Wat voor 70cc setup onder mijn Vivacity

Status
Not open for further replies.

Fastwheels

Well-Known Member
Hallo allemaal, ik heb een vivacity sportline 49.9 ac. en ik ben van plan om hem 70cc te maken met de volgende setup.

cillinder: polini corsa 70cc ac
uitlaat: Top Performances Nardo
membraankit stage 6 + spruitstuk
Dell'orto 19mm carb.
koppeling stage 6 Torque Control
variateur stage 6 sport
krukas hebo sport peugeot

Zou dit een goed begin zijn? zo ja, zou ik veel trekkracht eruit kunnen halen?

alvast vriendelijk bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Word dit de eerste keer dat je met een flinke setup gaat rijden?
En is het bedoelt voor kleine afstandjes, of af en toe de straat op ze kop zetten?
Of ga je echt elke dag 30 km rijden naar je werk ofzo?

Ik zou in elk geval het volgende doen:

Cillinder: DR of Malossi 70cc Laag-Toerig.
Uitlaat: Yasuni.
Carberateur: Dell'orto 17.5mm carb.
Koppeling: Stage 6.
Variateur: Stage 6.
Krukas: Power 1/Doppler.
Membraam: Standaard met carbon klepjes.
Spruitstuk: Passend voor 17.5mm, indien kan standaard laten.

Is net even wat slijtvaster, en je zal hier alsnog erg veel trekkracht uit kunnen halen.
Zal ook aanzienlijk in prijs schelen, tov wat jij nu wilt.
 
Het is voor kleine afstandjes en aangezien ik veel half getuned aeroxjes tegenkom wil ik ze wel ff proberen uit te boeken met een viva.. maar de setup die jij zonet hebt uitgevonde lijkt me ook wel wat. zou het verschil groot zijn tussen jou en mijn keus qua snelheid en trekracht?
 
Top snelheid zal je misschien 10-15 km langzamer gaan met mijn setup.
Trekkracht vanuit stilstand zal je niet veel van merken, is toch allebij genoeg voor wheely power.
Dus vol gas weg trekken zonder op je stuur te hangen lukt toch niet.
Maar als je met beide setups 65-75 km/u rijd, en je geeft met jou setup gas, dan vlieg je er nog vandoor, en dan heb je met mijn setup niet zo veel power meer.

Kort door de bocht: meer vermogen op hogere snelheid met jou setup.

Prijs verschil zal ook wel aanzienlijk zijn.
 
ik zou zeker wel de 19 of zelfs 21mm nemen , als je 17,5 neemt kun je net zo goed je std carb houden @ peugeot..

bovendien past het luchtfilter dan ook beter.

verder zou ik geen Corsa nemen als je er de normale prijs voor betaald , er zijn goedkopere cilinders die net zo veel doen..

een Top performances Nardo bestaat niet voor een Peugeot blok.

krukas zou ik Doppler of Rito nemen..
 
ik zou zeker wel de 19 of zelfs 21mm nemen , als je 17,5 neemt kun je net zo goed je std carb houden @ peugeot..

bovendien past het luchtfilter dan ook beter.

verder zou ik geen Corsa nemen als je er de normale prijs voor betaald , er zijn goedkopere cilinders die net zo veel doen..

een Top performances Nardo bestaat niet voor een Peugeot blok.

krukas zou ik Doppler of Rito nemen..

Welke cillinder raad je mij dan aan, om goedkoper uit te komen met ongeveer dezelfde prestaties?
en ik heb dit gevonden voor een peugeot blok

http://www.scootparts.nl/epages/Scootparts.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/Scootparts/Products/99.1738.0

Zo ver ik zie past die gewoon op een viva (peugeot blok)
 
Last edited:
dan is het gewoon nog een wonder dat zo'n uitlaat er is , dit is een ZEER oude uitlaat.

ik zou persoonlijk een Yasuni R oid nemen , die is degelijker en zal net zo goed zijn kwa prestaties , en goedkoper :

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=140

of nog goedkoper en ook zeer goed :

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=6508

En dan in combinatie met een Stage6 Pro cilinderkit kun je een leuk koppel (dus trekkracht) krijgen!

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=3312

je kunt een inlaatkit kopen van stage6 , maar of dan het std filter nog past weet ik niet.

krukasje doppler en rito :

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=53
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=113
 
Heey melf bedankt voor de tips en al man en de andere jongens ook.
Ik zit te denken om die stage 6 pro te nemen maar zou een athena sport 70 niet beter presteren? Athena maakt zelf de stage 6 cil. heb ik gehoord, dus misschien presteert ie wel beter. en ik neem dan beter de yasun R als die toch hetzelfde presteert als de Nardo. Die inlaat kit had ik al in gedachten + ik zet er dan gewoon een powerfilter met bescherm kapje fso erbij helemaal geen probleem denk ik, en misschien ook nog meer trekkracht.
 
zijn beide hetzelfde..

een powerfilter is A zonde , B slecht , en C geeft het geen extra vermogen..

wel extra (kut)geluid , dus meer politieaantrekkingskracht :p

gewoon standaard filter gebruiken..
 
een fifa moet je gewoon niet opvoeren :p echt ervaring mee... iig niet met andere cilinders oid


of je zegt gewoon niks als je er gewoon geen verstand van hebt..

je moet de brommer niet de schuld geven als je het zelf allemaal niet snapt.. ;)

enne ...

het is Viva , met de korte F :rolleyes:
 
En daarbij was dit vroeger de favoriet om een 125cc blok onder te gooien.
Daarna heeft de Zip het overgenomen.

Enigste min puntje van de Viva is dat heel veel klik systeem is.
En hierdoor je kappen eerder los gaan zitten bij hevige trillingen. (70cc bijvoorbeeld)
Hoeft niet, maar gebeurt wel sneller dan bijvoorbeeld met een Zip oid.
 
ik heb samen met een maatje een viva gedaan
was echt een beest vergeleken met de andere licht getunde scooter in de buurt

setup

stage 6 pro lc
19 mm delorto carb
stage 6 pro replica uitlaat
vario koppeling weet ik niet meer
verder alles standaart

het ombouwen naar lc valt wel mee icm een zip radje achter het voorwiel en je vul pot achter je voorkap
 
Vivacity 70cc Setup

Hallo,

Ik heb een vivacity die ik aan het opvoeren ben ik wil graag een hoge top bereiken rond de 90 - 100KM/H ik heb hier voor een setup is het met deze setup haal baar en heb ik nu ook een goede koppeling. Ik wil namelijk ook lekker optrekken.

Cilinder: Stage 6 pro 70CC
Carberateur: Standaard
Variateur: Stage 6
Koppeling: Stage 6 Race versie
Uitlaat: Yasuni R
CDI: CDI onbegrensd Stage 6
V-Snaar: Stage 6

Er zitten 10 gram rolletjes in de koppeling heeft iemand nog advies voor hoeveel gram ik ongeveer moet hebben om goed op te trekken en een hoge top te houden ik dacht zelf aan rond de 8 - 10 gram namelijk.

Advies A.U.B :)
 
Je kickt nu een oud topic.

Je kan beter even je eigen topic aanmaken, zo wordt je ook nog eens sneller geholpen.

Enne, je rollen zitten in je variateur, niet in je koppeling ;)
 
Vivacity 70cc

Sorry voor dat met die koppeling ik weet dat het in de variateur zit 6 rollen was type fout. heb een viva helamaal gestript en omgebouwd sorry maar waar kan ik mijn eigen topic maken vind deze site een klein beetje on overzichtelijk 8P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top