Wat valt er nog te tunen hier ?

Renovatio

143km/h
Ok het is zo, ik ben weer verliefd geworden op snelle scooters :p ik zei dat ik nooit meer zou tunen maar dat doe ik toch maar wel x|

Wat ik nu al even heb liggen is:

Team 70 cc
Doppler Race Krukas
Hebo Vario
Yasuni C21 of c20 weet niet meer welke et was maar goed
21 mm carb

Deze dingen ga ik er binnenkort opgooien, maar nu haal ik dan natuurlijk niet alles uit me scooter. Dus wat zou er dan nog getuned kunnen worden?

Cilinder, carters etc?

Domme vraag maar ik vraag het dus toch maar even.. :rolleyes:

Alvast bedankt! <]
 
Advertisement - register to remove this

cilinder
carters
vario
koppeling
carb
poulies weet ik het allemaal :p

Alles valt wel tegenwoordig aan te passen met een goede ervaring en verstand.

Je kan je poulies laten stralen en je vario "of het goed is weet ik niet"
je koppeling modden met extra sleuven op de segmenten e.d dat soort gekkigheid..

"of het alemaal werkt weet ik niet"

je carb kan je tunen door een grotere kelk erop te plaatsen die speciaal gedraaid is.
en deze weer polysten of verchromen wat je wilt en wat je portomonee rijk is :)
 
tja , wat versta je onder tunen , als je zelf wat wilt tunen ben je dus tuner ,een tuner weet dus zelf wel wat ie moet doen.

weet je zelf niet wat je moet doen ben je geen tuner maar gewoon iemand die dingen kopieerd ;)

mja , goed , om een scooter op en top pk's te laten scoren moet je toch echt zelf gaan bedenken wat je doet , niemand kan je precies vertellen wat je moet doen.
 
melf #50 said:
tja , wat versta je onder tunen , als je zelf wat wilt tunen ben je dus tuner ,een tuner weet dus zelf wel wat ie moet doen.

weet je zelf niet wat je moet doen ben je geen tuner maar gewoon iemand die dingen kopieerd ;)

mja , goed , om een scooter op en top pk's te laten scoren moet je toch echt zelf gaan bedenken wat je doet , niemand kan je precies vertellen wat je moet doen.



Iid. met combinaties van gekke gedachtes die je uitvoerd... wat soms slecht of goed uitpakt...
zie maar ana het polysten van je blok "binnenkant" e.d en de bekende achter veer staaf waarover de meningen verdeeld zijn.
en het tunen van de carters waar de meningen ook vaak ver van elkaar af liggen.
Tunen pakt goed of slecht uit en is vaak gebonden met test werk :)
 
nja, ik laat het denk ik maar tunen dan door wat vrienden in amsterdam. Hebben in scootershop gewerkt dus moet lukken. Ik wil het niet al te ingewikkeld maken en simpel houden.

De carters tunen is zeker de flow ?

Nu ik toch dit topic heb gemaakt :L kan ik net zo goed vragen wat het effect is :rolleyes:
 
:7
melf #50 said:
mja , wat wil je ermee? untuned carters kun je al heel wat mee doen , je moet eerst zorgen dat je idd de juiste spullen hebt voor wat je wilt bereiken..

Nja wat ik wil is, is snel zijn. Ik haal wel alle benodigde spullen maar er is natuurlijk altijd de mogelijkheid om het motorblok te tunen om het volledige eruit te halen. OF scheelt het niet al teveel het tunen. Want dan laat ik hem als het waren ungetuned. En met tunen bedoel ik dan carters, spoelpoorten etc etc etc. :W
 
Renovatio said:
:7

Nja wat ik wil is, is snel zijn. Ik haal wel alle benodigde spullen maar er is natuurlijk altijd de mogelijkheid om het motorblok te tunen om het volledige eruit te halen. OF scheelt het niet al teveel het tunen. Want dan laat ik hem als het waren ungetuned. En met tunen bedoel ik dan carters, spoelpoorten etc etc etc. :W


Dat ligt eraan waar jij jou tevredenheids latje legt..

De ene persoon neemt genoegen met een lichtere setup met 12 pk en een ander moet en zal minimaal 20 scoren.
Dit ligt aan je zelf, je budget je kennis e.d e.d
Er komt echt heel veel bij kijken vergis je er niet in :)
 
Back
Top