Wat voor olie moet in dat tankje daar bij het achterwiel van een Aerox?

Aerox fan

Well-Known Member
Ik heb 2 keer gehad dat mijn scoot niet wou starte. Als je de scooter wilt drukken gaat dat amper, vooruit en achteruit wil beide niet. Het lijkt wel of het achterwiel blokkeert. Een gast die ik ken zei dat ik wel eens dat olie kon bijvullen in dat tankje daar bij het achterwiel. Of ligt het aan de starterkroon of vertanding? Ik word er in ieder geval niet goed van.

Wat voor olie moet daar in? Welke dikte enz.?
Achter het paarse dopje, zit dat tankje:

eff.jpg

Advertisement - register to remove this

maarja , zelfs zonder olie kun je m nog heen en weer drukken , wil dit niet ben je al te laat en is de vertanding al kapot

maar als ik het zo bekijk zit gewoon je remklauw vast aangezien de staat ervan :X

melf #50 said:
maarja , zelfs zonder olie kun je m nog heen en weer drukken , wil dit niet ben je al te laat en is de vertanding al kapot

maar als ik het zo bekijk zit gewoon je remklauw vast aangezien de staat ervan :X

mee eens, het licht gewoon aan je remklauw@! die vastzit. Beetje vette hier en daar kan geen kwaad.

melf #50 said:

De remklauw is het niet, er spoort iets niet bij de kop en var in de buurt dat hoor je en zie wel. Als het de remklauw was geweest hoord dat heel anders. Ik heb het al eens eerder gehad, toen heb ik de boel uitelkaar gehaalt (kop en var eraf, toen die 2 dingen eraf waren kon je hem wel voor en achteruit duwen) wat schoongemaakt en toen alles er weer op en toen deed ie het weer perfect. Dat was 2 maand terug ofzo. Vanmorgen reed ik naar school, niks aan de hand. Ik was uit ik ging er op zitte en wou achteruit lopen alleen hij stagneerde. Ik moest meteen weer denken aan twee maand terug.

Last edited:
jah je starterkrans zit achter je vario..:)

melf bedoelt dat je remklauw al lang niet meer los is geweest voor nieuwe blokjes oid.. omdat die boutje waarmee ie vast zit helemaal vast geroest zitten en dat heb je niet bij scooters die 'goed' onderhouden zijn...;)

Back