wat zegt de kleur van de bougie????

Advertisement - register to remove this

wat zegt de kleur van een bougie?
als hij licht is wat is er dan aan de hand?
en wat als hij erg donker/zwart is?

dat ligt eraan , bedenk wel dat je bougiekleur aflezen alleen maar kan als de scooter goed loopt , als ie niet goed loopt zal de kleur niet altijd overeen komen met wat er werkelijk gebeurd.

pas als de scooter goed oppakt en dus niet stotterd of inhoud kun je pas echt een beetje gaan aflezen wat er gebeurd omdat dan de ontbranding pas redelijk goed is.

wit is echt veel te arm
grijs is ook erg arm
geel of heel erg lichtbruin is oppassen ,net op het randje.
bruin is meestal redelijk goed ,beter eerst te rijk dan te arm ;)
donkerbruin staat ie vrij rijk afgesteld
zwart is of veel te rijk of teveel olie
 
mijn scooter loopt op zich goed maar als ik volgas rijd en ff van van mij gas moet
en daarna weer gas geef geeft hij niet thuis.
het duurd dan flink voor hij weer langzaam op toeren komt.
en zeker als hij al een berg ziet of ruikt.
zit te denken aan niet de juiste stand van de luchtschroef.
deze is momenteel 1,5 slagen.

het gaat hier trouwens om een peugeot buxy.
 
ja , jij bent gek , en ja je kunt meer doen dan andere rollen..

het zit wat mij betreft overduidelijk in je variogedeelt , het zou als het te weinig kreeg echt wel kapot lopen op den duur , te veel zou die wel stotteren en/of zelfs verslaan op den duur , teminste wat het inhouden betreft..
 
eigenlijk kan je alleen de sproeiermaat kiezen na een stuk volgas rijden, de sproeier heeft immers alleen nut @ volgas.

alles ertussen in, op stationair na bepaald de naald.

Dus na een stuk volgas boeken, kan je de sproeier aanpassen. is de bougie dan goed, dan begin je met het gebied ertussen in, of omgekeerd ofzo :p
 
eigenlijk kan je alleen de sproeiermaat kiezen na een stuk volgas rijden, de sproeier heeft immers alleen nut @ volgas.

alles ertussen in, op stationair na bepaald de naald.

Dus na een stuk volgas boeken, kan je de sproeier aanpassen. is de bougie dan goed, dan begin je met het gebied ertussen in, of omgekeerd ofzo :p



dat is dus niet zo...
 
nee, vertel dan hoe jij erover denkt tenminste.

zo is het mij nochtans aangeleerd.

de sproeier werkt over het hele gebied ,maar is uiteraard met name bovenin wel heel belangrijk.

de gasnaald is over het hele gebied belangrijk , de stand van de naald ook , zet je m onderuit zal die armer staan over het hele gebied , en vice versa.

maar de vorm van de naald kan ook belangrijk zijn , zo zijn er tig naalden in verschillende afmetingen.

verder is de startsproeier voor onderin , ofwel bij het eerste stukje gasgevfen heeft deze nut.

maar het is niet zo dat je zo kunt zeggen dat als ie onderin wel goed loopt maar bovenin niet dat je kunt zeggen dat het aan de hoofdsproeier ligt , zo kan bijv. de naald verkeerd staan of zelfs zijn.

mja , er zijn honderden combinaties mogelijk met alle sproeiers , naalden , naaldbuizen , etc. etc.

wat je zegt over een stuk volgas rijden is ook niet waar , als je nog aan het afstellen bent moet je nooit volgas rijden , staat ie te arm loopt ie kapot..

je kunt niet zomaar even zeggen dit is voor dat dat is zus en zo , zo werkt het niet , verander je het ene verander je ook het andere , alles hangt van elkaar af.

daarom snap ik ook niet dat zovelen altijd zo luchtig doen over het "even" afstellen van een carburateur ...
 
dat ligt eraan , bedenk wel dat je bougiekleur aflezen alleen maar kan als de scooter goed loopt , als ie niet goed loopt zal de kleur niet altijd overeen komen met wat er werkelijk gebeurd.

pas als de scooter goed oppakt en dus niet stotterd of inhoud kun je pas echt een beetje gaan aflezen wat er gebeurd omdat dan de ontbranding pas redelijk goed is.

wit is echt veel te arm
grijs is ook erg arm
geel of heel erg lichtbruin is oppassen ,net op het randje.
bruin is meestal redelijk goed ,beter eerst te rijk dan te arm ;)
donkerbruin staat ie vrij rijk afgesteld
zwart is of veel te rijk of teveel olie
Zwart kan ook het gevolg zijn van een te koude bougie :)
Benodigde bougie (gegevens ) kan je vergelijken met de product code op de bougie die er nu in zit.
 
Last edited:
Back
Top