wats met deze zuiger kebeurt?

RocketTuner

Mina vert power
Hoe heb ik deze vorm bekomen, zodat ik dit in de toekomst niet mee te zien krijg :+







50cc Conti gietijzer AC
12mm carb sproeier 95 std filter
leovince ZX
rest zga origineel

ik rijd er al 15 maanden probleemloos mee rond tot gisteren opeens BSSHHHH...uit, compressie = weg.
Met cilindertje zélf is nagenoeg niks aan de hand:)

Heb 'm een grote maand geleden eens voledig gereviseerd, nieuwe pakkingen, verwijderen van roet, etc.
Had zo'n 6000km gelopen denk ik.

Weet iemand de oorzaak of was deze zuiger zijn tijd gewoon gekomen?
 
Advertisement - register to remove this

Hij is in een poort blijven haken/happen. Of een stukje zuigerveer dat is blijven steken en heeft de helft van het deck meegenomen in z'n blowdown.

Kijk eens in je cilinderpoorten :) wellicht zie je daar wat beschadigingen
 
Hij is in een poort blijven haken/happen. Of een stukje zuigerveer dat is blijven steken en heeft de helft van het deck meegenomen in z'n blowdown.

Kijk eens in je cilinderpoorten :) wellicht zie je daar wat beschadigingen

hmm, heb de cilinder gisteravond reeds met een verse zuiger teruggestoken, en heb niet meteen beschadiging gezien aan de wand of in de poorten.

En is dit gewoon ongelukkig gebeurd of is het aan iets te wijten?
 
Ligt het aan mij of ben ik de enige die die sproeier heel erg groot vind? :-\

PS : als je nieuwe Cilinder derop zet moet je wel ff je carters schoonmaken maby zitten der nog ijzerdeeltjes in
 
Last edited:
je ziet ook n klein pitje aan de bovenkant van de zuiger. Zal een bougie erin doen met een hogere hittegraad, die voert de warmte beter af. Mengsel tja, gewoon wat roet aanslag, zou misschien wat krapper kunnen.

Aan de sproeier maat is sowieso al niet veel af te lezzen. Misschien rijdt hij wel met de armste naald+stand. Als het verbrandingsmengsel goed is, dan maakt het opzich niet veel uit.
 
idd, dat putje erin is std zo.
Heb natuurlijk mijn carters ook volledig uitgespoten, maar ik mis ook niks van mijn zuiger, alles dat eraf/kapot is hangt er nog aan :p.
Mijn bougi heeft hittegraad 9 dus is wel hoog genoeg denk ek.

Als ik er een sproeier 90 of 85 in doe rijdt hij slecht, verzuipt hij en is het bougikleur te wit.
 
Je kan aan die zuiger zien dat de veren allang versleten waren. Dan krijg je die zwarte aanslag onder de veren, doordat de veer gaat lekken. Aangezien zuigerveren ook de warmte af moeten voeren, gebeurd dit dus niet goed, dan raakt de onderkant van de zuiger oververhit, waardoor ie uitzet en in de uitlaatpoort blijft hangen
 
Back
Top