This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

water uit uitlaat

torreb1

Member
hallo allemaal ik heb een raar probleem, er loopt water uit de uitlaat van mijn yamaha bw50 luchtgekoeld, zowel bij een warme als een koude motor, brommer heeft niet buitengestaan, uitlaat zit niet vol met water en luchtfilter ook niet. verder rijdt de brommer ook niet helemaal goed. weet iemand door wat dit komt? Het is niet ontvlambaar dus water en geen benzine volgens mij.
 

Attachments

  • IMG_5719.jpeg
    499.1 KB · Views: 4
Scooter laatst afgespoten met hoge druk?
Post automatically merged:

Scooter laatst afgespoten met hoge druk?
Voelt het "water" als water of als olie?
Het kan ook condens zijn van elke keer kleine stukjes rijden en omdat het nu ook wat kouder begint te worden condenseren de uitlaatgassen in de uitlaat (vooral op koude motor) en vormen er condensdruppels in je uitlaat
 
hey, voelt echt als water en nee niets afgespoeld ofzo, daarom vind ik het zo raar, ik snap het condens verhaal maar het blijft ook doorgaan bij een warme motor en ook de rook blijft doorgaan. het lijkt alsof er ergens allemaal water aan het verdampen is maar zoveel plekken waar er water kan zitten in een blok zijn er nu ook weer niet
 
Rijd eens een uur lang en dan flink wat stukken volgas.
Gok dat het condens is die opgebouwd is over een tijd. Met een kwartiertje wordt het allemaal niet warm zat om het goed leeg te stoken.
 
15 minuten maximaal is niet genoeg om je motor warm te laten draaien en al het condens in je uitlaat te verdampen, zou idd wat MSSH zegt even doen, en lekker blijven rijden tot er geen stoom of water meer uit je uitlaat komt (witte "rook" die vrij snel verdwijnt) (beetje rook is wel normaal omdat het 2t is)
 
nieuwsflits: een verbrandingsmotor produceert méér water(damp) dan C02.
omdat de buitenlucht nu kouder is, zie je dat als stoom en zal het ook/zeker in een terugloopuitlaat die niet op temperatuur komt, condenseren en ophopen.
maar als je luchtfilter nat wordt van spatwater en je motor dat aanzuigt, heb je een ander probleem, namelijk kans op waterslag.
ik zie niet wat je met het gas doet als hij begint te "gorgelen" maar als je nog steeds gas geeft, klinkt dat als een gebrek aan benzine.
 
Waterslag? Eerder hydrolock toch? Waterslag is de klap die je hoort als je een waterkraan snel sluit omdat het water massa heeft die een klap geeft als het ineens tot stilstand komt (ben ook nog loodgieter naast scooters)
 
Eerder hydrolock toch?
Is in een benz leiding , of ander soort leiding , door verkeerde ligging van de leiding . Waardoor de vloeistof niet meer toestroomt . Een waterslag in een motor , is een waterbuffer in de verbrandings ruimte , door , een lekke koppakking ( water gekoelde motoren) , of het aanzuigen van water( luchtfilter vol met water ) . Wat ook meestal ernstige schade KAN veroorzaken , drijfstang , zuiger schade . Of in het ernstigste geval gebroken krukas , wat ik zelf een keer heb moeten repareren , door water in de verbr ruimte . Zal vast ook een hydrlock genoemd worden zoals @C-Row al zei . Voor een waterslag in een waterleiding heb je een speciale demper die dit opvangt , komt meestal , doordat de leiding niet goed vast ligt .
 
maar verwar je je eerste voorbeeld niet met "vapour lock" (in het NL: "dampslot", weer niet te vewarren met zo'n krulstaart op je bierbrouw-installatie , @trabiarie ?
 
Kijk! Daar leren we allemaal wat van, demper van waterslag bestaat idd, "waterslagdemper" letterlijk, en die word eigenlijk alleen toegepast bij vaatwassers, wasmachines e.d. Omdat hier een solenoid zit die snel open of dicht gaat wat waterslag veroorzaakt, en slecht gebeugelde leidingen die klapperen is gewoon een kwestie van de loodgieter ontslaan en een betere inhuren om de leidingen goed te beugelen zie zo vaak lengtes ongebeugeld onder de vloer omdat de monteur te lui was om een paar beugeltjes te zetten, maar goed dit ter zeide, want het blijft een scooter forum