Waterpomp speedfight 2 lc defect

Bus

New Member
Beste forumleden,

Ik heb sinds het verbouwen van mijn sf2 problemen met mijn waterpomp.

Sinds ik er een 70cc onder gelegd heb, is tot 3 keer toe mijn waterpomp kapot gegaan.

Telkens lekt hij, na een stukje rijden, via de keerring naar mijn vliegwiel toe.

de koelslangen blijven allemaal droog.

Ik denk dat het een combinatie is van de hogere toeren die hij nu draait en wellicht een te hoge druk, maar ik heb het probleem nog niet kunnen vinden.

Is er iemand mer suggesties of zaken die ik over het hoofd zie?

Vriendelijke groet
 

Attachments

  • 20210904_162146.jpg
    20210904_162146.jpg
    167.8 KB · Views: 18
  • 20210904_162123.jpg
    20210904_162123.jpg
    212.3 KB · Views: 16
Advertisement - register to remove this

Er zijn mensen die een electronische waterpomp van Bosch nemen.

Zelf draai ik om en nabij de 9k rpm en moet eerlijk zeggen dat ik nergens last van heb.

Is het drie keer een nieuwe pomp ?
 
Er zijn mensen die een electronische waterpomp van Bosch nemen.

Zelf draai ik om en nabij de 9k rpm en moet eerlijk zeggen dat ik nergens last van heb.

Is het drie keer een nieuwe pomp ?
Aan die eletrische pomp zat ik idd ook al te denken.

Het is 3 keer een nieuwe pomp geweest.
2 keer een buzzetti en 1 keer een mezoly
 
Ik ben niet bekend met de Buzz pompen maar de Mezoly zou ik links laten liggen.
Zelf draai ik een originele pomp.
Wellicht kun je een tweedehandsje op de kop tikken. Als je dat wilt tenminste.
Vermoed dat deze een stuk beter zijn.
 
Ontlucht je je slangen wel als je gaat vullen met kvs? Standaard pomp kan makkelijk die paar extra toeren aan, dus dat mag het niet tot 3x toe kapot laten draaien. Zit alles goed in elkaar of denk je dat het wel goed zit? Electrische pomp is leuk maar moet je telkens aanzetten, en vergeet je hem uit te zetten is de volgende dag je accu leeg
 
Ontlucht je je slangen wel als je gaat vullen met kvs? Standaard pomp kan makkelijk die paar extra toeren aan, dus dat mag het niet tot 3x toe kapot laten draaien. Zit alles goed in elkaar of denk je dat het wel goed zit? Electrische pomp is leuk maar moet je telkens aanzetten, en vergeet je hem uit te zetten is de volgende dag je accu leeg
Heb bij beide keren het systeem ontlucht. Via de ontluchtingsnippel op de uitgaande flens en door de dop van het reservoir te laten, dus dat lijkt me niet het probleem.

Verders is er in mijn optiek niks verkeerd aangesloten betreft het koelsysteem.

De eerste keer heb ik mijn pomp moeten vervangen omdat het tandwiel, dat meedraait met het vliegwiel, kapot was gegaan (zij bijlage)
 

Attachments

  • 20210823_153009.jpg
    20210823_153009.jpg
    109 KB · Views: 15
Back
Top