Wat voor blok heeft een peugeot elyseo uit 2005?

Advertisement - register to remove this

Maar is dat niet een mineralli verticaal dan? Ik dacht echt een keer aan een vivacity gewerkt te hebben met een mineralli blok.
 
Ik heb nu hier een elyseo staan, en die komt moeilijk op gang vanuit stilstand. Grijpt te vroeg aan en geen toeren. Na eenmaal van de plek af te zijn schiet hij er vandoor.

Mijn gok: de koppeling
Enkel de vraag is nu, welke koppeling? Als ik op internet kijk zie ik dat een minarelli koppeling dezelfde is als voor een Peugeot verticaal. Klopt dit? Of moet ik echt specifiek een Peugeot koppeling hebben?
 
Mijn gok: de koppeling
De vario al bekeken? Misschien zijn dingen ingesleten...
De koppeling:
Peugeot, Minarelli hebben beide 107mm koppeling. Maar dit zijn de std/vervangings koppelingen. Malossi, Polini zijn ook 107mm maar zijn apart ontworpen voor Minarelli / Peugeot / Piaggio / Gilera enz dus hierin zit verschil vooral qua prijs natuurlijk.
 
De Vario lijkt nieuw. Maar oei, de koppeling. Hebben ze hier nu in geboord? En waarom zou je dat doen? Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Zijn de segmenten naar jullie mening flink versleten?

Ook toen ik hem kocht, wanneer de richting aanwijzers ingeschakeld waren was dit hoorbaar met een piep. Nu thuis viel mij op dat hij niet meer piept. Kan ik dit per ongeluk uitgezet hebben of hoe werkt dit? De knipperlichten werken namelijk prima.
 

Attachments

  • 15958770874073770136269217185632.jpg
    15958770874073770136269217185632.jpg
    319.7 KB · Views: 16
  • 15958771009764525309083504330699.jpg
    15958771009764525309083504330699.jpg
    178.9 KB · Views: 15
  • 15958771208167988783447353977763.jpg
    15958771208167988783447353977763.jpg
    323.5 KB · Views: 11
Normaal zouden er misschien gaten of gewichtjes zitten om de koppeling te balanceren.

Jou probleem qua optrekken zou dan in de trekveertjes moeten zitten.
Van 0-20 km +/- is je koppeling aan het aangrijpen.

Doet hij dat met te weinig toeren dan heb je strakke veertjes nodig op een hoger toeretal jou bell housing meeneemt.

En dus zo in jou powereband zit.
Zou zelf wel even kijken naar een andere goede koppeling.
Stock is prima maar heb nog nooit zo,n verboorde koppeling gezien.
( correct me if i am wrong )
 
Ik ga in ieder geval even een gehele nieuwe koppeling steken aangezien de poulies ook niet echt meer top zijn. Hopelijk lost dat het probleem ook anders moet ik toch bij de vario zoeken. Al denk ik niet dat het daarmee te maken heeft, lijkt net alsof ie er pas in zit (nieuw), op de koelvin na.

Heeft iemand nog een idee waarom de knipperlichten niet meer piepen? Echt vreemd.
 
Heeft deze scooter een minarelli blok? Zo niet, wat voor blok dan?

Peugeot vertikaal met remschijf achter. Het is wel een type blok dat speciaal voor de elyseo en elystar is gemaakt.

Die gaten in de koppeling is om hem uit te balanceren, dan halen ze wat metaal weg op bepaalde plaatsen om een betere gewichts verdeling te krijgen.
 
Nieuw koppelingetje geplaatst en schiet van de plek af.
Bedankt allemaal.

Mocht iemand nog een idee hebben over de niet piepende richting aanwijzers dan hoor ik dat graag.
 
Wat mij is opgevallen, is dat met een warme motor de trekveren echt te slap lijken. Grijpt net ietsje te vroeg aan.. Maar het is een standaard scoot, met zover ik weet een standaard uitlaat. Dan moet normaal de basis toch goed zijn? Had een geheel nieuwe koppeling gestoken met std trekveren(trekveren die er al inzitten). Heb in het verleden met een neo's nooit de trekveren hoeven te veranderen.

Kan het zo zijn dat ik toch strakker moet met een std setup?
Edit: Of is dit misschien de reden waarom ze die gaten hebben geboord in de andere koppeling?
 
Hij trekt wel goed alleen het wegrijden vanuit stilstand ging moeilijk. Ik vind eigenlijk dat hij best goed trek voor zo'n zware grote scooter. Hij trekt natuurlijk lang niet zo goed als dat mijn beta ark trok:p Sjonge dat ging hard.

Ik heb iets strakkere veertjes geplaatst en het is opgelost gelukkig.
 
Hij trekt wel goed alleen het wegrijden vanuit stilstand ging moeilijk. Ik vind eigenlijk dat hij best goed trek voor zo'n zware grote scooter. Hij trekt natuurlijk lang niet zo goed als dat mijn beta ark trok:p Sjonge dat ging hard.

Ik heb iets strakkere veertjes geplaatst en het is opgelost gelukkig.
Top

Heb me altijd afgevraagd zo'n rijdende badkuip hoe je die snel krijgt :D
Beta Ark / Minarelli horizontaal stuk beter af te stellen...
 
Top

Heb me altijd afgevraagd zo'n rijdende badkuip hoe je die snel krijgt :D
Beta Ark / Minarelli horizontaal stuk beter af te stellen...
Rijdende badkuip vind ik een zeer leuke benaming ervoor. Past er wel bij haha!
Ik heb hem zo gekocht, paar kleine dingetjes vervangen/opgeknapt (Er zaten nog begrenzers in maar zelfs daarmee tikte ie de 60 aan, alleen trok die voor geen meter) en zover ik weet is alles origineel. Nu loopt hij dik 65-70kmpu op de teller. Hoeveel km's het werkelijk zijn heb ik nog niet getest maar ik moet zeggen dat hij niet verkeerd loopt zo.
Dat afstellen ben ik het wel mee eens, al had ik met mijn 70dr toen wel wat meer moeite moet ik zeggen.
 
Best goede ervaringen gehoord van mensen met zo'n Elyseo :)

Beta Ark loopt std al goed. Als je daar zo'n originele uitlaat op hebt ben je al op de helft... Dr70 eronder en klaar.
 
Last edited:
Back
Top