Wat zou voor mij een goede eerste scooter zijn?

Strix

New Member
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik ben een paar maanden 16 en ben al een tijdje op zoek naar een scooter. Ik ga er niet al te lange afstanden mee rijden (maximaal 20 minuutjes) en ga hem niet élke dag voor school gebruiken. Ik wil met ter naam stellen in totaal maar 1200 euro uitgeven. Wat zou een goede scooter voor mij zijn? Worden de Chinese merken volledig afgeraden?

Alvast bedankt allemaal,
-Thomas
 
Advertisement - register to remove this

ik zou gewoon voor een speedfight2/3 of vivacity (2007/2009) gaan leuke begin scooters en niet al te duur dus als je valt is het niet heel erg. in tegen stelling tot een zip of aeorx. heb zelf ook een vivacity ac. leuke scooters om op te rijden ook als ze flink opgevoerd zijn (zoals de mijne) rijden ze echt lekker. ze hebben me nog nooit in de steek gelaten. als je liever een snorscooter hebt zou ik voor een zip gaan of iets dergelijks.

veel succes
 
AH nee he... Meneer boven mij raad een oer oude stinkendeniettoelatendemilieuzoneonvriendelijkescooter aan.. Als je blieft ga in die oude ellende niet bakken vol met geld erin dauwen, wat gigantisch erg zonde is..
Alleen Tokkies die geen geld hebben voor een scooter, die een millennium willen blijven door knallen zonder enige zin om onderhoud te plegen rijden door op dit soort oude barrels

Wat ik zelf zou aanraden..

1. (helaas maar toch waar) Meeste value) haal je toch uit een piaggio ZIP... Natuurlijk is de ZIP een instap scootertje.. Maar naar mijn mening de beste kwaliteit / value dat je voor een 50cc scooter kan krijgen. Natuurlijk is deze scooter net perfect (wat geen enkele scooter is)
Vooral het blok rijd prachtig... Ik heb zelf de langere versie van de 4takt Rotax motor blok... Het kortere model op de ZIP is precies hetzelfde... (is eigenlijk het broertje van het grotere blok dat je vind onder de vespas)
Nadelen vind ik zelf de nieuwe chinese banden. (Ben zelf niet zo te spreken over die 10inch velgjes (voor een Snor model overigens prima) (Voorvork is een brok ellende, maar makkelijk uit te wisselen voor een SP vork) Maar als je op een rechte vlakke weg rijd die helemaal glad is dan rijd de scooter gewoon heerlijk, net als de piaggio new fly en de liberty.. (blok kent lange service intervallen)



- Kymco ben ik niet zo aanrader voor ( Omdat het 139QMB-E blok zo ongeveer hetzelfde is, en vergelijken met het kymco blok, zijn de kymco motor blok onderdelen best wel zeer prijzig te noemen.
En kwa kappenset vind ik het niks beter dan een Peugeot kisbee


2. Wil je echt een simpele instapper, met een goede kwaliteits kappenset, grote benzinetank voor een 4-takt dan raad ik je aan om een peugeot kisbee te proberen... Heeft hier en daar wel zijn aandachts punten nodig.. Zolang je de olie goed bij houd en de juiste 5w40 olie erin kieperd (en niet teveel erin giet en je rijd met koude motor ook rustig weg, dan zal de scooter op zicht lang vol moeten houden..



3. Wil je een SYM dan raad ik je de Fiddle II S aan... Is gewoon de beste instap scooter van sym....


Wil je meer geld uitgeven dan krijg je ook dat beetje meer.. 1200 euro is echt de prijs om bij de instappers te zoeken.

En laat alsjeblieft AGM, ZNEN, FOSTI ect lekker in de winkel staan waar die horen te blijven staan.
 
Last edited:
Back
Top