Webdesignhulp: Externe tekst in HTML

Status
Not open for further replies.

The Saint

Bounce!!
Hey jongens,

[allereerst weet ik natuurlijk dat dit soort vragen eigenlijk op GoT moeten maar is 't waarschijnlijk te simpel voor en ik haat GoT]

Ik ben dus bezig een goeie RS-site te maken met een hope originele dingen!....
Ik heb een aantal tekstvakken in een tabel staan en die wil ik vaak veranderen. Deze staan op elke pagina dus beetje veel werk als het allemaal stuk voor stuk veranderd moet worden. Hiervoor kan 'r dus gebruik gemaakt worden van een code die een html in die tabel zet. Maar hoe?

Wil iemand me helpen:*

The Saint

Advertisement - register to remove this

Bedoel je niet zoiets van dat je je pagina's opbouwt met behulp van tabellen, en dat je bijvoorbeeld een updatebalk (tekstvlak) wilt hebben die je makkelijk overal kan veranderen? Ga dan zoiets als i-frames gebruiken, dat je losse pagina's laadt in je tabel... Er zullen vast wel meer oplossingen zijn, maar ik dacht aan i-frames.

Of bedoelde je dit helemaal niet 8P

Check hier de preview:
preview2_621311597_657220.jpg

Die tabellen rechts staan dus op elke pagina en die moeten uiteraard af en toe geupdate worden. En kheb natuurlijk geen zin om dat 30x te gaan doen

Ik weet de code voor html niet maare als je host php ondersteunt kun .txt of .dat(of hoe je ze ook wilt noemen :d ) files gebruiken door te includen...

PHP:
<? include('tabel.dat'); ?>

:D

jeroen, stuur mij de index.php via msn :) zal ik gelijk even een stukje schrijven over rs/gpr/rx :rolleyes:

je kan in die middelste tabel ook een inline frame zetten...dan blijven die links allemaal staan en veranderd alleen die inline frame

<table width="85%" border="0" align="center" height="60%" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td>

<iframe src="Home.html" name="inline" width="100%" height="100%" frameborder="no" scrolling="no">
<b> Let op, Deze site maakt gebruik van inline frames. Uw browser ondersteunt dit helaas niet, Bezoek eventueel
<a href="httP://www.macromedia.com">www.macromedia.com</a> Handmatig
</b>
</iframe>

</td>
</tr>
</table>

ALS je dus wel PHP hebt kun je het beste een newsscript gebruiken..

Fusion PHP News is wel goed, zoek eens op Google naar Fusion News Script.
Op de site staat ook hoe je het moet installeren, je hoeft niet een een Database te gebruiken.

[edit]
www.fusionphp.net
[/edit]

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back