wat = Resistance Assy

G-DUB

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb van de week iets gemold,... naja gemold, hij viel gewoon uit elkaar, maar nu weet ik niet wat het is en waarvoor het dient, misschien weet iemand het en waarvoor het is?

het gaat om de resistance accy
00025BKH53700000_hi.jpg

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Die zorgt er voor dat er niet een te hoge spanning naar je lampen gaat. Als je die er tussenuit laat (weet niet of je lichten dan uberhaupt nog werken) kunnen je lampjes keer op keer kapot gaan.

Niet mee gaan frotten, gewoon nieuwe kopen en aansluiten zoals het heeft gezeten. Volgende keer iets voorzichtiger zijn, dingen kunnen niet veel hebben want dan brokkelt het binnenste meteen af.
 
precies, das dus bij mij ook gebeurd, maar ik heb de 2 draadjes nu samen op het frame bevestigd. dat lijkt me dus niet goed, ofwel????
 
Nee, want dan kan er dus teveel spanning naar je lampen toe. Ga gewoon even een nieuwe weerstand halen, kleine moeite ;)
 
Vanmiddag een nieuwe weerstand gehaald plus een nieuwe lamp, alles gemonteerd en rijden maar, ik had weer licht maar dat heeft niet lang mogen duren na 500 meter ging die weer uit, het gekke is dat mijn achterlicht wel blijft branden.

Wie heeft er een oplossing, alvast bedankt
 
ik ben naar mijn dealer gegaan en heb een weerstand van de aerox gehaald het zag er precies hetzelfde uit alleen zat er een andere aansluiting op.

misschien van een nieuwer model
 
probleem opgelost, de vorige eigenaar had de spanningsregelaar ertussen uit gehaald en de reden dat het achterlicht wel bleef branden was doordat er een led achterlamp in zat waar al een soort weerstandje inzat.

Verlichting werkt nu perfect
 
Back
Top