Wat voor uitlaatje bij DUE+

JQROX

AEROX DUE+
Hallo,
Heb sinds kort een roxje met een Top Performance cilinder.
Nu zit er een Gianelli uitlaatje onder (ik meen Shot?!). Dit loopt best lekker, maar maakt kabaal als de ziekte... Zijn de buren (de buurt) dus niet echt blij mee.

Nu zoek ik dus voor op mijn Rooie een leuke uitlaat. Er zit trouwens een 15 mm carburateurtje onder, met een twinair filter.

Wat raden jullie aan?

JQROX
 
Advertisement - register to remove this

Nieuwe demperwol. :) Een shot loopt nou eenmaal heerlijk op zo'n setup.

Wat ik gedaan heb is demper los halen en glaswol in de demper gedrukt. (kost een paar euro en ligt vast nog wel ergens los bij een bouwmarkt) Resultaat was dat de uitlaat nog stiller werd dan wanneer hij nieuw uit de doos kwam. :)
 
een 15mm carb? nog nooooit van gehoord :)
12 of 17,5mm zijn gebruikelijkere maten..

en een c16 loopt waarschijnlijk niet zo super op je Rode top :)
een shot is daar echt wel een van de beter voor..
je zou eens nieuwe demperwol in je demper kunnen doen.. waarschijnlijk is die gewoon op/versleten..
 
Misschien ook even de aansluiting op de cilinder en je pakking controleren, die blazen er nog wel eens uit. Anders zoals hierboven genoemd de demperwol vervangen.
 
Is het verstandig om daar alsnog (extra) demperwol in te doen als ik een beetje stil wil blijven? Of ga ik het dan overdrijven waardoor de prestaties achteruit gaan
 
Nieuw istie stil genoeg. Pas wanneer de demperwol verbrand is het verstandig om het te vervangen. Eerder is dat niet nodig.
 
Is het verstandig om daar alsnog (extra) demperwol in te doen als ik een beetje stil wil blijven? Of ga ik het dan overdrijven waardoor de prestaties achteruit gaan

Het is sowieso nogal moeilijk om er EXTRA demperwol in te zetten, aangezien deze al 'vol' zit met demperwol :)

Maar hij moet verplicht al 'stil' genoeg zijn, aangezien er een E-keur inzit en de uitlaat mag dus maar een bepaald aantal DB maken.
 
Hey. Nog ff snel: ik heb het is even nagekeken op internet en het is geen Shot die er nu onder zit maar een Reverse... Kan dat?

Ik heb gekeken naar de lasnaden, en er zitten er bij mij veel meer op dan bij een shot! De reverse lijkt het meest op wat er nu onder ligt

Raden jullie nu de reverse aan of de Shot?
 
Herrie

Nu zoek ik dus voor op mijn Rooie een leuke uitlaat. Er zit trouwens een 15 mm carburateurtje onder, met een twinair filter.

Als je van die herrie af wil zijn kan je beter een standaard filter gebruiken ipv zo'n herrie filter (want hij gaat er echt niet harder door)

en zorg er voor dat je een shot hebt, die zijn het best voor due+.
Wat je ook kan doen is een losse gianelli RS demper kopen en monteren op een gianelli shot (en dat in combinatie met een standaard filter, dan rij je hard in stilte)

succes!

mvg. Mike
 
Back
Top