Waterpomp Revisieset RMS Minarelli : slechte kwaliteit ?......

Hoi,

Dus wat heb ik gedaan. Revisieset gekocht, omdat ik het goed wil doen.. Dus oude lagers eruit geslagen met een passende dopsleutel(buitenrand) en vervolgens de nieuwe lagers in de vriezer gedaan, na een nacht in de vriezer (had geen tijd meer die avond) en ja ik had ze in een diepvrieszakje dat dicht was. Dus de dag erna erin gezet. Dus ik het stuk waterpomp waar ze in moeten warm stoken en heb ze erin gezet. Nog steeds vond in ze erg stijf, dit is misschien normaal omdat het vet nog moet gaan verdelen.. Maar goed ik Google dus op JNK ball bearings en meteen zie ik al een slecht resultaat, en ook zie ik made in Japan. Wat een weggegooid geld. Dit is trouwens nog niet alles.

De schoep paste niet eens, heb geprobeerd om hem met de rubberhamer erin te krijgen, hij ging erin met heel veel moeite maar ging erna niet meer los.
Heb al de Chinese zooi er dus maar hardhandig uit gehaald omdat ik kwaad werd. Goede lagers zijn nu naar de kloten, lekker zeg. Eerste maar ook de laatste keer dat ik iets van RMS koop waar lagers in zitten. Troep kwaliteit dus.

Wat valt wel aan te raden... Heb nu dus ook geen fatsoenlijke waterpomp meer, wil hem wel reviseren maar dan met toch wel iets beters dan RMS.........
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Rms is inderdaad geen super spul als het om cilinders en lagers ect..
Klopt, heb een andere revisie set gekocht van Top Performance, deze paste super en had wel goede lagers van SFK.

Heb nu alles van Top Performance. De krukas, de lagers en de cilinder en zuiger. Moet alleen nog even alles in elkaar zetten.
 
Ik hoop dat meer en meer mensen gaan beseffen dat het chinese imitatie spul vaak gewoon slecht is. Op een slechte scooter (chinees) merk je weinig verschil, maar bij een kwaliteitsblok des te meer.

Blij dat het opgelost is.
 
Back
Top