Wat vinden jullie van een Kymco DJ 50 ?

kajotan

Well-Known Member
Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en wou gelijk even wat vragen. Ik heb gisteren een Kymco DJ 50 gekocht van 4 jaar oud. Hij is orgineel (loopt ong 60, wel vrij hard voor orgineel?) en van een meisje geweest die hem gebruikte om naar haar werk te rijden en weer terug. Hij ziet er goed uit (donkerblauw). Ik kan hem aanstaande woensdag ophalen en heb er 375 euro voor betaalt. De man heeft hem nagekeken (had een hele schuur met onderdelen enzo, hij heeft er wel verstand van) en als er wat mee is kan ik bij hem terug komen.

Wat vinden jullie van deze scooter (dus een Kymco DJ 50 van 4 jaar oud)?
Is 60 km/uur niet wat hard voor orgineel? Ik heb wel eens gehoord dat scooters altijd harder lopen dan orginele puchjes bijv.?
Zijn de onderdelen goed te krijgen bij fietsenmakers, en zijn deze duur?

Alvast bedankt voor de reacties, groetjes Kajotan
 
Advertisement - register to remove this

een kymco DJ is een geweldig leuk scootertje en kwalitatief zeer goed , mits je er normaal mee omgaat , mja , dat is met elke scooter :p

ik heb er zelf 2 gehad en ik vind het gewoon super dingen, en std onbegrensd lopen ze 85/90 op de teller wat op een echte 75 a 80 echte km's neerkomt , zeer snel dus!

bij jou zal de varioring eruit zijn of de prop in de uitlaat is uitgeboord. std lopen ze net 45..

echter is een Kymco Dj wel ouder dan 4 jaar (wat verder nog niet eens zo boeit) , de echte Dj's zijn al veel ouder , deze zijn in 99/2000 over gegaan op DJ refined , dus een echte dj is iig al 7 jaar oud minstens..
 
Hallo.

De eigenaar zegt dat hij 4 jaar oud is, dat is te zien aan de Buddyseat (de kleuren) en een alleminium plaatje bij het frame nummer zeg maar. De man had een grote schuur vol onderdelelen waar hij wat klusde aan brommers hij leek er echt wel verstand van te hebben. Hij kwam ook aardig en rustig over, ik heb niet het gevoel dat ik bedonderd word ofzo, als je een scooter koopt lopen ze toch altijd rond de 55 60 ??? Nieuw?


Kajo
 
een dj50 is minimaal 7/8 jaar oud... als het niet meer is.
en een scooter loopt niet altijd 50/60 ligt eraan welk blok het is enzo, ik zou zelf voor een minarelli blok gaan of een piaggio, liefst pia, maar dat is mijn mening. gewoon omdat hier veel meer onderdelen voor te krijgen zijn dusja.
 
Hallo.

De eigenaar zegt dat hij 4 jaar oud is, dat is te zien aan de Buddyseat (de kleuren) en een alleminium plaatje bij het frame nummer zeg maar. De man had een grote schuur vol onderdelelen waar hij wat klusde aan brommers hij leek er echt wel verstand van te hebben. Hij kwam ook aardig en rustig over, ik heb niet het gevoel dat ik bedonderd word ofzo, als je een scooter koopt lopen ze toch altijd rond de 55 60 ??? Nieuw?


Kajo


dat staat er toch???

lees dan gvd gewoon eens ..
 
een dj50 is minimaal 7/8 jaar oud... als het niet meer is.
en een scooter loopt niet altijd 50/60 ligt eraan welk blok het is enzo, ik zou zelf voor een minarelli blok gaan of een piaggio, liefst pia, maar dat is mijn mening. gewoon omdat hier veel meer onderdelen voor te krijgen zijn dusja.



een Kymco dj blok is een zeer leuk blok hoor en degelijk wel :)
 
dat staat er toch???

lees dan gvd gewoon eens ..

Ik had het wel gelezen hoor, maar ik bedoelde bij nieuwe scooters, die lopen toch standaard al 50? (dus als je een nieuwe besteld bij de bromboer?)

Ik heb mij vergist, scooter die ik woensdag krijg is een Refined! En niet een DJ 50, maar een DJ 50 Refined!

Volgens een eerdere post kan deze wel van 4 jaar oud zijn, dus dat hoop ik dan maar!
 
Ik had het wel gelezen hoor, maar ik bedoelde bij nieuwe scooters, die lopen toch standaard al 50? (dus als je een nieuwe besteld bij de bromboer?)

Ik heb mij vergist, scooter die ik woensdag krijg is een Refined! En niet een DJ 50, maar een DJ 50 Refined!

Volgens een eerdere post kan deze wel van 4 jaar oud zijn, dus dat hoop ik dan maar!

Std scooter's (nieuw) kunnen altijd harder lopen dan 45 km/h.
 
Ik wil ook geen scooter die 95/100 op teller loopt, van die afgeragte dingen.... Een leuk rustiger scootertje waar ik nog beetje mee kan rijden!
Maar bedankt voor de reactie's. Kajotan
 
ik denk dat je beter een Kymco dj kan hebben die zo'n 80 heeft gelopen dan 1 die altijd std heeft gelopen...

want std is niet std , zo horen ze niet te lopen , ze horen te lopen zoals ze onbegrensd lopen, door het begrenzen word het toerental lager waardoor er dingen gebeuren zoals verstopte uitlaten etc...

dj's doen het onbegrensd heel goed en heel lang :)
 
Oke bedankt voor de reactie.

Ik zat net te bedenken, mocht de huidige eigenaar niet weten wanneer er voor het laatst olie is ververst. Is het dan slim om gelijk eens te laten doen zodra ik de scooter heb? (ook als het oliepeil goed is)?

Hoe kan ik zien of er genoeg in zit, zit er zon maatstokje aan het dopje in het blok ofzo? Bij een puch moet je hem los draaien en vol gieten te de rand (als hij rechtop staat) hoe zit het met een scooter?
 
er zit geen motorolie in zo'n blokje , alleen transmissie olie , dat hoeft niet vaak ververst te worden dus dat zal niet gauw een probleem zijn.

wil je gewoon zeker zijn dat je scooter goed is kun je de scooter eventueel een beurtje laten geven bij een dealer en dingen laten vervangen zoals de olie , luchtfilterelement , bougie etc.
 
En zon beurtje, wat kost dat? Zijn er zeg maar vaste beurten waar ze vaste dingen doen, wat dan weer een naam heeft die ik niet weet?
Hoe kun je die olie meten of er genoeg in zit?
 
nee het is ook een 2-takt

je hebt 2 gescheiden tankjes een voor euro 95 en eentje voor de olie

de benzine wordt met de olie gemengd en dan gaat het de cilinder in waarna het ontploft....

het is geen 4 takt :)
 
Back
Top