wat voor krukaslager?

degrees

Well-Known Member
`he ik zou graag willen weten welke lager er het beste uitkomt kykent naar slijtage & levensduur.
Betreft setup: Evo 70, c16, 21 mm carb mina hor LC.
veel mensen hebben het over SKF C4 met kunstofkooi, en SKF C3 zou kunnen met kunstofkooi maar niet zeker , wie heeft hier hele andere ervaring mee, en wie heeft er ervaring & kanwat meer info geven over de SKF c3 met vergroote kogel en kunstofkooi ?
 
Advertisement - register to remove this

C4 heeft als het koud is teveel speling, pas als ze goed warm zijn (lees : temperaturen die een scooter blok normaal gesproken niet bereikt!) +/- 100 graden C slijten ze minimaal (pin me hier niet op vast, weet niet 100% zeker). Daaronder slijt het natuurlijk harder.

Met het toerental wat je motor draait heeft het vrij weinig te maken, in de kart races draaien sommige 2takt roterende inlaat karts 20-23k toeren en zij gebruiken ook gewoon krukaslagers met C3 speling. Simpelweg omdat C4 bij de optimale temperatuur van het blok nog teveel speling heeft.
 
je bedoelt ws gewoon 8 bals lagers ipv 10 ?

6204 lagers met kunststof kooi hebben altijd 8 balletjes ipv 10, dus daar hoef je je niet druk over te maken.

en als ik jou was zou ik sowieso lagers kiezen met c3 speling
 
altijd dat gezeur over lagers :rolleyes:

koop nou gewoon c-3 lagers en klaar , mits je ze goed monteerd (mja , dat is met c-4 ook) heb je gewoon goeie lagers. dat c-3 lagers kapot gaan is een fabel , alleen wanneer het niet goed word gemonteerd gaan ze kapot.

c-4 geeft imo te veel speling , en speling betekent trilling en trilling betekent vermogensverlies en kan leiden tot schade en extra slijtage aan de motor.

ik gebruik alleen maar c-3 lagers...
 
Back
Top