Wat vragen speedfight 2 70cc

simonn_ve

New Member
Ik heb een peugeot speedfight 2 70cc AC uit 2006.

Ik ben paar maanden geleden begonnen aan dit project en hij heeft vandaag voor het eerst gelopen alleen heb ik wat vragen, ten eerste komt er een raar sissend geluid uit de carburateur (vanuit de kelk), het wiel gaat niet vooruit als ik gas geef, bij volgas valt die uit, bij gasgeven hoor ik een rakelend geluid en als laatste valt de scooter niet uit als ik de luchtschroef helemaal dicht draait maar start wel met moeite als die dicht staat. Voor de rest start die gewoon met 1 kick, komt wel redelijk wat rook uit de uitlaat.

Wat verdere informatie over het blok: (alles nieuw)
-Malossi sport 70cc
-Stage 6 19mm race carb (dellorto)
-Stage 6 inlaatset
-Polini powerfilter
-Yasuni R uitlaat
-Hi-Speed polini vario en koppeling

Afstelling:
-sproeier 92
-luchtschroef 1,5 slag open
-6.7gr rollen

Alles is dus nieuw erop gezet al wat maanden geleden. De reden dat hij nu pas start is omdat de kickstart kapot was en niet vonkte, dat is nu gefixed. Heeft in al die tijd in een (koude) garage gestaan.

Iemand een idee wat al die dingen kunnen zijn?

Advertisement - register to remove this

ten eerste komt er een raar sissend geluid uit de carburateur (vanuit de kelk)
Kan zijn dat dit temaken heeft met de compressie (dit is goed)

het wiel gaat niet vooruit als ik gas geef,
Maakt de scooter wel genoeg toeren?
Dit kan liggen aan de koppeling (trekveren)
als laatste valt de scooter niet uit als ik de luchtschroef helemaal dicht draait
Dit is een teken van valse lucht, controleer alle afdichtingen vanaf de carburateur

Je kan ook een video maken van het ratelend geluid (hier posten via YouTube of imgur)

Kan zijn dat dit temaken heeft met de compressie (dit is goed)

Maakt de scooter wel genoeg toeren?
Dit kan liggen aan de koppeling (trekveren)

Dit is een teken van valse lucht, controleer alle afdichtingen vanaf de carburateur

Je kan ook een video maken van het ratelend geluid (hier posten via YouTube of imgur)
Is er een mogelijk dat ik dat sissend geluid dan ook kan oplossen?

Hij klinkt alsof die genoeg toeren maak, heb er nu een polini 3G koppeling inzitten, zitten de blauwe zwaarste Trekveren automatisch op, ik ga morgen even kijken naar het afstellen van dat ding, dus die voorspanning ofs veranderen.

Maar zou ik dan pakkingen verkeerd hebben gemonteerd? Alles is namelijk nieuw en als het goed is goed gemonteerd.

Ik heb atm geen filmpje van het ratelend geluid bij volgas, wel een stationair filmpje met een beetje gas en die van het sissend geluid uit de carburateur, die upload ik wel even.

Dat is wel minimaal, zou denk ik nog wel acceptabel zijn
Nee hoor, membraam moet volledig afsluiten. Haal membraam er eens uit en gooi er wat benzine in.a druppelt het er aan de onderkant uit dan nieuwe membraamplaatjes erop. Ook al is het maar 1 druppeltje.

En zet je originele filter er terug op en probeer het dan nog eens. Dan snappen meerdere mensen misschien ook meteen waarom we vaak adviseren dat originele filter te monteren ivm afstellen.

Hoor het wel als ie straks met originele filter meteen een stuk beter loopt ;)

Nee hoor, membraam moet volledig afsluiten. Haal membraam er eens uit en gooi er wat benzine in.a druppelt het er aan de onderkant uit dan nieuwe membraamplaatjes erop. Ook al is het maar 1 druppeltje.

En zet je originele filter er terug op en probeer het dan nog eens. Dan snappen meerdere mensen misschien ook meteen waarom we vaak adviseren dat originele filter te monteren ivm afstellen.

Hoor het wel als ie straks met originele filter meteen een stuk beter loopt ;)
Ga ik proberen, originele filter past er bij lange na niet op, had ik ook liever gewild maar gaat gewoon niet.

Back