Wat zijn goede scooterbanden?

Klopt, een vriend van mij rijdt op z'n 80cc zip met Deestone D825 band en hij zegt dat hij plat door de bochten kan in regenachtig weer zonder grip verlies
Die durft...
Of is dit een klein beetje grootspraak...?
gwn nog 1 nieuwe liggen, reserve band, maar hij heeft t toch niet nodig
Een reserve heb je als... RESERVE...
Beetje vreemd dat hij er van af wilt.
Als het zo'n goede band is, zou ik deze niet wegdoen.
Maar goed, als je deze wilt overnemen dan moet je dat doen.
Zou hem hooguit € 20,- geven.
Een nieuwe kost namelijk € 40,-
Ondanks dat deze "nieuw" is, is deze wel 2e hands...
------------------------------
Zelf rijdt ik al jaren met de City Grip zoals vele anderen.
Deze zijn echt top.
Zowel in de zomer als in de winter, bij regen en zonneschijn.
Maar daar wil je, ondanks de vele aanbevelingen, niet aan...
 
Hoi iedereen ik heb een vraag over scooter banden, er zijn zoveel verschillende merk scooter banden op de markt en zoveel verschillende profiel patronen, wat is nou echt een goede scooter band?
Ik heb op internet een Deestone D825 130/70-12 gezien en volgens de recensies moet dit een prima bandje zijn maar volgens een scooterforum zijn dit "k*t" bandjes, is het grip verschil groot tussen de Michelin en Deestone banden omdat het profiel van de band bijna identiek is, en het prijs verschil redelijk groot is, sommige zeggen weer dat je voor het merk band ook veel betaald, hoop dat iemand mij kan helpen. Met vriendelijke groet.
Ik zou voor de Michelin gaan... Gaan veel langer mee ook.
 
Ik had een Power1 achterband 17k mee gereden, nu vervangen voor een Michelin city grip. Ik merk eigenlijk geen verschil beide rijden prima, voor heb ik nog Power1.
Power1 rollers en olie ook gebruikt en het was meer dan prima, m'n vaste scooterwinkel in Alkmaar had dat spul liggen, jammergenoeg is ie gestopt.
 
Gebruik heel mijn leven al michelin kost misschien 10a 20 euro meer (voor scooter banden dan)
Maar kwaliteit slijtage en wegligging is super!!
Vooral de michelin city grip 2 is echt een aanrader bandje is rond de 50 euro heb je een zeer goede kwalitatieve band voor!


Ik ga nou iets zeggen waarvan je oren wellicht beginnen te klapperen.

In het begin had ik veeruber vrm 155 onder mijn piaggio new fly 4t 2valve zitten. Vanaf de fabriek.
Ze moesten alleen eraf omdat er in beiden banden een bobbel zat (merkte op dat de scooter steeds hobbelde onder het rijden.

Onder garantie de michelin city grip 1 eronder gekregen.
De banden hebben wel aardige grip.. Maar vond ze nogal erg `plat` rijden.. (als een soort van dragster band)

De Veerubber VRM 155 vond ik juist fijner rijden (ja ook met die hobbel) omdat de band meer vering heeft. (dus meer een bolle band is)

Met de michelin voelde ik juist meer van de weg markeringen..
Post automatically merged:

Voor normaal straat gebruik , voor Scooter of Snorfiets ... is een Michelin City grip een ideale Band, in weer en wind .

Voor een snorfiets die je af en toe gebruikt zijn het dure kosten. Een kenda gaat dan veel langer mee en is goedkoper.
 
Last edited:
Onder mn bus liggen vanco7 … 90k per jaar…
Onder mn scooter…. Profiel wat goed water afvoert. Als mezoly banden zou hebben….
Met 60hele km in t uurtje en 0,2t zal t me
Allemaal een worst wezen.
Heel ander verhaal als je met 2,5t met 140 voorbij komt…

Ook… heb ik mn achterband andersom liggen.. meer rempower.
(Tip van motorscooter forum)
 
DOT Code kan k nergens vinden hij heeft me nog een factuur laten zien wanneer hij deze besteld had dat was vorige maand, hij heeft inmiddels weer een zelfde band besteld als reservé, Nu heb ik nog een vraag wat is de ideale bandenspanning voor een achterband, heb een ander brommertje staan en er zit een 130/70-12 band op van Michelin wellicht weet iemand wat een goede bandenspanning is...
 
DOT Code kan k nergens vinden hij heeft me nog een factuur laten zien wanneer hij deze besteld had dat was vorige maand, hij heeft inmiddels weer een zelfde band besteld als reservé, Nu heb ik nog een vraag wat is de ideale bandenspanning voor een achterband, heb een ander brommertje staan en er zit een 130/70-12 band op van Michelin wellicht weet iemand wat een goede bandenspanning is...
Bandenspanning staat in de user manual ik zelf rijd lekkerder op redelijk hard opgepompten banden.
2.5 bar achter 2.3 voor
 
DOT Code kan k nergens vinden hij heeft me nog een factuur laten zien wanneer hij deze besteld had dat was vorige maand, hij heeft inmiddels weer een zelfde band besteld als reservé, Nu heb ik nog een vraag wat is de ideale bandenspanning voor een achterband, heb een ander brommertje staan en er zit een 130/70-12 band op van Michelin wellicht weet iemand wat een goede bandenspanning is...
Raar verhaal .....
Een vriend van jou heeft een nieuwe band in de verpakking liggen , verkoopt deze aan jou , waarschijnlijk met verlies , en dan gaat vriend weer een nieuwe dezelfde band bestellen als Reserve ...
Raar verhaal.
Post automatically merged:

Voor een snorfiets die je af en toe gebruikt zijn het dure kosten. Een kenda gaat dan veel langer mee en is goedkoper.
Je hoeft niet hard te gaan om op je bek te gaan , en als je gaat heb je vaak behoorlijk (kap)schade of kleding , dat kost meer als een fatsoenlijke band die het voorkomen had kunnen.
 
Raar verhaal .....
Een vriend van jou heeft een nieuwe band in de verpakking liggen , verkoopt deze aan jou , waarschijnlijk met verlies , en dan gaat vriend weer een nieuwe dezelfde band bestellen als Reserve ...
Raar verhaal.
Post automatically merged:


Je hoeft niet hard te gaan om op je bek te gaan , en als je gaat heb je vaak behoorlijk (kap)schade of kleding , dat kost meer als een fatsoenlijke band die het voorkomen had kunnen.
raar verhaal idd wel, maar toch is het echt zo...
 
Hoi
Ik heb een sym jet gehad zaten heidenau zaten all weather banden onder na 15.500 km kon de acvhterband nog wel tot 20.000 mee zei mijn dealer prima banden voor een redelijke prijs
 
Op een Deestone kan je echt prima rijden. Maar als je eens hard moet remmen op nat wegdek, ben je blij met een Michelin. Ik heb een Citygrip 2 voor en een Deestone achter.
 
Back
Top