wat voor krukasje bij mijn mhr (rep)???

DutchPride

Well-Known Member
hee manne ik heb een peugeotje speedake staan en krijg binne kort me rijbewijsje dus ken ik um een beetje gaan opvoeren en ben ik van plan een MHRetje te halen maar wat voor krukasje zou ik daar het best bij kunne nemen en zou ik dan ook een andere poulie moeten nemen
 
Advertisement - register to remove this

nix doen

gewoon standaard houde...

hoogstens andere lagers, hebzelf 7 000 km gedaan met orgineele kruk en mhr rep en ga nu andere lagers steken, aan me krukasje is nix aan

hoeveel km hebje op je asje staan ?
 
Belg said:
gewoon standaard houde...

hoogstens andere lagers, hebzelf 7 000 km gedaan met orgineele kruk en mhr rep en ga nu andere lagers steken, aan me krukasje is nix aan

hoeveel km hebje op je asje staan ?


dat is de grootste BULLSHIT die je daar verteld , lagers vervangen is gewoon onzin , de std lagers zijn gewoon de lagers die je moet gebruiken , zelfs op Manston , Evo etc. is dit perfect , ik denk dat je niet begrijpt hoe het zit met lagers...

het is ONVERSTANDIG om met een std krukas te rijden @ 70cc , het is net de loterij , de 1 doet er bijv. 7000 km mee , maar ik heb krukassen ook al na 500 km kapot zien gaan (niet door slijtage), en dan is er vaak meer kapot en dat is zonde , en dat allemaal doordat de eigenaar eigenwijs was om de std krukas te laten zitten.

voorkomen is beter dan genezen...
 
ik spreek enkel uit eigen ervaring.:rolleyes:
nog nooit geen last gehad met peugeot krukas en dit is al men derde peu scoot. (met 70cc)
die std krukasjes zitte dachtik ook in spf 100cc, en zijn pen 12
dus ik zie het probleem niet.

enuh ik heb ook al cilinders na 500km kapot zien gaan, ligt het dan aan de cilinder ? +pippi+
 
Belg said:
ik spreek enkel uit eigen ervaring.:rolleyes:
nog nooit geen last gehad met peugeot krukas en dit is al men derde peu scoot. (met 70cc)
die std krukasjes zitte dachtik ook in spf 100cc, en zijn pen 12
dus ik zie het probleem niet.

enuh ik heb ook al cilinders na 500km kapot zien gaan, ligt het dan aan de cilinder ? +pippi+[/QUOTE

sf100 is anders , ook ander slag ...

ik zit nu 12 jaar in de scooters , ook in de racerij , nu weet ik door ervaring echt wel wat je wel en niet moet doen , ik rij altijd met std c3 lagers dus dat zit wel goed , de krukassen die std in scooters zitten zijn vorozien van stalen bigend lager meestal ,de betere krukassen hebben een zilver bigend lager (legering) , deze zijn aanzienlijk beter.

zoals ik al zei kan een std as erg lang mee gaan met 70cc , maar dan heb je imo gewoon geluk , ik heb genoeg krukassen moeten vervangen , en meestal gaat minstens de zuiger ook nog mee kapot , maar vaak ook de cilinder..

dus het is imo een beetje stom om mensen aan te raden om met std as te gaan rijden terwijl dit eigenlijk niet vertrouwd is...
 
In 100cc peug blokken zat toch pen 14 :S

Maargoed.

Iig gaan voor een andere (volronde) krukas.
Met een rito volronde as heb ik ook geen problemen gehad.
Dit met evo 70 lc mina @ peug.
 
Back
Top