Wat voor Zip/blok heb ik?

Status
Not open for further replies.

groene

Well-Known Member
Ik ben enigsinds nieuw hier, en met scooters heb ik weinig ervaring. Met auto's en dat soort dingen ben ik veel meer bekend.
Diverse wiki's bezocht, maar ik kon het niet vinden.

Ik heb een Piaggio Zip25 uit 2005, maar nu heb ik toch enkele vragen over dat ding;

- Wat voor type Zip heb ik?
- Wat voor blok is het?
- Passen er andere kappen op van bijvoorbeeld andere types Zip?
- Nu zie ik op veel sites staan 'Puch Zip' en bij andere 'Piaggio Zip', is daar nog verschil bij?
- Ik wil een andere uitlaat eronder die origineel moet lijken maar toch dat ie wat sneller optrekt. Enig idee/tip wat voor iets ik dan moet hebben voor weinig geld? Mijn snorscoot loopt nu zonder ring al 40, en heel veel harder hoeft ie niet te gaan, want het is een daily.. Alleen het sneller optrekken is handig. Ik begrijp natuurlijk wel dat als ik er een andere uitlaat op zet, dat ie dan ook sneller wordt. Maar das geen probleem.

Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen O-)9||6
 
Advertisement - register to remove this

nou je hebt dus een piaggio zip, dus dan heb je ook een piaggio blok ;)
voor een andere uitlaat kan je kijken op online scooter-shops. nu je weet watvoor blok je hebt, kan je dus gaan kijken naar uitlaten voor een Piaggio blok.

Wikipedia:
Puch Zip

De Puch Zip, later bekend onder de naam Piaggio Zip, is een scooter van het merk Oostenrijkse bromfietsenmerk Puch (vanaf 1987 eigendom van Piaggio).
 
Ik heb geinformeerd bij een scooter bedrijf,

maar die zeggen dat een zip25 cilinder echt anders is dan een zip50 cilinder.
Kan iemand dit bevestigen? Want ik hoor zo in de wandelgangen dat de cilinder hetzelfde zou zijn, en dat een andere uitlaat mijn probleem wel is zou kunnen oplossen (en dat de scooter dan sneller trekt, maar ook sneller zal worden natuurlijk)
 
Een zip 25 heeft een 4 takt 49,9 cc blok van piaggio. En een normale heb je ook met dat blok maar ook in 2 takt gewoon natuurlijk. Bij een 25 zitten er gewoon 2 varioringen in en een toerenbegrenser
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top