zetten en een ongecontroleerde op 6mm of 6.25mm dat weet ik niet zo meer.Zover ik kan zien staan de streepjes goed maar is moeilijk te zien

en welke bougie heb je erin, 10eg of 10egv ?
 
bg 9 es 6x
champion w32 2x
b10egv 2x

en die b10egvtjes deden het perfect in de sonic van ons (evo 70 mvt enz enz)

Dus denk dat de ontsteking niet optimaal is!!!!!!!
 
Streepjes kloppen, al staat dat rode streepje bij de stator een heel stuk rechts van het werkelijke (zichtbare) streepje.

Nu even 6 a 7mm voor dat punt afstellen en je kunt blazen...
 
Streepje @ stator klopt voor geen fuck zo te zien. Hij moet naar links. Daar op dat streepje in dat zeflde zwarte blokje.
 
Dat zei ik net 3 keer, dat klopt NIET. Er staat een streepje op de stator en daar moet je vanuit werken.

Men geeft 2 plaatjes + 4 reacties en nog begrijp je het niet 8P..

Jeroen
 
Jongens, er zijn hier nou al zoveel topics over geweest. Ga nou eens een strobo gebruiken. DIe standaard streepjes kloppen nooit. Voorontsteking op 4,25mm en een goede massa.

Doet ie het dan nog niet is ie stuk...

Die drijfstang op het plaatje zorgt voor verwarring trouwens.
 
Ga nou niet zo lullig lopen doen ik vraag alleen waar deze steepjes staan en dit zal dan direct alle vragen over de hpi beantwoorden voor alle NOOBs want zo zullen jullie me wel weer zien.

En ik heb alle maar dan ook alle topics doorgelezen over de hpi maar nooit is er gevraagd of het streepje op de stator ter hoogte van het einde van de magneet van de stator stond.

Dus Joor wat dat betreft is deze vraag nog nooit gestelt, ik begrijp dat het voor een gerespecteerde forumer misschien beetje saai overkomt altijd dit soort vragen. Voor mij is het echter van dusdanig belang dat ik niet kan rijden als ik niet zeker weet dat mijn ontsteking in orde is. En ik zoek dus hulp bij mijn mede forumers (waar het forum dus voor is bedoeld) die mij tot nu toe erg hebben geholpen.

Maar mensen heel erg bedankt voor u reacties.

En ik wil ook best een sticky maken voor op het forum met duidelijk fototjes, als daar interesse naar is dan moet men dit eventjes laten horen via pm ben bereid hier wel wat tijd in te steken!!!!!!!
 
Precies, en ik probeer helemaal niet lullig te doen, maar zonder met de strobo gecontroleerd te hebben wil ie soms amper lopen. De standaard streepjes staan vaak verkeerd. Als je hem dan "goed" afsteld lijkt ie kapot, terwijl het streepje gewoon verkeerd staat.
 
Ik heb gewoon beetje de vetste waarde gezocht en dan een tikje terug..

(trouwens dat controleren is dus gewoon om ongeveer het vonkpunt te zoeken? Je moet dus gewoon daarna nog proberen om de ideale afstelling te vinden..)
 
Als je het ontstekingsmoment (vonkpunt) niet kent, kun je ook niet gaan vervroegen volgens de richtlijnen...
 
Back
Top