Wat vragen speedfight 2 70cc

Maurik123

Member
Hoi
Ik heb een speedfight 2 waarvan het blok nu uit elkaar ligt maar wil schade voorkomen als het weer draait. De setup is als volgt:
Het is een watergekoelde speefight

Malossi 70cc mhr replica

B8sh bougie

Malossi multivar met gele drukveer en 6gr rollen

Malossi delta clutch met malossi gele trekveren

Naraku torque driver met rechte spiebanen

21mm pwk met sproeier 118 (voor afstellen ga ik langzaam naar beneden).

Powerfilter

Doppler s1r krukas

Nu mijn vragen:
Ik zie op meerdere plekken dat mensen aanraden de thermostaat eruit te halen zodat de 70cc altijd koelt met koelvloeistof.
Wat zeggen jullie? Moet de thermostaat erin of eruit?

Is de bougie geschikt voor mijn setup of moet ik een hogere hittegraad bougie doen zoals 9?
 
Advertisement - register to remove this

Ik zie op meerdere plekken dat mensen aanraden de thermostaat eruit te halen zodat de 70cc altijd koelt met koelvloeistof.
Wat een grote onzin.

Dit is net zo'n BS als het afkoppelen/stilleggen van de oliepomp bij relatief makke setups.

De thermostaat zit er net in om te zorgen dat als de motor koud is hij niet zo fel gekoeld wordt.
Naar mate de temperatuur stijgt gaat de thermostaat meer en meer open en krijg je meer en meer koeling.
Dus als de motor volledig op temperatuur is, heb je maximale koeling en stijgt de temperatuur, normaal gesproken, niet meer gevaarlijk verder.
Als jij de thermostaat verwijdert, heb je van in den beginne volle koeling en krijg je de temperatuur moeilijk/langzamer op bedrijfstemperatuur vooral met deze buitentemperaturen.
 
Wat een grote onzin.

Dit is net zo'n BS als het afkoppelen/stilleggen van de oliepomp bij relatief makke setups.

De thermostaat zit er net in om te zorgen dat als de motor koud is hij niet zo fel gekoeld wordt.
Naar mate de temperatuur stijgt gaat de thermostaat meer en meer open en krijg je meer en meer koeling.
Dus als de motor volledig op temperatuur is, heb je maximale koeling en stijgt de temperatuur, normaal gesproken, niet meer gevaarlijk verder.
Als jij de thermostaat verwijdert, heb je van in den beginne volle koeling en krijg je de temperatuur moeilijk/langzamer op bedrijfstemperatuur vooral met deze buitentemperaturen.
Oke dat is nuttige informatie! Dan hou ik hem er tussen!
 
Beste is een Verse Thermostaat er in , dan weet je Cker dat die werkt ... met deze Temperaturen kan je koffie gaan zetten voordat die warm is zonder Thermostaat
Ja had al een nieuwe gekocht, zat bij m'n oude 70cc cilinder er blijkbaar niet tussen, en hiermee had ik een probleem dat koelvloeistof uit de reservoir spoot als ik harder ging dan 60. Dus had hele kappen nat van de koelvloeistof, dikke plak bende is dat
 
Al is de Thermostaat er uit, KVS mag niet uitgeblazen worden , als dat zo is .. dan is de koppakking lek .. compressie verlies komt in KVS systeem terecht , word druk opgebouwd ... en KVS er uit gegooid .
 
Al is de Thermostaat er uit, KVS mag niet uitgeblazen worden , als dat zo is .. dan is de koppakking lek .. compressie verlies komt in KVS systeem terecht , word druk opgebouwd ... en KVS er uit gegooid .
Klopt, koppakking was niet best meer maar de hele cilinder was ook aan stront, ookal was die nog maar 1000km oud. (Net deze scooter gekocht) dus nu gloednieuwe cilinder enzo erin. Bovenstaande setup is nog nooit in gebruik geweest
 
Back
Top