Wat voor cilinder is dit?

ooodjjbooo

Well-Known Member
Bij het opruimen van het hok kwam ik deze cilinder nog tegen. Ik zou bij god niet meer weten hoe die er terecht is gekomen maar hij ligt er nu eenmaal. Op cilinder zelf staat niets van letters, tekens of cijfers en ook van zuiger ontbreekt ieder spoor.

Gaat om een Mina LC Giet 70cc (47mm)

[ir]http://img835.imageshack.us/img835/4940/foto0330.jpg[/ir]

[ir]http://img237.imageshack.us/img237/5403/foto0331.jpg[/ir]

[ir]http://img94.imageshack.us/img94/4925/foto0332g.jpg[/ir]

[ir]http://img5.imageshack.us/img5/7122/foto0333g.jpg[/ir]

Uitgesloten:
- Motoforce Sport70
- Stage6 Streetrace
- DR70
- TP Due+
- TP Sport
- Malossi Sport70
- Polini Sport70
- Barikit Sport70
- Parmakit Sport70
- Import70 @ josdijkman
- Senchen (DMP) 70cc
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

meschien metra kit 70 ?

Denk dat je nog eens gelijk gaat krijgen.

Metrakit heeft na wat zoekwerk inderdaad geen logo of tekst erop staan. Ook ziet cilinder er hetzelfde uit als op deze fotootjes.



[IR]http://shop.scootxtreme.nl/images/metrakit2050.jpg[/IR]

[IR]http://www.maxiscoot.com/pics/big/mk800a0520.jpg[/IR]


een of andere imitatie? dmp ofzo?
DMP of wel senchen heb ik nagekeken. Heeft ook tekst erop staan.

is het geen bobotech imitatie
Geen idee, vind geen cilinders met die zoekopsdrach
 
Last edited:
Lijkt idd t meest op een metrakit gietijzer. Verder zijn er veel cilinders welke eigenlijk gewoon hetzelfde zijn en alleen een andere naam hebben en eventueel een klein detail anders.
 
Jep, maar geloof dat de Metra een van de enige is met maar 1 poort tov de uitlaatpoort. En kwaliteit van de zuiger speelt natuurlijk in de meeste giet cilinders ook een rol (maar goed die heb ik dus niet meer, of moet nog eens goed zoeken)

Als niemand meer iets toe te voegen heeft kan deze close...
 
Zou ook een Metra moeten zijn inderdaad. Maar voordat topic dicht gaat heb ik nog een vraag over een mogelijk passende zuiger dan. Op de website staan de volgende waardes vermeld...

ø............................47,00
Compression height....22
Cap.........................B
Length.....................48
Rings no...................2
Rings height..............1,5
ø Pin........................10


Wat ik hier uit begrijp is inderdaad dat het een 47mm zuiger moet zijn met 2 zuigerveren van 1,5mm, penmaat 10.

Compresionheight zal zeker de bolling van de zuiger zijn? Lengte is 48mm. Cap is me onbekend..?

Wat voor een zuiger kan ik hiermee vergelijken?
 
Beter ga je naar de dealer, wie weet is ie ovaal gesleten of moet er een overmaat zuiger in.

Hier moet je dus nergens naar een dealer gaan dus. Die kunnen je nog niet eens een zuiger leveren voor een simpele stnd 50cc. Daarbij heb ik hem zelf al getest met een DR70/P12/47mm zuiger die ik nog heb liggen. Cilinder op de kop neer gezet en zuiger zonder zuigerveren erin laten zakken. Hierbij gleed de zuiger langzaam naar beneden. Dus cilinder zelf is imo nog goed.

Dealer zou me ook weer lekker naar huis sturen met een zuiger die in diameter zou passen, maar in hoogte niet.
 
Hier moet je dus nergens naar een dealer gaan dus. Die kunnen je nog niet eens een zuiger leveren voor een simpele stnd 50cc. Daarbij heb ik hem zelf al getest met een DR70/P12/47mm zuiger die ik nog heb liggen. Cilinder op de kop neer gezet en zuiger zonder zuigerveren erin laten zakken. Hierbij gleed de zuiger langzaam naar beneden. Dus cilinder zelf is imo nog goed.

Dealer zou me ook weer lekker naar huis sturen met een zuiger die in diameter zou passen, maar in hoogte niet.

dat is een manier van lik me de reet...

zo kun je dus ABSOLUUT niks te weten komen van de slijtage van de cillinder ;)

allereerst kun je de zuigerveren stuk voor stuk in de cilinder doen , met de zuiger naar ongeveer 15 mm vanaf de bovenkant drukken en met een voelermaat de openeing meten.

dan weet je de staat van de veren.

daarna zul je hoe dan ook met een micrometer moeten meten om de zuiger om te meten en met de andere micrometer meet je de cilinder en bepaal je hoeveel speling je hebt , zonder dit gereedschap is het ONMOGELIJK om een juiste diagnose aan een cilinder te stellen..
 
dat is een manier van lik me de reet...

zo kun je dus ABSOLUUT niks te weten komen van de slijtage van de cillinder ;)

allereerst kun je de zuigerveren stuk voor stuk in de cilinder doen , met de zuiger naar ongeveer 15 mm vanaf de bovenkant drukken en met een voelermaat de openeing meten.

dan weet je de staat van de veren.

daarna zul je hoe dan ook met een micrometer moeten meten om de zuiger om te meten en met de andere micrometer meet je de cilinder en bepaal je hoeveel speling je hebt , zonder dit gereedschap is het ONMOGELIJK om een juiste diagnose aan een cilinder te stellen..

Zuiger incl zuigerveren zijn nieuw dus daar mag het niet aan liggen. Als ik met voelermaat ga meten kom ik op 15 uit. Een juiste diagnose kan ik ook niet stellen nee. Maar mocht de cilinder uitegehoddeld zijn zou een zuiger die bedoeld is voor een 47mm cilinder er makkelijk zonder veren erdoorheen vallen. Bij deze door de compressie die er opgebouwd werd zakte daarintegen langzaam. Dus om nou te zeggen dat je dan ABSOLUUT niets weet over de cilinder is imo ook niet ONMOGELIJK
 
Hier moet je dus nergens naar een dealer gaan dus. Die kunnen je nog niet eens een zuiger leveren voor een simpele stnd 50cc. Daarbij heb ik hem zelf al getest met een DR70/P12/47mm zuiger die ik nog heb liggen. Cilinder op de kop neer gezet en zuiger zonder zuigerveren erin laten zakken. Hierbij gleed de zuiger langzaam naar beneden. Dus cilinder zelf is imo nog goed.

Dealer zou me ook weer lekker naar huis sturen met een zuiger die in diameter zou passen, maar in hoogte niet.


een zuiger van een DR 70cc past er inderdaad in.. maar als je hem monteert niet... je hebt een vele kortere zuiger nodig..anders komt de kop van de zuiger tegen de cilinder kop aan.. of je moet gebruik maken van een ophoogplaat.. dan is het mogelijk om een DR zuiger erin te zetten. maar dat lijkt mij niet echt super....
 
Back
Top