wat te doen?(vastloper)

Straetman_J

mina power
Oke ik heb dus een vastloper gahad en nu zitten er krassen(niet zo erg diep) in de cilinder... (is een orginele cilinder)

Wat is het beste: laten uithonen/boren en nieuwe zuiger kopenof toch maar een nieuwe kopen of van iemand 2e hands cilinder kopen?? (het mag ook niet te veel kosten)

En heeft iemand ervaring met de 50cc import cilinder op www.50cc.nl ?
http://www.50cc.nl/plaatjes-onderd/788.jpg
Of is deze cilinder echt slecht dat ik deze beter niet koop?

Heb totaal geen idee wat ik het best doe...

GRTZ Jonathan
 
Advertisement - register to remove this

DR50 en DR70 zijn nagenoeg dezelfde prijs. DR70 geeft meer vermogen, dus krijg je meer waar voor je geld. Je kunt en DR70 gewoon met je standaard uitlaat rijden, en met je Leovincie zal het denk ik ook wel rijden (hoewel leovinci vaak een slechte 70cc uitlaat is)

DR70 is van gietijzer kan erg veel hebben. Ik heb nog een DR70 cilinder liggen die al 6 keer vastgelopen maar nog steeds behoorlijk vooruitkomt.

Ben je bang voor controles, dan haal je gewoon de 50cc.
 
heb et tijd geleden gehad met mn speedake, had toen een 50cc gehaald met nieuwe zuiger, maar na een week weer een vastloper, dus alsik jou was zou ik ook maar ff naarje krukas kijken, want die heb mij weer genaait door mn nieuwe cylinder weer vast te laten lopen (wopla weg 70euro)
dus pas op wat je doet:)
 
Mijn std. Cil. was ook overleden... Heb ik maar een Polini 50 gehaald, nooit enig probleem ermee gehad(behalve dan dat ik hem nu total loss heb gereden ;))... Ik vind het een zeer goede cilinder ik vind dat als je iets haalt, haal het dan ook gelijk goed... Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat DR een slecht merk is ,integendeel...Maar haal in ieder geval niet de std. Import kit want daar heb ik nog nooit wat goeds over gehoord....
 
\o/ eindelijk is iemand het met een n00pie eens:D
maarja dat was ik idd vergeten.. maar opzich spreekt het voorzich datjeje lagers dan ook moet vervangen alsjeje krukas doet, je moet nu iets meer uitgeven, maar ik weet nu hoe het is om 70euro uit te geven om een weekje te rijden :/ en dat was nogmaar een goedkoop cilletje
 
Originally posted by MHoeven
DR50 en DR70 zijn nagenoeg dezelfde prijs. DR70 geeft meer vermogen, dus krijg je meer waar voor je geld. Je kunt en DR70 gewoon met je standaard uitlaat rijden, en met je Leovincie zal het denk ik ook wel rijden (hoewel leovinci vaak een slechte 70cc uitlaat is)

DR70 is van gietijzer kan erg veel hebben. Ik heb nog een DR70 cilinder liggen die al 6 keer vastgelopen maar nog steeds behoorlijk vooruitkomt.

Ben je bang voor controles, dan haal je gewoon de 50cc.

Kun je met de DR70 ook op je orginele kruk as blijven rijden of moet ik deze dan ook vervangen? En hoeveel kost deze ongeveer?
Als ik men krukas/rollagers gaar zijn en ik moet ze vervangen dan word het zeker de DR70

GRTZ
 
Op m'n speedfight had ik er geen problemen mee. Ik rijd nog steeds met m'n originele krukas.(3 jaar 70cc)
Het verschil is alleen dat een peugeot krukas orgineel 12mm dik is. Jij hebt minarelli, en moet het met 10mm dikte doen. Dat maakt het voor jou wat riskanter. (minder dik -> minder stevig)

Omdat je van DR70 geen asociaal hoog vermogen hoeft te verwachten (ongetuned) zou ik in jou geval ook gewoon m'n standaard krukas er in laten zitten.
Check bijvoorbeeld de scootparts website voor de prijs van een DR70.
 
De keuze is zo te lezen helemaal aan jou, genoeg vervangings cilinders en ik heb trouwens nog wel een getunede originele 50cc liggen met een bijna nieuwe zuiger, pakkingen zijn ook nog nagenoeg nuw alleen de voetpakking ontbreekt. Voor €60,- mag je hem hebben.
 
Nou je mag mijn Polini 50cc gietijzer+zuiger en kop ook wel kopen voor 100 eutjes... Nog nooit een warmloper of zoiets gehad ,is zeer netjes ingereden en heeft niet meer dan 2000 km gereden... Je krijgt er nwe zuigerveren van me bij...Ik wil nu namelijk een wat brutere cil. halen....(hij heeft ook geen enkele kras of wat dan ook is nog helemaal gaaf aan de binnenkant...)En je kan hem ook wel gelijk ff testen voor je hem koopt... Maar dan moet je hem wel bij mij monteren...
 
Originally posted by X187
Nou je mag mijn Polini 50cc gietijzer+zuiger en kop ook wel kopen voor 100 eutjes... Nog nooit een warmloper of zoiets gehad ,is zeer netjes ingereden en heeft niet meer dan 2000 km gereden... Je krijgt er nwe zuigerveren van me bij...Ik wil nu namelijk een wat brutere cil. halen....(hij heeft ook geen enkele kras of wat dan ook is nog helemaal gaaf aan de binnenkant...)En je kan hem ook wel gelijk ff testen voor je hem koopt... Maar dan moet je hem wel bij mij monteren...

Ik zou hem wel ff willen komen testen maar spijtig genoeg ligt Nederland zo ver he :)
Hoeveel zou het kosten om op te sturen? kheb er totaal geen id van.

GRTZ jonathan
 
Originally posted by X-treme SR
De keuze is zo te lezen helemaal aan jou, genoeg vervangings cilinders en ik heb trouwens nog wel een getunede originele 50cc liggen met een bijna nieuwe zuiger, pakkingen zijn ook nog nagenoeg nuw alleen de voetpakking ontbreekt. Voor €60,- mag je hem hebben.

Zit de cilinder kop er ook bij? want de mijne is ook omzeep :(

GRTZ
 
Originally posted by Straetman_J
Ik zou hem wel ff willen komen testen maar spijtig genoeg ligt Nederland zo ver he :)
Hoeveel zou het kosten om op te sturen? kheb er totaal geen id van.

GRTZ jonathan
Ja ik heb nog nooit zoiets rembours opgestuurd...Ik vertrouw die shit niet... want als het oppeens weg is dan weet niemand bij TPG wat...
 
Originally posted by X187
Ja ik heb nog nooit zoiets rembours opgestuurd...Maar waar woon je? Kan het miss wel komen brengen...

Ik woon in belgie :) oost-vlaanderen, ergens in wieze... Is best wel ver van amsterdam...
Je mag het natuurlijk altijd komen brengen:)

GRTZ jonathan
 
Back
Top